vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Tog dessa bilder imorse, helt sjukt

See User information
Klev ut imorse för att gå till jobbet och var tvungen att springa in och hämta kameran.

Blått på himlen och solen lyste fint..och vad hittade jag på himlen..jo detta!

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Posted on: 2006/8/18 20:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Tog dessa bilder imorse, helt sjukt
Jag såg också rejält kraftiga kondensstrimmor i morse (i stockholmsområdet).

De meteoroliska förhållandena var visst väldigt gynnsamma för bildnande av kondens i morse.

Om du tycker kondensstrimmor är snygga så kan du kolla in de här albumen:
http://www.airliners.net/search/photo.search?album=7196
http://www.airliners.net/search/photo.search?album=7528

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Kondensstrimmor?

Nåja, jag tar inte förgivet vad det är.
Jag observerar och fotar.

Kondensstrimmor får stå för dig.

Jag har fler bilder som jag tänker ladda upp.

Posted on: 2006/8/18 21:01

Anonym
Ha! jag har försökt att få dessa förvirrade pojkar att förstå att ett flygplan INTE kan ta ombord all denna massa ett ex. här.
men tror du att dom fattar? Speciellt liraren fr3D . .
Stackars förvirrade barn

See User information
För det första:
Intressant att "kilfot" registrerade sig första gången och svarade på 2 inlägg om chemtrails samma datum som dessa skrevs. Dessutom i samma tråd som ZPZ... (var och en får dra sina egna slutsatser, admin kan ju kolla om IP är samma för kilfot och ZPZ, men en proxy gör ju att IP kan ändras, dock så syns det ju på IP om det är en proxy)

Posted on: 2006/8/19 8:36

See User information
För det andra:
Jag bor i Jämtland, vi har väldigt lite flygtrafik jämfört med södra Sverige. När chemtrails-planen är igång som i sommar har vi haft OTROLIGT MYCKET flygtrafik dagligen. Den följer inga normala flygkorridorer

Det finns alltså inte en chans att det vi ser i Jämtland är "ordinarie" trafik med contrails.

Visst kan vi även här se långdistansflighter dagligen med contrails, men dom flyger mycket högre än chemtrails-planen.

Framförallt flyger Chemtrails-planen över oss upp till 20-30 ggr per dag!

Posted on: 2006/8/19 8:37

Anonym
kilfot är IP-bannad det gjorde ja igår.

(han skrev 2 inlägg och personangrepp i båda han visade tydligt vad han ville göra här)

Jag vet inte hur man ser om det är proxy, kan du berätta det för mig?
De har iaf inte samma IP

/Admin

Anonym
För det första har jag inget samröre med "Kilfot". Jag har aldrig skrivit här under något annan användarnamn än detta, varför skulle jag göra det???

För det andra:
Quote:

cfr2 wrote:
För det andra:
Jag bor i Jämtland, vi har väldigt lite flygtrafik jämfört med södra Sverige. När chemtrails-planen är igång som i sommar har vi haft OTROLIGT MYCKET flygtrafik dagligen. Den följer inga normala flygkorridorer

Hur vet du det? Har du en karta över flygvägarna?
Har du uppgifter från luftfartsverket om hur många plan som passerar över jämtland dagligen?

Quote:
Det finns alltså inte en chans att det vi ser i Jämtland är "ordinarie" trafik med contrails.

Visst kan vi även här se långdistansflighter dagligen med contrails, men do flyger mycket högre än chemtrails-planen.

Vilken höjd flyger "chemtrails-planen" på? Hur har du mätt upp det?
Har du på något vis försökt kolla upp något av dessa plan, t.ex. med flygtrafikledningen, om det kan ha varit en civil flight.

http://www.lfv.se/templates/LFV_InfoSida_70_30____33526.aspx

Du tror inte folk som jobbade på flygtrafikledningen skulle reagera olm massor med okända flighter flög runt i vårt luftrum?

See User information
Såvitt jag förstått tar du helt enkelt hans ip-nr och försöker själv att använda det som en proxy i din web-läsare.

Om det fungerar som en proxy i din web-läsare så är det en proxy.

(OBS, är dock ingen "expert" på frågan. Det finns säkert sätt att undvika upptäckt)

Posted on: 2006/8/19 9:15

Anonym
hm
Det får du ta med void eller micro inget ja ve hur man gör

Men nu kan vi väl sluta anklaga folk för att de går under flera alias.

Vi behöver iaf inte skriva det på forumet skicka ett mail till mig,micro eller void istället så kollar vi upp det

(smart att kanske inte välja just mig då)

Admin

Anonym
Om ni är seriöst intresserade att undersöka vilka plan som orsakat contrailsen så rekommenderar jag forumet g-kraft.

I denna tråd diskuterar man plan som man observerat contrailserna från:
http://www.g-kraft.com/forum/index.php?topic=6321.0

Konstigt nog så verkar det inte va några av dessa entusiastiska flightspotters som har som hobby att observera flygplan och lyssna på radiomeddelanden, ACARS, m.m. för att undersöka identiteten på planen, som kommer fram till att det är något annat än vanliga civila plan?

Varför kan man fråga sig?
Hmm.... vänta nu jag har en ide!! Chemtrailsen har gjort lite mindcontrol på alla världens flightspotters så de inte avslöjar det hela!

Edited by zpz on 2006/8/19 10:11:11
Edited by zpz on 2006/8/19 10:12:11
Edited by zpz on 2006/8/19 10:12:57

See User information
Det är mycket enkelt att skilja en dag i Jämtland mellan chemtrails-dagar och icke chemtrails-dagar.

ICKE CHEMTRAILS-DAG:
Där jag bor ser vi INTE ETT ENDA FLYGPLAN förutom de som nån enstaka gång flyger över på 10.000 meters höjd samt nån gång per år ett och annat militärt jaktplan.

CHEMTRAILSDAG:
kan det vara ända uppemot 20-30 flygningar. "kors och tvärs"

Posted on: 2006/8/19 10:22

Anonym
Quote:

cfr2 wrote:
Det är mycket enkelt att skilja en dag i Jämtland mellan chemtrails-dagar och icke chemtrails-dagar.

ICKE CHEMTRAILS-DAG:
Där jag bor ser vi INTE ETT ENDA FLYGPLAN förutom de som nån enstaka gång flyger över på 10.000 meters höjd samt nån gång per år ett och annat militärt jaktplan.

CHEMTRAILSDAG:
kan det vara ända uppemot 20-30 flygningar. "kors och tvärs"

Meteorologiska förhållanden avgör om det blir kraftiga contrails eller inte. Om det inte blir contrails så ser du ju antagligen inte planet, eller hur?
Jag tror nog att dina "chemtrailsplan" går på ungefär 10000 m också, eller vad säger dina mätningar?

Plan mellan t.ex. Finland och USA lär gå över jämtland.
http://www.g-kraft.com/forum/index.php?topic=4707.15
"Jag brukar se deras plan på väg till usa och jag skulle tro att dom flyger ganska rakt över storsjön i jämtland."
"Stämmer bra med flygvägen UP855"

Här har du kartor över flygvägar: http://www.lfv.se/upload/ANS/AIP/ENR/ENR%206/ES_ENR_6_1-3_en.pdf
http://www.lfv.se/upload/ANS/AIP/ENR/ENR%206/ES_ENR_6_1-1_en.pdf

Lär ju gå ett antal plan mellan Finland och USA varje dag...
Du kan ju börja med att kolla igenom finnairs tidtabell:
http://www.finnair.com/filecontent/co ... etables/north_america.pdf

Sen föreslår jag att du går till g-kraft och framför dina ideer. På det forumet finns väldigt mycket flygexpertis och kunskap om hur man tar reda på identitet på plan osv.

See User information
zpz: Nej dom flyger inte på samma höjd. Chemtrails-planen flyger mycket lägre.

De flesta har sett plan på 10000 meters höjd och hur små dom är så är det lätt att bedömma dessa plan då de flyger mycket lägre.

Min bedömning är att det är någon höjd UNDER 6000 meter. Du kommer säkert replikera (din vana trogen) med vilka vetenskapliga mätningar jag utfört, men zpz, alla vet att det är svårt att bedömma exakt höjd i meter med ögat, men däremot lätt att bedömma stora skillnader som 5000 eller 10000 meter.

Ungeför som två bilar som står olika långt bort. Om den ena står på 1000 meter och den andra på ungefär halva det avståndet så kan man bedömma det ungefärliga avståndet till den första bilen utan att för den del veta det exakta. Det behövs ingen lasermätning. Bara normal begåvning och normala ögon.

Även den som är mindre begåvad och har mindre bra ögon kan åtminstonde bedömma att bilarna/flygplanen inte står/flyger på samma höjd/avstånd

Chemtrails-planen flyger lägre!

Tro mig, det är ingen normal flygtrafik vi pratar om. Dessutom TACK ZPZ att du länkade flyglederna, det bekräftar att dessa chemtrails-flygplan inte flyger efter dessa leder, utan i ett helt anndra mönster.

Posted on: 2006/8/19 11:45

Anonym
Quote:

cfr2 wrote:
zpz: Nej dom flyger inte på samma höjd. Chemtrails-planen flyger mycket lägre.

De flesta har sett plan på 10000 meters höjd och hur små dom är så är det lätt att bedömma dessa plan då de flyger mycket lägre.

Min bedömning är att det är någon höjd UNDER 6000 meter. Du kommer säkert replikera (din vana trogen) med vilka vetenskapliga mätningar jag utfört, men zpz, alla vet att det är svårt att bedömma exakt höjd i meter med ögat, men däremot lätt att bedömma stora skillnader som 5000 eller 10000 meter.

Ungeför som två bilar som står olika långt bort. Om den ena står på 1000 meter och den andra på ungefär halva det avståndet så kan man bedömma det ungefärliga avståndet till den första bilen utan att för den del veta det exakta. Det behövs ingen lasermätning. Bara normal begåvning och normala ögon.

Alla vet också att fullmånen ser mycket större ut när den är nära horisonten än när den är högre upp på himlen.
Alltså, subjektiva visuella storleks/avståndsbedömningar av objekt på en stor himmel utan referensobjekt är mycket vanskliga och blir lätt felaktiga.

Jag tror inte ett dyft på din avståndsbedömning på under 6000 meter, så du får nog backa upp det med bättre bevis.

Har du tittat igenom contrails-tråden på g-kraft?
Ser du där något som du anser vara en chemtrail?
http://www.g-kraft.com/forum/index.php?topic=6321.0

Jag menar, flygentusiaster som observerar plan och contrails för jämna borde väl också se dessa och kunna fota dessa chemtrailsplan om de är så vanligt förekommande.
Så du borde kunna visa på ett plan/contrail som de har fotat som enligt dig är en chemtrail.

Quote:

Tro mig, det är ingen normal flygtrafik vi pratar om. Dessutom TACK ZPZ att du länkade flyglederna, det bekräftar att dessa chemtrails-flygplan inte flyger efter dessa leder, utan i ett helt anndra mönster.

"Vägarna planen verkligen flyger kan skilja sig lite från publicerade färdlinjer i form av direkt-klareringar till brytpunkter längre fram på rutten."
http://www.g-kraft.com/forum/index.php?topic=10794

Skaffa ett bra objektiv och fota planen, lägg sedan upp de på g-kraft och se om expertisen kan lista ut vad det är för en flight, på detta vis kan vi utreda om det rör sig om vanliga plan eller inte.

See User information
zpz:
Det är lätt att bedömma att dessa chemtrails-plan flyger mycket lägre än 10000 meter
punkt

jag behöver inte ens lägga ut mina foton tagna med Eos300d med 200mm (bra optik med f-stop ända ner/upp till 2,8) (ca 320mm motsvarande 35mm) på chemtrails-plan och ordinarie plan Komplett med EXIF-info från kameran.

Man ska ha video för att det ska göra sig riktigt bra att se skillnaden på datorn. Kanske nån har en bra youtube-länk för att visa de olika höjderna?

på stillbilder får man inga referenspunkter på samma sätt som en videokamera som "panorerar" vertikalt uppåt och zommar in

hursomhelst... än en gång

Det är lätt att bedömma att dessa chemtrails-plan flyger mycket lägre än 10000 meter
punkt

Posted on: 2006/8/19 12:41

Anonym
Lägg ut fotona på dina chemtrailsplan på g-kraft, och fråga om det är något konstigt med dessa.

Finns det några chemtrailsplan i g-krafts contrailstråd?
Om inte, hur har dessa flygentusiaster som blickar mot himlen för jämnan kunnat undvika dem?

See User information
zpz
Kan du förtydliga varför du inte tror ett dyft på min avståndsbedömning om att planen flyger UNDER 6000 meter i jämförelse med planen som vi vet flyger på 10.000 meter.

Menar du att en sådan jämförelse är orimlig då vinklarna är desamma?

Posted on: 2006/8/19 12:50

Anonym
Quote:

cfr2 wrote:
zpz
Kan du förtydliga varför du inte tror ett dyft på min avståndsbedömning om att planen flyger UNDER 6000 meter i jämförelse med planen som vi vet flyger på 10.000 meter.

Menar du att en sådan jämförelse är orimlig då vinklarna är desamma?

För att du gör subjektiva bedömningar/gissningar, och inte objektiva mätningar.

Återigen, ta bra bilder på chemtrailsplanen och posta dessa på g-kraft!! Så att vi kan få flygplansexperter som bedömer dina bilder!

Men det vill du väl inte inte, för då kan du ju svar som "det där är finnairs flight till JFK", och det vill du ju till varje pris undvika, du vill bara höra svar som "det där är illuminati som sprejar för att kontrollera våra hjärnor".

See User information
zpz:

Om du har 2 flyglan så ser varje normalbegåvad mäniska om det ena flyger många 1000-tals meter lägre än det andra. Eller hur

Dessa CHEMTRAILS-plan följer dessutom inga normala flygkorridorer

Posted on: 2006/8/19 13:45

Anonym
Quote:
men tror du att dom fattar? Speciellt liraren fr3D . .

Vem är du Anonym? Kan du inte åtminstone regga dig som alla andra..

pingman : Posta gärna dina bilder i mitt forum.

/ fr3D

See User information
Quote:

cfr2 wrote:
Om du har 2 flyglan så ser varje normalbegåvad mäniska om det ena flyger många 1000-tals meter lägre än det andra. Eller hur

Måste bara quota denna.

Avståndsbedöming för människan är ganska bra på korta avstånd men när det kommer upp på sådan höjder så är det omöjligt att avgöra om flyget ligger på 5000 eller 10000m. Särskilt när man himlen nästan är klarblå.

Sedan kan de se ut att ett plan på 5000m höjd flyger över ett plan på 10000m höjd för att det kan vara låggående måln vi det första planet eller andra väderförhållanden.

Men summa är att en människa med normalt begåvade ögon inte kan urskilja någon skillan på 5000 och 10000m höjd när det är en klar himmel.

Öga kan lura än väligt lätt, vet inte om någon annan kroppsdel som kan ljuga så mycket som ögat.

Posted on: 2006/8/19 15:55

See User information
Xacer:
Visst är det så att ögat lätt utsätts för synvillor. Håller dock inte med om att det skulle innebära att det är svårt att avgöra om ett flyplan flyger på (mycket) lägre höjder än 10000 meter då man har ett annat plan som referens.

zpz:
Här kan du se skillnaden på höjden på ett Chemtrail och ett Contrail-plan i Jämtland tagna vid samma tillfälle.
(Du har ju påstått att även chemtrail-planen jag sett flyger på 10000m)

Posted on: 2006/8/19 16:40

Edited by cfr2 on 2006/8/19 17:29:38
Edited by cfr2 on 2006/8/19 17:31:06

See User information

Posted on: 2006/8/19 17:48

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper