vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 ... 12 »

Tonnåring testar knark, dödar sina föräldrar!

See User information
Löpsedeln på dagens tidning i stockholm. (Troligen Aftonbladet, men kommer inte ihåg)

I själva verket handlar artikeln om en tonnåring som är med i ett kriminelt gäng, säkert rökt hampa en lång tid (dvs inte "testar") och har problem med våldsamma föräldrar. Han tar rohypnol och genomför ett till synes överlagt mord.

Vilken förvrängning.

Posted on: 2007/2/1 23:34
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Tonnåring testar knark, dödar sina föräldrar!

See User information
Jag är 99% säker på att han gick på "antidepressiva" piller också, som dom "glömmer" att nämna!. Så är det nästan jämt

Posted on: 2007/2/1 23:46
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Rohypnol.

Anonym
cannabis + SSRI = våld

Inget ont i cannabis i sig, det är en mycket viktig växt både andligt, medicinskt och agronomiskt enligt min åsikt. Våldet är en mycket oönskvärd synergieffekt som uppstår vid kombination med ytterst oberäkneliga kemikalier (vad som i mainstreamvärlden kallas "läkemedel").
Har tyvärr egen erfarenhet av det här ämnet. :(
Tack och lov lär man sig av misstag.

See User information
har svårt att tro att cannabis på något sätt triggar detta beteende. Men rohypnol absolut, har sätt flertal människor slå sönder sina hus/lägenheter på rohypnol med bla golfklubba.
Det här är ju en kille som sagt ingår i ett kriminellt gäng, med våld och badboys i sin vardag. han är säkerligen instabil och brukar säkert förmycket roppor. han blev väll triggad av sina föräldrar när de kanske sa till honom 1 gång för mycket eller gav honom en lusing för mycket, vem vet.
Men rubrikerna är ju som vanligt. igår läste jag om Knarkröken någon lila rök som var knark. Det är så enkelt för journlalister de behöver inte på något sätt vara pålästa eller förstå narkotikapreparat , hur de brukas , påvärkar, olika bieffekter etc dom samlar allt under ordet "knark" och sprider sin propaganda. knark som egentligen och från början är ett smeknamn på tablett eller piller brukare. vilket faktiskt passade in här med tanke på rohypnol.

Posted on: 2007/2/2 11:15
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

Anonym
Jag vet inte om antaganden är rätt här... men det verkar som oavsett vilken eventuell negativ effekt droger har på den mänskliga psyket så finns det alltid flumskallar redo att försvara det.

Precis lika korkat som när alkoholisten förnekar allt djävulskap som missbruket för med sig... skyller på allt och alla runtomkring men skulle aldrig erkänna roten till det onda!

Patetiskt!

Anonym
Quote:

jaxtone wrote:
Jag vet inte om antaganden är rätt här... men det verkar som oavsett vilken eventuell negativ effekt droger har på den mänskliga psyket så finns det alltid flumskallar redo att försvara det.

Precis lika korkat som när alkoholisten förnekar allt djävulskap som missbruket för med sig... skyller på allt och alla runtomkring men skulle aldrig erkänna roten till det onda!

Patetiskt!

Jaxtone.

Du drar ofta upp det här med att en del springer elitens ärenden och att en del är matade med propaganda. Synda att du inte ser ditt eget mönster i det hela.

Jag kan bara beklaga din syn på cannabis. Den är totalt snevriden. Det är skillnad på skit och pankaka, eller hur? Ett faktum är att staten delar ut 1000ggr värre knark än det som finns på gatan. Det är fler människor som dör av "vanliga" läkemedel än av knarket på gatan (och då kan du räkna in all kemisk skit i det). jag försvarar inte skit som tjack, heroin, extacy mm... det som har med kemiska tillsatser att göra. Alkohol dödar, cigg dödar, läkemedel(knark) dödar. CANNABIS DÖDAR INTE!! KOMMER ALDRIG ATT DÖDA, Vad är problemet, varför denna vilja att sabba för andra som vill leva ett sunt och friskt liv? Låt oss må bra! Vi är inte våldsamma! vi är inte kriminella! Vi stör inte dig med några rökringar om dagen. Det är du som stör dig på oss av någon märklig anledning. WHY?

Propagandan sätter sina tydliga spår. det är som Bireal skriver, massmedia drar allt under ordet knark och det bildas en ja-det-är-för-jävligt-med-dessa-knarkare attityd bland folket.
Utrota allt kemisk skit om du frågar mig men rör inte en naturlig planta som helar och är en viktig del i våran framtid, som har enorm potential att skapa alternativa medel som är bra för kropp och miljö.

Det handlar enbart om okunskap att tragga ner på en så fantastisk planta.

Visst finns det nackdelar, vem har förnekat det? inte jag. Tycker bara det är synd att du har missa det i en tidigare tråd, det är lätt att dra slutsattser då.

"Patetiskt!"

Anonym
Jag dricker inte starksprit längre, bara vin å öl.
Så brukar alkoholisterna säga som en undanflykt.
Sitta å sortera ut droger som ni för tillfället mår bra av, det är patetiskt om nåt. Men knarka på ni, det syns på era otroligt patetiska inlägg.

/Nico

Anonym
Quote:

Nico wrote:
Jag dricker inte starksprit längre, bara vin å öl.
Så brukar alkoholisterna säga som en undanflykt.
Sitta å sortera ut droger som ni för tillfället mår bra av, det är patetiskt om nåt. Men knarka på ni, det syns på era otroligt patetiska inlägg.

/Nico

Blah!!

Har du erfarenhet? eller upprepar du MS citat?
Alkoholister har tydliga problem. Min defenition av en alkoholist är att denna konsumerar en stor del alkohol varje dag.
Som jag sa i en ennan tråd, det är ett destruktivt bruk. Jag är nykterist sen länge men då när jag drack, så var det på helgerna. Var jag då en alkoholist eller en festare?
Det finns även destruktivt cannabisbruk, om du har läst mina"patetiska" inlägg så kanske du förstår att jag inte förespråkar ett sådant bruk, alltså från morgon till kväll som en alkoholist driker alkohol.
Blir jag en knarkare om jag röker en joint som du tar en folköl efter jobbet. Eller om jag röker på helgerna som du gör med alkohol?

Massmedia har propagerat för det som knark, och visst är det "patetiskt" att ni upprepar lögnerna.
Det är ju bevisat att cannabis inte är skadligt, inte heller beroendeframkallande som ex cigg.
Vad är problemet? Varför störa sig på något som inte berör dig? eller känner du av min energi när jag är påverkad av cannabis? Ta hand om ditt eget liv och lägg dig inte i mitt.

"Patetiskt"

See User information
Njae jag håller inte med, Jaxtone jag försvarar inte själva bruket av cannabis. Cannabis har negativa sidor, t.ex får människor att bli omotiverade etc.
Men det har inga våldsamma influenser men det har rohypnol. därmed så anser jag att det är Rohypnolet som triggar ett agressivt beteende inte Cannabisen.

Det är ju som en rapport från norge där de sa att de funnit "det första cannabis dödsfallet" oj vilka rubriker det blev, men när det kom till kritan hade han ätit diverse kemiska preparat vilket ledde till hans död. Att han hade Cannabis i kroppen hade inget med hans död att göra.

Jag kan inte sitta och prata negativt om en växt som faktiskt har så få negativa sidor även under ett missbruk är de ganska få i jämförelse med andra lagliga preparat. . Jag kan inte ljuga för mig själv. Det är inte bra att bruka droger vad det än är men jag tycker det är enkelt genom att titta på dödsfallen och konsekvenserna av långvarigt bruk att se vilka som är bättre än andra, alla är dåliga men vissa är sämre.

Quote:
Sitta å sortera ut droger som ni för tillfället mår bra av, det är patetiskt om nåt. Men knarka på ni, det syns på era otroligt patetiska inlägg./Nico

Är du så trångsynt att du tror att allt knark är likadant? förstår du inte att detta är en mängd olika preparat som påvärkar männikan på olika sätt? Du gör det för lätt för dig att använda ordet knark, du är okunnig inom narkotika när du inte förstår skillnaden mellan dem. Men det är så vi är lärda genom skolan genom propagandan att allt är knark och inget annat än knark, därför har vi problemet med att vi har en av europas snabbaste om inte den snabbaste upptrappningen från lätta droger till tyngre droger. Därför har vi mängder med fina tonåringar med sprutor i armen. För att vi inte sorterar ut dem då det i vår politik endast finns "knark".

Posted on: 2007/2/2 14:18

Edited by BiReal on 2007/2/2 14:33:15
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

Anonym
lool lär er först vad ett missbruk är innan ni börjar tala om dem..

se Sefyr sanningen om cannabis..

För övrigt=

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,991181,00.html

Anonym
Bireal och dubbelmoral!

För det första tror jag att enda tillfället jag uttryckligen ansett att någon gått maktelitens ärenden är när det varit fråga om legalisering av droger. Kanske mest för att kopplingen är så uppenbar när en av deras tyngsta players "George Soros" så intensivt arbetar för legalisering. Gissa varför han lobbar för detta så in i helvete? Det handlar inte om pengar! Det handlar om styrmedel för nationer och deras medborgare.

Men mina tankar om detta är varken byggd på moralpanik eller skräckpropaganda. Tro mig jag är den förste att erkänna att droger är sköna att ta och just därför också så förbannat förrädiska. För egen del har jag testat det mesta och i yngre dar lät jag mig under längre perioder förledas av det liv som uppstår när man inte är straight i skallen utan pumpar sig full med fejkad reality. Min första flickvän stendog på en sketen toalett 17 år ung med en heroinmacka i armvecket.

Låt mig säga så här, de flesta av er som fastnat i drogromantiken var inte ens påtänkta när jag började köra mitt eget drograce 1966. Så lyssna lite på 40 års summering. För summering av verklighet är det enda som kan motbevisa teorier byggda på tillfälliga lyckorus.

De flesta av de människor jag växte upp med och delade tonårens tillfälliga kickar med är borta. De dog inte av sköna cannabisrus och eller allmänt roliga drogupplevelser. De precis som många av oss andra plågades emellanåt av taskig ekonomi, motgångar och utanförskap. Men till skillnad från någon som inte ser droger som ett alternativ så kändes det givetvis enklare att zappa vidare med olika droger som bedövningsmedel. Den största kicken kanske var att dö men jag skulle hellre sett dem leva och uthärda det som kallas livet och som fyllts av motgångar av en enda anledning, "att lära"! Vad lärde sig då dessa människor? Att det är skönt att försvinna in i drogrus, visst! Men det fattar ju till och med en blind höna på koks!

Jag menar att motsatsen är den verkliga upplevelsen. Att aldrig fly från verkligheten utan att se varje motgång som en möjlighet att lära sig något nytt utan att blunda eller stänga av vare sig med droger eller påtvingad omedvetenhet om hur världen fungerar.

Det är givetvis upp till var och en att bestämma vad de vill göra med sina liv men jag lovar att de som överlevde "Den gamla goda tiden" antingen har fortsatt och är "totally fucked upp" eller har lämnat all drogskit bakom sig och är vansinnigt starka som människor.

Under 10 år besökte jag samtliga fängelser i Skandinavien och erbjöd anstalterna gratis underhållning då jag var turnerande musiker. Man fick fribrev från vartenda ett och lärde känna en helsikes massa bra människor men det var speciellt en sak som en gammal fånge sa till mig på Gävlekåken som fastnat i minnet.

Han sa att det i Sverige tidigare fanns nåt som hette "tjyvaheder" men efter mitten på 70-talet försvann alla hedersbegrepp tjyvar emellan. Tjyvahedern åts upp av begäret och tillgången till droger. Han hade sett alldeles för många kompisar, interner och flickvänner duka under för helvetet och hade en önskan. Att man i bästa sändningstid på TV skulle visa en människa på avtändning så att alla fick veta vad det egentligen handlade om.

Ok alla smokers! Jag vet att många lik förbannat kommer att hävda att det finns bra grejer med droger och att alla andra är för svaga och har för mycket problem för att kunna hantera dessa. Men ärligt talat är inte alla starka och har mindet under kontroll så varför är det så jävla viktigt för er att flasha med det.

Det enda jag kan göra är att summera 40 års erfarenheter och ödmjukt säga att det är inte drogerna som vinner i längden!

Skall ni röka, punda eller utforska era sinnen med hallucinogena och hävdar att det är er privatsak, gör det till en privatsak då och sluta uppmana andra till att kryssa sina liv!

Anonym
Skulle ni vilja att era barn rökte hash eller tog LSD?
Varför är cannabis lagligt i holland finns det en agenda med det?

Vad har ni att säga åt min vänn som just nu är på behandlingshem för att brukat cannabis på ett "destruktivt" sätt ?

säger nu att han rökte på fel sätt han skulle inte röka via bong han skulle bara "chilla" och röka slappt och då skulle han ha blivit smart dessutom?
jag har förövrigt inte sett en flummigare och trögare person en han under ett rus.

See User information
Jaxtone, ja det är ju en erfarenhet och har väll inte specielt mycket att invända, jag håller med dig till viss del.

maggot:
[edit]
oj fan missade att din fråga var angående Cannabis. ber om ursäkt, anledning att Cannabis är lagligt i holland är för att det finns ingenting som kan hålla det förbjudet, det har mindre skadvärkan än både ciggarett rökning och alkhol konsumering, alltså kan de inte upprätthålla ett förbud för det finns ingen grund för det. Samtidigt så blir det ju skatt på försäljningen. Det är visat också i studier i england etc att brott och accelerationen till andra droger minskar med en avkriminalisering av Cannabis. Dessutom kan Poliserna inrikta sig på de destruktiva drogerna som heroin, crack, cocain meta/amfetamin etc och sluta jaga flummiga Cannabisrökare. för lets face it, vi odlar det i våra gaderober hur ska de någonsin få stopp på det. Det är som att komma till helvetet och rulla en sten i evighetens tid. och det kostar ofantligt mycket skattepengar.

Jag låter endå detta stå kvar angående tyngre narkotika eftersom jag la ner tid på det:

Vad som förs i holland är något som kallas "harm reduction" det handlar om att minska skadorna av droger. I vart enda land flödar det av droger, och hur mycket än regeringar säger sig försöka bekämpa dem går det inte, det kommer alldrig finnas ett drogfritt land det är omöjligt, alltså är sveriges patetiska nollvision helt orealistisk. I Thailand för något år sen avrättade de ju drygt 3-4000 drog försäljare, brukare etc för att få bukt med problemet.(den verkliga siffran lär vara högre). Och detta är väll det enda sättet med en så restriktiv drogpolitik att få bort drogerna. Men då måste dödsantalet bli avsevärt högre.

När sverige höjer ribban på narkotika, höjs priset och intresset. Ju mer restriktiv drogpolitk vi för desto mer pengar görs av narkotika ligorna vilket gör att fler försöker smuggla in i landet , för här minsan finns en marknad och törst.

Ju mer kriminellt det blir att bruka, desto mer kommer brukarna att gömma sig. Därför har vi inte en aning om det otroligt stora mörker antal som finns i sverige bland drog missbrukare. De delar varandra sputor och smittar varandra med sjukdomar, hiv etc som sprids vidare.

Genom hollands linje, får de en kontakt med drogmissbrukarna efter som de kan komma och köpa sina doser som är bra varor och inte utblandat med nått skit. De får även byta in sina gamla och få nya rena sprutor vilket stoppar sjukdomarnas spridning. Med att det är ok att komma fram och inte behöver oroa sig för att polisen ska gripa brukarna får de en realistiskt statistik över hur utsprett och hur många som brukar drogerna. Där kan de också försöka få dem på bättrings vägen, få dem till att lyssna och kanske kan de avvärja och få dem till att söka hjälp.

Alla som har någon kunskap inom sprutnarkomani vet att dom kommer alltid att ta sin dos varesig sprutan är ren eller om varorna bra.
Vad holland gör är alltså att föra en human drogpolitik som ser brukaren som en sjuk person istället för kriminell där man tar hänsyn till att detta faktiskt är människo liv. . Vad sverige gör är att sopa dem under mattan och låta det gro så starkt och sen låta dem dö.

Det fungerar på det här viset, du kan inte arbeta emot drogerna det kommer endast bli motsatt effekt, det enda som fungerar är en human drogpolitik, med Holland som förebild. Visste ni till exempel att vi har högst dödlighet bland tunga drogmissbrukare i hela europa?. Samt den snabbaste upptrappningen till tung narkotika, som jag nämnt innan. Vet ni vad vår drogpolitk kostar? vet ni hur många drogmissbrukare vi har i sverige? nej, för det gör inte jag heller, och definetivt inte vår regering. för mörker antalet är minst 4 gånger större en den officiela siffran.
Det är dags att vakna upp ur psykosen.

Det flödar med droger i vårat samhälle otroligt mycket, i halmstad har de börjat på bukt på kokainet men det tog fan 2 år. Synerna här i halmstad i somras var rent utsagt förjävligt när människor helt öppet sniffar cola överallt. Gud vilken enorm summa pengar här gjordes miljontals kronor i bara lilla halmstad.

Sen om vi tittar på USA vet vi mycket väl om hur CIA och Amerikanska staten använder droger för att hålla den svarta befolkningen svaga i sina ghetton, hur mycket pengar de tjänar på drogerna som CIA smugglar in. Och USA är ju knappast den enda regeringen som gör extrema summor på människor drogberoende. Dessutom uppmuntrar de ju opium odlingarna i afghanistan jag undrar varför...
Dags att vakna.

Kan också tilläga att synen i amsterdams kvarter på nätterna är inte så trevlig, med alla crack försäljare och prostitution men samtidigt är detta något som skulle ha pågåt i större omfattning i mörker, men jag håller med synen är inte så trevlig.

Posted on: 2007/2/3 14:52

Edited by BiReal on 2007/2/3 15:07:35
Edited by BiReal on 2007/2/3 15:24:17
Edited by BiReal on 2007/2/3 15:35:01

Anonym
Jaxtone.
Jag håller med i det mesta som du säger. Droger är falska och förrädiska. Man ska undvika dem så mycket som möjligt och det leder oftast till fördärv. Men nu snackar vi cannabis. Jag kan omöjligt se det som knark. Det vore samma sak om jag skulle hävda att alkohol är knark. Det är ju ett berusningsmedel som bevisligen är påtaglig för din omgivning och även skadlig för individen.

Varför har vi förbud? Eller rättare sagt är förbuden handlingskraftiga? Har drogerna minskat?
Nope! Hur ska vi minska det då? Vi kan ju inte förneka de ungas nyfikenhet och trotsigt beteende mot saker som är förbjudet? Det är ju naturligt att unga smyger iväg och tar del av det som är förbjudet, cigg, alkohol, cannabis, tjack, extacy mm….. Hur får vi bort grupptrycket som ofta får barnen att ta del av det förbjudna. Har någon några idéer om det? Det är där jag tror vi måsta börja leta om vi vill förbjuda knark och minimera bruket. Vi borde vara överrens om att dessa lögner som sprids via skola mm inte hjälper, det blir snarare en motpol och en ursäkt för att fortsätta ”testa” droger när det visar sig att:
- Fan jag är ju inte alls beroende av tjack fast jag har ”provat” 2 helger nu?? Va sa du? Extacy? Ja visst låt oss prova det med…… ósv osv…

För det var så det målades upp för mig i skolan, och visst. Det tog några år efter den undervisningen som man ”testade” första gången, men efter det så blev det mer och mer spännande att prova nya droger. Förbudet är antikt och verkningslöst om du frågar mig. Vi behöver kontroversiella medel för att stoppa det. För mig hade det varit ok om all kemisk skit försvinner. Men det kommer det inte att göra och det hjälper inte att blunda för problemet.
Självklart vill jag inte att mina barn ska ta droger, det enda sättet för att de inte ska göra det är rätt undervisning om det. Lögn blir verkningslöst i många fall…

Personligen har jag sett fall där föräldrarna har brukat droger utan att smyga för sina barn, dessa barn har ofta växt upp utan nyfikenhet.
Sen finns det dem som smyger för barnen där deras nyfikenhet blir större, som i sin tur leder till……ni vet vad.
Jag har ingen lösning, men ser tydligt att dagens struktur är helt fel!
Barn under 18 ska inte bruka några droger. Hur ska vi se till att det inte sker? Blunda? Förbjuda? Eller vad?

För mig är det viktigt att cannabis legaliseras eftersom det inte är knark för mig. Det är snarare en lögn och propaganda som har spridits sen 1900 talets början. Det retar mig lika mycket som 9-11 retar någon annan. Jag känner mig blåst och förd bakom ljuset. Varför förbjuda ett läkemedel som bevisligen hjälper och helar. Vi borde verkligen fråga oss varför den inte används som medicin? Tjack används ju fast det är olagligt? men varför inte cannabis? För mig är det helt obegripligt? Det är bara en lögn i alla lögner och jag vill exponera dem alla.

Det finns mycket bra behandlingsmetoder för att stoppa heroinister från att knarka, varför använder man sig inte av detta i Sverige? Jag läste om något medel som tar bort suget och inte skapar något rus? Tex rena sprutor är inget som delas ut i Sverige, vi ser ju att det funkar i Norge bla.. Vi lär inte se några förändringar så länge vi har den antika strukturen av förbud och bestraffning i samhället.

Det finns problemsidor med all konsumtion nästan, fet mat, öl, cannabis, bekämpningsmedel, cigg, avgaser mm, mm, mm…..cannabis är en konsumtion som skadar i liten skala om du exempelvis jämför med socker. Det är fakta man inte kan blunda för, matningen börjar redan innan barnet har fattat vad socker är för något.

Anonym
Hell Yeah.
Det finns ju "knark" som botar beroende av "knark" oxå.

Tänker på Ibogain då..

Anonym
Jepps sant ibogain e grymmt men sånt e strängt förbjudet man får ju inte bota någon fattig människa som staten skuldsatt med ett beroende.

JA george soros kanske gillar röka majjan som miljoner andra.

Att tala om missbruk och skylla på drogerna när folk vill fylla ut sin ensamhet och tomrum är patetiskt då e man ute och cycklar i blåsväder.

Att säga droger är opålitliga säger en del om den som uttalar det om du frågar mig.

Känner massvis som använder just cannabis asså då menar jag massvis vet inte hur det är där ni bor men i min kommun är det typ kultur.

Dom flesta cannabis nyttjarna blir väldigt engagerade i att ändra sin omgivning till det bättre då dom vill förenkla osv osv.se

Som dom flesta rusningsmedel krävs livserfarenhet av att inse sin position och handlande.

Finns ingen öppenhet för sin position finns även inte förståelse för varför man brukar dem.

Hade jag barn ville jag hellre att dom lärde sig nyttja cannabisen vid rätt ålder än att bli en korkad smygalkis som dom flesta hjärnstyrda selektivt tänkande människorna i landet rakt av.

Free the ganja.

Ni må skriva tånoringar dödar föräldrar.

Men sanningen är att folk dör varje dag pga av förbudet.

Som holländarna säger : You are killing your own children by forbidding a soft drug like cannabis.

Om någon inte inser sambandet av hur detta går till och varför dom dör osv osv--Ja då vet ni inte mycket i drogfrågor och bör studera det lite genom livserfarenhet .

Se sefyr filmen där får man en liten glimmt om dock ändå liten.

Anonym
Vad har ni att säga åt min vänn som just nu är på behandlingshem för att brukat cannabis på ett "destruktivt" sätt ?

säger nu att han rökte på fel sätt han skulle inte röka via bong han skulle bara "chilla" och röka slappt och då skulle han ha blivit smart dessutom?
jag har förövrigt inte sett en flummigare och trögare person en han under ett rus.

Anonym
Finns det någon fara med att legalisera cannabis?

Anonym
Jag skulle inte direkt säga fara men,

Vid en legalisering skulle helt klart en period komma med för unga som brukar för mycket som kan leda till problem eftersom vi som helhet inte lärt oss bruka det på naturligt sätt och om så skulle hända vilket jag tror risken är minimal för så skull detta bara pågå en kortare period.Dessa problem är mestadels baserade på anpassningarna och bristen på insikt om ens egna känslor.

För det första är själva rökningen fel då det skapas alltför mycket brännbara gaser och mycket tjära som kleggar igen kroppen..

Dock matlagning och förångande med en vaporizer är att föredra.

Cannabis är ett rusningsmedel men ändå långt ifrån alkohol om man ska se till endast den aktiva sustansernas påverkan och effekter såsom Thc-Cbd-Cbn. Eftersom Jämfört med dom skador lösningsmedlet alkohol ställer till i hjärnans neuroner och minnets område så går det inte ens jämföra.

Jag skulle även våga påstå att om det används rätt och logiskt så blir kroppen mjukare och yngre sjukdomarna hålls borta och livet kryddas med känsla och sinnet får styrketräna lite.

Anonym
Rohypnol, Prozac, Xanax säljs öppet av NWO och man väldigt gärna tvångsmedicinera skolungar med skiten och Cannabis är förbjudet, dra era egna slutsatser.

Anonym
jag kan tänka mig att OM det blir legalt i sverige
så kommer de som kännar på det i samma veva börja progagera för andra droger.
Vi kommer få höra drogbudskap i musiken om amfetamin mm
När man kan röka det "naturliga cannabiset" på cafeer kommer tung narkotika öka i landet oxå det blir mer "legalt i vårt sinne" och man kommer höra det vi hör i denna tråd om andra droger

"kokain är inte farligt om du har koll på det och inte överdoserar bruka det rätt på raveklubbar på helger och du kommer ha skitkul" osv

Anonym
Vad har ni att säga min vänn som ligger på behandlingshem?

Anonym
Quote:

FuckOff wrote:
Rohypnol, Prozac, Xanax säljs öppet av NWO och man väldigt gärna tvångsmedicinera skolungar med skiten och Cannabis är förbjudet, dra era egna slutsatser.

heroin och kokain är oxå förbjudet.

(1) 2 3 4 ... 12 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper