vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Mera psyops från AB

See User information
Soldater plågar djur

Denna gång handlar det om djurplågeri. Jag vill först och främst påpeka att jag liksom alla andra människor med vettet i behåll tycker att djurplågeri är vidrigt. Men det ska sättas i perspektiv.

I länkad artikel beskrivs handlingen som fruktansvärd vilket den visserligen är. Men ärligt talat. Kvinnor, barn och män har blivit lemlestade o dödade i detta krig. Att beskriva dessa handlingar i samma ordabruk ger bara resultatet att reducera människovärdet.

Händelsen utreds nu av amerikanska försvaret som kallar filmen för "chockerande och beklaglig" och uppger att den står i strid med "den höga standard som vi väntar oss att alla marinsoldater ska leva upp till".

Resized Image
Det gäller att hålla perspektiven i ordning, Aftonbladet stjälper gärna till.

Det går bra att bomba o lemlästa människor, men när dom hystar en stackars hundvalp över ett stup ja då jävlar är chockerande.

Dessutom är väl detta inget att reagera över mot vad som sker i våra egna slakterier.

Finns det någon annan planet att emigrera till?

Posted on: 2008/3/4 13:40

Edited by Kaliyuga on 2008/3/4 13:56:00
Bring on the apocalypse...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Mera psyops från AB
Det är en form av en strawman argument. Man medger det som är allra minst skadligt i syfte att få folk att tro att anklagelsen var allra mest skadligt.

Bill Clintons skötare var experter på det. I stället för att folk skulle fokusera på tex.

Google it:

Arkancide (hundratals sk. självmord etc.)
Vince Foster
Admiral Boorda (en jude som bara dog sådär lite konstigt)
Mena, Arkansas Cocaine Import

så handlade det om hurvida han hade sex med Levinsky eller om han gjorde några skumma markaffärer.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Al-CIAda:
Strawman var ett nytt begrepp för mig. Det ska jag verkligen kika närmare på! TACK!

Tillsammans ser vi genom skiten utan undantag. Satans rike går mot sitt slut.

Posted on: 2008/3/4 14:02

See User information
Quote:

Kaliyuga skrev:
Soldater plågar djur

Denna gång handlar det om djurplågeri. Jag vill först och främst påpeka att jag liksom alla andra människor med vettet i behåll tycker att djurplågeri är vidrigt. Men det ska sättas i perspektiv.

I länkad artikel beskrivs handlingen som fruktansvärd vilket den visserligen är. Men ärligt talat. Kvinnor, barn och män har blivit lemlestade o dödade i detta krig. Att beskriva dessa handlingar i samma ordabruk ger bara resultatet att reducera människovärdet.

Händelsen utreds nu av amerikanska försvaret som kallar filmen för "chockerande och beklaglig" och uppger att den står i strid med "den höga standard som vi väntar oss att alla marinsoldater ska leva upp till".

Resized Image
Det gäller att hålla perspektiven i ordning, Aftonbladet stjälper gärna till.

Det går bra att bomba o lemlästa människor, men när dom hystar en stackars hundvalp över ett stup ja då jävlar är chockerande.

Dessutom är väl detta inget att reagera över mot vad som sker i våra egna slakterier.

Finns det någon annan planet att emigrera till?

Det där djurplågeriet får sina följder...hehe

sign this petition to request this G.I. puppy-killer be court-martialed!

CLICK HERE, TO SIGN THE PETITION:
http://www.thepetitionsite.com/1/fight-puppy-killing-soldiers

We want him and his war-buddy court-martialed:

Tell the US Military to take action against US soldiers abusing animals in Iraq.

WARNING: THIS VIDEO DEPICTS 2 U.S. G.I.'S flinging an innocent
puppy off a cliff and then laughing about it. Not recommended for
younger or more sensitive viewers.:

CLICK HERE TO SEE THE VIDEO:
http://view.break.com/463231

Posted on: 2008/3/4 14:27
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
"Stand Against Puppy-Killing Soldiers"

ja hur vore det med stand against HUMAN-killing soldiers. Sanslöst. Dessvärre slits jag lite mellan två intressen eftersom jag är en rätt stor djurvän och vegetarian. Men visst sätt dit svinen för djurplågeriet också.

Posted on: 2008/3/4 14:50

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper