Vakencorner
|
Stoppa Storebrors senaste
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vägverket initierar GPS-övervakning av bilfärder
"I Sverige har Vägverket startat ett projekt som syftar till att få försäkringsbolagen att börja erbjuda sina kunder att teckna övervakningsförsäkringar. Verket har redan ordnat ett seminarium om saken som var välbesökt av försäkringsfolk." Massövervakning mot fildelning införs i Frankrike I Frankrike införs ett system där internetleverantörer tvingas övervaka vad användarna gör på nätet. Om olaglig fildelning därvid avslöjas sägs internetabonnemanget upp. Det är resultatet av en överenskommelse som förhandlats fram mellan franska internetleverantörer, musik- och filmproducenter samt den franska staten. http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/7110024.stm Leif GW Persson avslöja övervakningssamhället! Nu kan du lyssna på min podcastintervju om övervakningssamhället med författaren och polisprofessorn Leif GW Persson. Han är mycket öppenhjärtig, och avslöjar hur det verkligen går till med polisens misstag och missbruk. "Du och jag är naturliga motståndare", säger han, liksom (om polisens avlyssning): "Man får ju med alla naturljud och sånt där som folk producerar - en 5 minuter lång rökare mitt i natten". Detta är min längsta och hittills mest spektakulära podcastintervju. Finns på Den Nya Välfärdens podcastsajt www.dnv.se/podcast Läs all info och Per Ströms sköna kommentarer på: http://www.epostservice.com/read.asp?issueid=45022&userid=7044546
Posted on: 2007/12/4 12:34
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login