Vakencorner
|
SVT Nyheternas bevakning av döds skjutningen i Finland
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
SVT Nyheternas bevakning av döds skjutningen i Finland
Jag reagerade väldigt starkt på nyheternas påstående om att gärningsmannen lagt ut en video dagen innan dådet där han uttalar sina planer. Videon skulle ha lagts ut på youtube på tisdagen och haft på ett dryga dygn 200 000 tittare (jag antar det är det dom menar med "laddas ned"...) och över 800 kommentarer enligt SVT (uppgiften om antalet tittare fanns även med på chatten efter nyheterna). I ärlighetens namn; jag och mina barn skrattade rätt ut åt denna huvudlösa uppgift; 200 000 tittare på ca ett dygn... Vi är alla tre (mina barn och jag) ofta ute på youtube. Jag för min del har på sistone följt en världsberömd artist som i slutet av okt kommit ut med sin första solo skiva. Han har haft på sina nya videos haft mellan 1500 och 2000 viewers fram till 7/11. Jag googlade på ordet Finland strax efter nyheterna och det var endast två som kom upp i viewers över 200 000 och det var Hanna Pakarinen, årets finska melodifestival bidrag och "Hard Rock" med "Lordi" förra årets melodifestival vinnare. Lordis video har legat på youtube sen 19.e maj 2006 (tittare räknas totalt från första dag fram till dagens datum) Hanna Pakarinens video har legat där sen 17.e februari 2007. Med sök ordet "gun" finns det ingen som kommer upp i 200 000 tittare över huvud taget. Nå, 800 kommentarer då... ??? (PÅ ETT DYGN!!) Jag tänkte försöka hitta NÅN som har rejält med både tittare och kommentarer så jag sökte på Metallica. Och Jodå dom har Rejält med både tittare och kommentarer: Musikvideon One (kanske en av deras mest kända musikvideos) lades upp på youtube 1.a Juli 2006 och har fram till dags datum fått 3,710,101 tittare och 7,759 kommentarer. ... men en helt okänd snubbe från en liten ort i Finland på ett dygn: 200 000 tittare och 800 kommentarer... sorry SVT men jag tror ni ljuger, hittar på, sprider desinformation! Här är sidan med SVT:s nyheter i frågan: http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d ... iteSearch&pageArt549588=2 moonmary
Posted on: 2007/11/18 0:46
Edited by moonmary on 2007/11/18 1:20:38
|
|||
|
||||
|
Re: SVT Nyheternas bevakning av döds skjutningen i Finland
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Yes, you got it XD!
Posted on: 2007/11/18 1:13
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login