vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Space and defence - what a nightmare!

See User information
Här har du din mardröm serverad.

Läs och gråt systrar och bröder.
Vad gör dom med vår planet?
Vad gör dom med fader himmel och moder jord?
Finns det ord för dessa människors totala ignorans?
Deras arrogans.
Deras förakt för livets helighet.

När tar vi oss rätten att stoppa dessa djävulens hantlangare?
Hur mycket värre måste det bli?

Läs och gråt systrar och bröder.
Vi har lång väg kvar att vandra innan vi är hemma.

"Det är den vite mannens fotspår, då har du allt att frukta min vän"

http://www.foi.se/upload/framsyn/02/nr1-02-rymd-n-defence.pdf

http://www.mda.mil/mdalink/html/mdalink.html

Posted on: 2007/5/31 0:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Space and defence - what a nightmare!

See User information
Rymd och försvar

Försvarsmakten behöver en militär strategi för rymdfrågor där samverkan mellan civila och kommersiella intressen beaktas. Särskilt bör man studera hur rymdbaserade system kan användas för att stödja svensk personal vid internationella insatser.

Det rekommenderar en grupp FOI-forskare under ledning av Lars Höstbeck i rapporten Rymd och försvar som är en förstudie för att se vilka frågor som är viktiga för Försvarsmakten.

Ett nätverksförsvar är nästan omöjligt att tänka sig utan stöd av rymdresurser.

Snabbaste vägen för Försvarsmakten in i rymdåldern är att köpa tjänster på marknaden. På längre sikt bör försvaret ha en rymdstrategi. En förutsättning för att skapa en sådan strategi är ökade kunskaper om hot och möjligheter om militär tillämpning av rymdteknik.

Tre områden pekas ut som särskilt intressanta för försvaret:

1. Användning av satelliter och särskilt förmågan att samla och analysera data från satelliter.
2. Hot mot satelliter. Inom tio år finns förmodligen vapen som kan hota satelliter eller förbindelsen till marken. Frågan är hur sårbara försvarets satellitförbindelser blir.
3. Påverka rymden från jorden. Jonosfärens förmåga att reflektera radiovågor kan påverkas till exempel genom att sända mikrovågor från marken. Rapporten har nr FOI-R--0188—SE. Ladda hem denna rapport skriven på engelska (2,5 Mb).

Från Framsyn nr 1-2002 - www.foi.se/framsyn

http://www.foi.se/FOI/templates/Page____664.aspx

Posted on: 2007/5/31 0:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Förviso är jag inte admin här men eftersom de är osynliga tänkte jag påpeka en sak

Nämligen att du kanske skulle starta en blogg?..
Du har postat 6 inlägg nu på rad om chemtrails med 4-5 tittar eller hade det inte gått att lägga alla dessa i en gemensam tråd?

Anonym
Därför har Esrange alltid varit en helig ko som aldrig hotats av någon slakt = nedskärningar i någon större grad.

Och med quislingarna Bildt, Odelberg och Reinfeldt vid makten är den risken mindre än någonsin...

Det allseende ögat kikar från alla håll...

Apropå bloggen kan ju du alltid göra sällskap med mig själv, Mikael W och Frihetsguiden (!) på
www.blogger.com

See User information
Men lilla söta maggot...

Om du ska komma med såna kommentarer bör du även applicera det samma på dig. Dvs starta en blogg själv istället för att fylla forumet med dina hjärtefrågor. Ser du vad jag menar? Du är visserligen jordens största stjärna när det kommer till att kasta sten i glashus, vilket jag respekterar dig för.

Puss & Kram

Posted on: 2007/5/31 9:53

Anonym
Quote:

provoceramera wrote:
Men lilla söta maggot...

Om du ska komma med såna kommentarer bör du även applicera det samma på dig. Dvs starta en blogg själv istället för att fylla forumet med dina hjärtefrågor. Ser du vad jag menar? Du är visserligen jordens största stjärna när det kommer till att kasta sten i glashus, vilket jag respekterar dig för.

Puss & Kram

Jag startar inte 6 likadana visst återkommer revisionism,mångkultur och sionism rätt ofta....
Sen är mina trådar alltid välbesökta och ofta mycket svar...

Du är den stjärnan här för du säger att det inte finns raser och nationer men säger vita människor ockuperade USA och dess indianer..
Sen att du länkar till FI gör saken bara ännu mer komisk...

Men du är ju den dummaste på detta forum oxå så

See User information
Tackar för inbjudan Wikhall
Skönt å höra att maggot slänger stenar i sitt glashus...det är bra med stöd när jag är nybörjare här på forumet.....tackar för det wikhall o provocera
Om admin stör sej på felaktiga inlägg är jag säker på att de fixar till det!

Posted on: 2007/5/31 10:06
Making nature against the law seem a bit unnatural!
http://se.msnusers.com/OrGone

Anonym
jag har aldrig startat fem trådar inom loppet av 5min om samma ämne som blivit såpass välbesökt att 5 pers har tittat på dom...

suck

Chemtrails Spridning via aerosol, antingen av vätska eller av fasta partiklar, med kryssningsrobotar 0 8 05/31 OrGone
Chemtrails tåliga och stabila aerosoler av bakterier och toxiner 0 7 05/31 OrGone
Chemtrails Det nya NBC-hotet 0 7 05/31 OrGone
Chemtrails Tyskland startade redan 1915 ett B-vapenprogram riktat mot djur 0 6 05/31 OrGone
Chemtrails Missuppfattning att icke dödliga vapen inte skulle kunna skada människor 0 4 05/31 OrGone
Chemtrails Ju mindre desto bättre 0 7 05/31 OrGone
Chemtrails Mindre dödliga vapen

Jaja jag är som sagt inte moderator längre men tycker att man kan tänka sig för

RÄTT SKA VARA RÄTT

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper