vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Massmedias verktyg anti-semitism

See User information
Journalister attackerar ”sanningsrörelsen” med brus, sådant som gör att debatter bl.a. tar fel riktning. Anti-semitism är en sådan variant. Torbjörn ”DN” Eländsky antyder att det finns grupperingar och/eller antydan till anti-semitism inom rörelsen. Jag har inte hört någon journalist jaga riksdagspolitiker pga. anti-semitiska grupperingar som försöker ta sig en plats i riksdagen. Hört talas om SD Eländsky? Så slutsatsen här är att Eländsky inte är konsekvent. Sen skulle det inte förvåna mig överhuvudtaget om anti-semitism är mer vanligt hos politiker än hos exempelvis Vaken-besökare.

Vad är då en semit? I huvuddrag är det folkslag som cirkulerade på platserna för gamla testamentet och Koranen. Ingen kan väl med säkerhet peka ut exakt vad en semit är och då glappar hela idén kring anti-semitism. Visst rimmar det illa? ”Vi är anti det där, du vet”.

Vi tar ett citat från artikel på nätet (http://www.axess.se/magasin/default.aspx?article=91):

”Det är från det kristna Europa som den arabiska och muslimska antisemitismen har hämtat inspiration till sina ritualmordsmyter och konspirationsteorier.”

Jag rekommenderar att läsa igenom artikeln på Axess (.se) och se nu hur tydligt skribenten använder sig anti-semitism som förbehållet judar. Därtill smutskastar författaren all öppenhet om tänkbar alternativ teori kring förintelsen. Det brukar just råda stor brist på fakta i denna typ av skrifter.

Ett vidare citat från artikeln i Axess:

”Yehuda Bauer, en av världens främsta forskare om Förintelsen och antisemitismens historia, har också påtalat denna ”dödskult”. Även han ser tydliga paralleller mellan kommunismen, nazismen och dagens radikala islamism”

Jag anser att den här Yehuda Bauer bör synas i sömmarna.

Att radikala islam skulle landa under kommunism-nazism paraplyet är ju en snygg ’shuffle of cards’. Jag har själv för mig att sionismens långa fingrar står bakom kommunism och nazism. Hur kan jag vara så fullkomligt ute och cyklar?

Nej, nu återknyter jag till Eländsky och hans kollegors rop på bevis. Sanningsrörelsen kan inte bevisa varken A eller B så de skall lägga ner och låta massmedia ha monopol på att skriva om saker och ting som finns i verkligheten. Sanningsrörelsen är helt enkelt inte kompetent nog att existera. Budskapet lyder väl som så. Men ser man till publicerade artiklar i media så handlar mycket om att ställa frågor och kanske inte fullt lika mycket handlar om att ge svar på frågor. Jag ser frågor och tolkningar betydligt oftare än svar, och media går nästan aldrig in på ’nu skall detta bevisas’-nivå. Så varför ställs det kravet på sanningsrörelsen? Svaret på detta känner medvetna väl till. Kontroll och kollektivism.

Varför 9/11 är så viktigt behöver jag ju inte förklara för er som läser detta. Det är dock mycket tydligt att massmedia hjälper Obama a’la sionismen att hålla 9/11-kommissionens rapport som trovärdig genom att låta saker samla damm. Eller kanske inte ens som trovärdig utan som ett vakuum, en icke-debatt. Det är alltså ’icke-debattbart’ område, precis som övergripande vetenskaplig så kallad konsensus kring koldioxiden samt om den av sionismens utpekade heliga ’förintelsen’. Det finns inget att skriva om detta om man inte på förhand utsetts att så göra – är det inte en vacker syn på det fria ordet och den fria tanken?

Här, ett sidospår:

En som jag tror står upp för mer sanning är Lou Dobbs, här är artikeln ”Lou Dobbs Abruptly Quits CNN.”
http://www.nytimes.com/2009/11/12/bus ... S-1109-HDR&WT.mc_ev=click

”Over the years Mr. Dobbs evolved from being a sober business anchor to a commentator who labeled himself “Mr. Independent.” The issues at the top of his agenda — ones that he mentioned again on Wednesday in explaining his departure — include immigration policy, the growth of the country’s middle class, climate change, and the military involvement in Afghanistan and Iraq. He had saved his most ideological remarks for his afternoon radio show, which made its debut in March 2008. It is on the radio show that he talked repeatedly about the conspiracy theory claims that President Obama is not a United States citizen. When he mentioned the citizenship issue on CNN over the summer, he raised the ire of his bosses and provoked criticism from progressive groups.”

All respekt för Dobbs… han, om någon, har talat om NWO i amerikansk media (förutom Glenn Beck som är… ja, mer gapig).

Vad har Dobbs med anti-semitism att göra? Kanske inte så mycket men han är frispråkig och det är skäl nog att han får gå. This is the way of things.

Avslutar med uttdrag ur Obama’s tal till muslimska världen den 4 juni 2009:

”The situation in Afghanistan demonstrates America's goals, and our need to work together. Over seven years ago, the United States pursued al Qaeda and the Taliban with broad international support. We did not go by choice, we went because of necessity. I am aware that some question or justify the events of 9/11. But let us be clear: al Qaeda killed nearly 3,000 people on that day. The victims were innocent men, women and children from America and many other nations who had done nothing to harm anybody. And yet Al Qaeda chose to ruthlessly murder these people, claimed credit for the attack, and even now states their determination to kill on a massive scale. They have affiliates in many countries and are trying to expand their reach. These are not opinions to be debated; these are facts to be dealt with.”

Nej, nu tackar jag för mig.

Posted on: 2009/11/13 6:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Massmedias verktyg anti-semitism

See User information
...behöver förtydliga att SD inte är anti-semitiska. De kanske framställs som det i media och av "kollegor" men hela mitt inlägg handlar om att anti-semitism är bullshit. Ingenting kan vara anti-någonting om man inte vet vad någonting är.

En kompis till mig säger att en forskargrupp gjort studie på DNA för att jämföra olika folkslag. Mellan judar och muslimer förekommer ingen rasåtskillnad. Detta visste vi ju egentligen. Artiklar om det skall jag gräva fram eller så hjälper ni mig med det här och nu.

Posted on: 2009/11/13 9:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper