vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Militär mot Maffia i Italien?

See User information
Är detta ett typiskt fall av statssponsrad terrorism eller ligger en maffia utan kontakter med militär, polis och hemliga sällskap bakom detta?

Typiskt att man inte vet vem som sköt dessa pojkar men skyller på maffian. Sedan säger en representant av ett NGO (non-govermental-orgranastation) att området bör militariseras som lösning. Militär på gatorna verkar bli populärt i Italien.

Maffian sköt fem tonåringar

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3682051.ab

"Den napolitanska maffian fortsätter att demonstrera sin makt.

I går natt sköts fem pojkar mellan 12 och 16 år i benen – som en varning.

– Vi hade tittat klart på matchen. Då brakade helvetet loss, säger en av pojkarna till La Repubblica.

Blodbadet i Neapel-trakten fortsätter. "

"Dådet följer på en upptrappning av säkerhetsnivån i regionen, efter att hundratals soldater skickats till närliggande Caserta för att bistå polisen i kampen mot den organiserade brottsligheten.

Åklagarna som hanterar fallet misstänker att den napolitanska maffian, camorran, ligger bakom dådet, och att skotten var en varning."

"Sociologen Antonio Marziale, ordförande för Kommittén för minderårigas rättigheter, säger till La Repubblica att området bör ”militariseras tills dödköttet definitivt har avlägsnats”."

Posted on: 2008/11/4 1:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Militär mot Maffia i Italien?

See User information
Jag tycker hela maffia fenomenet är rätt intresant, då det tydligt är uppdiktat, om inte av makteliten, så iaf enligt deras kapitalistiska normer, så är dom ju rätt hatade av nwo eliten ändå.
Kolla bara på Maffian i italien under musslan mussolini.

Hursomhelst är det helt sjukt vilken polaritet dom har fått oss att känna.

Posted on: 2008/11/4 1:33
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
finns saker som indikerar på att en grupp motsvarande mot bandidos åker fast betydligt mindre än bandidos.

ni vet nog vilka.

jag kan inte gå in mer på detta för att skydda vaken osv.

men jag håller med starkt emil när du säger att eliten många gånger skapat vissa grupperingar för att senare utplåna dem.

lite som truthers ungefär.

det finns nog en baktanke i att låta vissa personer framföra stark
kritik mot skummligheterna runt 9/11.

för att senare utplåna dem.
orättvisst, ja.

likaså kan det finnas insiders på kriminellas nivå som är på elitens sida.
jag tror framöver så kommer dem tyngsta aktörerna inom organiserade grupperingar tunnas ut rejält.

eliten har som samlat in dem som för dem är störst hot.
för att sedan bryta ner dem.
jag säger att det kan vara så och mitt sägande kan vara fel.

See User information
Quote:

2universum skrev:
finns saker som indikerar på att en grupp motsvarande mot bandidos åker fast betydligt mindre än bandidos.

Om det är "de andra" du menar så beror det snarast på att de är mycket bättre på att göra det de gör än vad Bandidos är på att göra det de gör.

Jag tror vi i Sverige har svårt att förstå maffiaproblematiken för vi ställer måttstocken efter just våra mc-gäng o dylikt. I Italien är Cosa Nostra eller Camorran politiska problem. Därför är det så svårt att besegra dem o så angeläget för eliten att göra just det. Innan vi svävar iväg i ett romantiserande "mina fienders fiender är mina vänner" får vi inte glömma det enorma lidande maffian orsakar. De är som eliten men mer skamlösa, oberoende av återval eller offentlig kritik. Maktbegär i sin råaste o mest oförfalskade form...

Posted on: 2008/11/6 23:44

Anonym
vi låter tiden och tidningarna/nyheterna visa vilka som åker fast.

Anonym
`Jag tror vi i Sverige har svårt att förstå maffiaproblematiken för vi ställer måttstocken efter just våra mc-gäng o dylikt.´

håller med dig.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper