Vakencorner
|
Topphemlig data om oljefyndigheter stulna - idg.se
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
"Amerikanska oljekoncernen Halliburton befaras ha blivit av med topphemlig information om spjutspetsteknik. Detta ska ha skett i samband med ett inbrott där flera datorer och hårddiskar blev stulna.
Den 1 februari anmälde det amerikanska oljeservicekoncernen Halliburton att någon gjort inbrott på en anläggning i hamnstaden Macaé, 188 km från Rio de Janeiro. Bland annat försvann ett antal datorer. Men först förra veckan framgick det hur allvarlig dataförlusten var. Det var i höstas som oljejätten Petrobras uppgav sig ha funnit en av världens största oljereserver utanför Brasiliens kust. Nu meddelar Halliburton, som är en av Petrobras underleverantörer, att man har förlorat fyra datorer och två hårddiskar. Innehållet på dessa sägs bland annat bestå av topphemlig, och extremt värdefull information om den spjutspetsteknik som krävs för att exploatera det svåråtkomliga oljefältet Den brasilianska polisen arbetar idag efter två teorier. Antingen tror man att det handlar om industrispionage på hög nivå. Eller så är det bara ett enkelt inbrott av tjuvar som inte har förstått värdet på informationen de kommit över. En annan teori, eller ett rykte, som har florerat på nätet är att stölden ska vara direkt riktad mot Halliburton för att skada företagets rykte. Företaget har haft en rad skandaler på halsen och kritiserats hårt för sin verksamhet i Irak under ockupationen. På protestsajten Halliburtonwatch.org, har man emellertid än så länge inte kommenterat stölden." Källa
Posted on: 2008/2/18 18:24
|
|||
|
||||
|
Re: Topphemlig data om oljefyndigheter stulna - idg.se
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Detta var glada nyheter!
Posted on: 2008/2/19 8:52
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Kan ju ochsa vara ett satt att beratta om oljefyndigheterna som tidigare varit hemliga.
Jag vet att Usa har en oljedepa, som racker for Usas forbrukning i 200 ar, denna ar hemligstamplad. Allt for att kunna ta makten over all annan olja enligt det senaste kriget i mellanostern. Om teorin med Benjamin Fulford stammer, att 100 000 Illuminati (zionismen) ar hotad, av 6 000 000 asiater, och dom haller pa at lagga om kursen, maste dom gora det utan att helt forlora ansiktet, da kan detta vara en av de atgarder de gor, for att slappa ut mer olja pa marknaden, sanka priset, lamna Iraq osv. I vart fall sa jag resonerar, men det ar klart, man vill ju garna tro att Benjamin Fulford grejen ar sann, men det betyder inte att den ar det. Sa den som lever far se antar jag. Inte mycket tyder pa att nanting gar snett for zionisterna med deras NWO. Man kan ju hoppas att fler inser konspirationen dock. Nar man har vaknat , har man insett att det bara finns zionismen att kriga mot, inte 9/11! ooops nu kallade jag mig vaken, ja javlar, nu kommer man fa skit! Ha ha! Kom igen grabbar! och tjejer! LOL
Posted on: 2008/2/19 9:42
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hur krigar man mot ett datum?
Att vara insöad och vaken är två olika saker.
Posted on: 2008/2/19 9:48
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
9/11 ar samlingsnamnet for en attack mot tva torn i Usa. Inte ett datum. Tror du jag menar ett datum, har du fattat noll. inte ovantat. Be om mer information istallet for att komma me Bullshit. leder bara till personangrepp. Vill du ha detta, kan vi fightas, jag a min sida vill hellre diskutera. Tar dock inte skit av nan. Kanske du visste det, eller vill erfara detta, vad vet jag, valj sjalv. Jag har attackerat pseudovakenheten under hela min tid har pa vaken, ca 3 ar under olika nick. Kommer fortsatta med det. Insnoad bara ett begrepp i Norrland. Lika psudo som vakenheten, och ingalunda varandras motsatser. Om insnoad ar motsats till vaken, da har man skottat gardsplan, nar man fattat nat? ser du hur jobbit det ar nar man fastnat i Orwellian Doublespeak? insikt och vaken ar inte samma sak. Vaken skulle ha kallat sig insikt, men da hade det blivit andra pseudoproblem. Problemet ligger i att de som forsoker lara andra, sjalva inte vet, och darmed ar blinda. Blind leder blind. Dar ligger problemet. Man kan vara se vad man ser sjalv. Man kan inte se vad andra ser. Man kan forsta vad andra ser, men de kan inte beratta det. Jobbigt va? Jag kan inte ens beratta det for dig, och jag vet det. Sant ar livet, och jag har accepterat det, forsoker mig dock inte pa att ge andra insikt, eftersom detta ar omojligt, lika omojligt som att "vacka" andra, vilket strider emot universum. Good Luck!
Posted on: 2008/2/19 10:02
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
9/11 ar samlingsnamnet for en attack mot tva torn i Usa. Inte ett datum.
Tror du jag menar ett datum, har du fattat noll. inte ovantat. Be om mer information istallet for att komma me Bullshit. leder bara till personangrepp. Vill du ha detta, kan vi fightas, jag a min sida vill hellre diskutera. Jag tyckte bara du skrev lite otydligt, 9/11 är enligt mig ett datum.. Och att be om information är väll vad ett forum går ut på, eller snarare utbyte av information Tar dock inte skit av nan. Kanske du visste det, eller vill erfara detta, vad vet jag, valj sjalv. Att du inte tar skit av någon är inget jag skulle påstå att jag vet. Och jag har inget större behov av att "erfara" att du inte tar skit?.. Jag har attackerat pseudovakenheten under hela min tid har pa vaken, ca 3 ar under olika nick. Kommer fortsatta med det. Då borde du verkligen skaffa dig lite nya hobbies Insnoad bara ett begrepp i Norrland. Lika psudo som vakenheten, och ingalunda varandras motsatser. Om insnoad ar motsats till vaken, da har man skottat gardsplan, nar man fattat nat? ser du hur jobbit det ar nar man fastnat i Orwellian Doublespeak? insikt och vaken ar inte samma sak. Vaken skulle ha kallat sig insikt, men da hade det blivit andra pseudoproblem. Problemet ligger i att de som forsoker lara andra, sjalva inte vet, och darmed ar blinda. Blind leder blind. Dar ligger problemet. Man kan vara se vad man ser sjalv. Man kan inte se vad andra ser. Man kan forsta vad andra ser, men de kan inte beratta det. Jobbigt va? Jag kan inte ens beratta det for dig, och jag vet det. Sant ar livet, och jag har accepterat det, forsoker mig dock inte pa att ge andra insikt, eftersom detta ar omojligt, lika omojligt som att "vacka" andra, vilket strider emot universum. Good Luck Jag har inte påstått att insnöad är en motsats till vaken, däremot har jag påståt att du är insnöad i ett ämne, och inte är kapabel att kolla över kanten på det
Posted on: 2008/2/19 10:08
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du bad inte om information, du svarade arrogant, om att vara insnoad och "hur kan man kriga mot ett datum" 9/11 ar inte ett datum, det ar ett buzzword, och avser attackerna pa tornen Jaquin och Boas, samt pentagonen Pentagon, dessa tva symboler ar frimurarnas mest kanda symboler! Jag attackerar pseudovakenheten genom att sprida korrekt information i den man det kan hjalpa nan som behover den, om du vill jag skall sluta med det, maste du nog undersoka skallen din, efter felaktigheter pa klumpen du har innan for pannbenet. Fast det ar klart, jag trodde ju alla ville hjalpa till. Man glommer for en stund att varlden ar full av folk som strider for att behalla samma system som de redan har. Skriv en utvecklad forklaring vad jag kan forsta, och vad jag inte kan forsta, sa kan vi ha kul!
Posted on: 2008/2/19 10:20
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag har många många gånger sagt vad det är du inte kan förstå.
Det är att Sionismen inte är hjärtat, det är bara en liten grej på ett större träd. Och att bara anklaga alla för att vara sionister och sen inte kunna visa deras koppling till det annat än att dom är "kanske" med i någon form av maktelit. Hela den här alla är sionister konspirationen bygger ju bara på tomma anklagelser och antaganden. Och överlag, alla personer som tror dom sitter inne med hela sanningen och vet allt o ska tvinga på sin info på folk som den enda sanningen, är bara ett tydligt bevis på hur lite dom egentligen vet.
Posted on: 2008/2/19 10:26
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
![]()
Posted on: 2008/2/19 10:40
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
emil322 skrev:
Jag har många många gånger sagt vad det är du inte kan förstå. Det är att Sionismen inte är hjärtat, det är bara en liten grej på ett större träd. Du sager det ja, men inget tyder pa att du varken vet vad du pratar om eller har ratt, Du snackar om Eric som en nazist, Hitler, fast du inte ens fattar att Hitler var bade Rotschild och zionist, sa hur kan vi lara av vad du "sager". Och att bara anklaga alla för att vara sionister och sen inte kunna visa deras koppling till det annat än att dom är "kanske" med i någon form av maktelit. Alla anklagas inte pa nat satt, men det ligger till pa detta satt, antingen ar man zionist eller sa ar ma det inte, om man inte har valt att INTE vara zinist, kan man enkelt falla i fallan, att hjalpa zionisterna utan att forsta det, man ar en "nyttig idiot" Hela den här alla är sionister konspirationen bygger ju bara på tomma anklagelser och antaganden. Zionismen bygger pa familjen Rotschild, som ar reell, och dess historia kan du lasa om pa erics site, se min signatur. Jag vet att du inte last om Rotschild, darav att du inget vet, eller kan forsta. Vi kan dock inte ha tavling i ignorans, eller i brist pa argument, spela pa kanslor, eller insinuera antisemitism. Det vi talar om ar antizionism! Och överlag, alla personer som tror dom sitter inne med hela sanningen och vet allt o ska tvinga på sin info på folk som den enda sanningen, är bara ett tydligt bevis på hur lite dom egentligen vet. Jag har aldrig sagt att jag sitter inne med hela sanningen, tvartom vet jag att jag knappt vet ett skit, men det jag vet, det talar jag om, sa om jag har sagt nat av varde, kommer andra att se detta, och om det ar bra for dom, ar det bra for mig. Du verkar koncwentrera dig pa att beratta for andra att de har fel, istallet for att komma med egen informationm, du berattar om dina kanslor, och hur du kanner dig, men vi far inget veta som motsatter sig amnet vi talar om. Du har inget att komma med helt enkelt. Du namde att Eric lat som Hitler, jag forklarade att Hitler ar en Rotschild, och zionist, hur kan du mena att detta inte starker tesen att zionsmen ar konspirationen med stort K? Familjen Rotschild grundade zionismen, med sin agent Theodor Herzel, de grundade staten Israel, genom manipulation, dokumentet som gjorde det mojligt var Balfour Deklarationen, och vagnen de akte pa, var andra varldskriget som de skapade sjalva, genom sina Proxy regeringar, de kontrollerade. Hitler var deras egen slakting! Finns dock inget som tyder pa att du kanner till nagot om detta! Las pa, eller lagg ner! Svara pa en fraga: tycker du det ar fel att vara ANTIZIONIST? Fran Erics sida, man kan bara inse att det ar NWO han pratar om, for er som inte vet, NWO star for New World Order. "The Jewish people as a whole will become its own Messiah. It will attain world dominion by the dissolution of other races, by the abolition of frontiers, the annihilation of monarchy and by the establishment of a world republic in which the Jews will everywhere exercise the privilege of citizenship. In this New World Order the children of Israel will furnish all the leaders without encountering opposition. The Governments of the different peoples forming the world republic will fall without difficulty into the hands of the Jews. It will then be possible for the Jewish rulers to abolish private property and everywhere to make use of the resources of the state. Thus will the promise of the Talmud be fulfilled, in which is said that when the Messianic time is come, the Jews will have all the property of the whole world in their hands." -Baruch Levy, Letter to Karl Marx, apparently printed by the 'La Revue de Paris', page 574, June 1, 1928
Posted on: 2008/2/19 12:59
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Somsagt, det är ju det konstiga, att eric delar så mycket med hitler och sammtidigt påstår sig vara mot honnom...
Snark. Och jag ser faktiskt bara antaganden här. Inget mer, inget mindre. Och svaret på din fråga, om det är fel. Nej, jag tycker alla borde vara det. Och många är det. Men på samma sätt tycker jag det är fel att tro att den grenen av nwo är skyldiga till allt.
Posted on: 2008/2/19 13:05
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vad delar han med Hitler? Vad kan du se, du ar ju blind? Det ar inte en gren, det ar tradet, Rotschild forsokte infora NWO for flera hundra ar sedan, har forsokt med League Of Nations ochsa, detta misslyckades ochsa. Las pa!
Posted on: 2008/2/19 13:11
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Socialdarwinism och eugenics, det är ju vad jag har påståt helatiden...
Det var därför jag ens nämnde hitler som hans vän från första början.
Posted on: 2008/2/19 13:13
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
darwinism ar zionism och det som nazism bygger pa. Darwin sjalv var en del av Eliten. Ochswa kommunism grundar sig pa Darwinism genom Marxism. ja faktisk alla ismer ar skapade av eliten. Eliten ar dom som har makten. Dvs bankerna. Dvs Rotschild, som redan for 350 ar sedan eller mer kontrollerade mer an 70% av varldsekonomin. "Socialdarwinism och eugenics" Hur menar du att han delar dessa asikter? Kan du definera vad dessa ord, betyder for dig, sa vi inte pratar om varandra? Menar du att eric stodjer zionismen? Hur kan du fortfarande, fast vi vet att Hitler var zionist, hanvisa att eric och Hitler har sakwer gemensamt? Hitler ar ju aven slakt med Rotschild. Alltsa en del av Eliten.
Posted on: 2008/2/19 13:24
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det jag menar är, att han pratar om improduktiva människor och överbefolkning.
Han pratar om människor som det vore något virus och med hat i rösten förklarar hur många korkade människor det finns och hur bra depopulaion hade varit. Kalla det Zionism, jag kallar det socialdarwinism.
Posted on: 2008/2/19 13:28
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Socialdarwinism -- hålla en ren genpol. Dra ner befolkninen "de starkas överlevnad"
tooth and claw osv. Eugenics -- ras hygieni. Att hålla genpolen ren osv.
Posted on: 2008/2/19 13:30
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jo men han har ju ratt! Eliten skapar ett samhalle, som gor manniskan overflodig. Detta ar medvetet, men inte nodvandigt, han forklarar hur det gar till, och vad man borde gora, han forsoker lara dig nat, men tacket fran din ignorans, blir att du felaktigt jamfor honom, med en zionist, och Rotschild, Hitler. Vars politik grundar sig pa samma ideal, som NWO (zionism, skapandet av planeten STORISRAEL) Vi vet redan att eliten vill ta dod pa 95% eller mer av manniskorna. Han har inte sagt att depopulation har varit bra, det har jag aldrig hort, att folk ar dumma i huvudet, det skriver jag under pa.
Posted on: 2008/2/19 13:33
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Visst finns det mycket "korkat" folk därute, men lösningen är aldrig att förtycka dom och prata om hur bra depopulation är.
När jag hör folk prata om depopulation som något bra drar jag direkt kopplingar till NWO. Det är ju deras agenda.
Posted on: 2008/2/19 13:37
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag har aldrig hort honom prata om detta. Du far allt visa var, tyvarr sitter pa internetcafe enbart, kan inte lyssna pa Audio, men jag vet i vilken fil han talar om automatiseringen, i den filen sager han inte att det ar bra med depopulation i varje fall.
Posted on: 2008/2/19 13:47
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
han säger väll mer eller mindre att överbefolknigen är ett stort problem och att tex japan skulle vara ett bättre land med bara ca1 milj invånare, i min bok är det desamma som att säga att depopulation är bra och vägen att gå..
Posted on: 2008/2/19 13:51
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Aven solen har sina flackar, jag menar att hela overpopulationsdebatten ar felaktig, har inte hort exakt vad du menar att han sagt, men du kan inte koppla honom till att vilja morda olika personer, om han sager att Tokyo ar trangt.
Jag vill nog veta mer an sa innan jag svarar i alla fall. I stort, ar overpopulationsdebatten en fet logn. Om hela jordens innevanare, far en yta pa 1000 m2 att leva pa, ryms vi alla i amerikanska delstaten Texas! om han sager mer eller mindre, da menar du att du tolkar vad han har sagt, du far citera honom exakt, da kan vi veta vad han menar.
Posted on: 2008/2/19 14:02
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Du menar altså att texas är 1000m2 x 6000000000? hmm..
Jag har inte påståt att jorden är överbefolkad och att vi borde dra ner populationen, jag har påståt att han har påståt det..
Posted on: 2008/2/19 14:05
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Nej jag menar inte det, det finns plats over, det ar bara en jamforelse. 7 Miljarder kan ochsa rymmas pa gotland, om alla star upp. Det betyder inte att Gotland ar anpassat till min jamforelse, bara att ytan racker. 1986 rackte jordens matproduktion till 18 miljarder manniskor.
Posted on: 2008/2/19 14:07
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login