vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Chemtrail kritik

See User information
Ni som tror att chemtrails är just chemtrails, jag skulle gärna höra rera åsikter om följande som jag inte får ihop. Jag är ingen naturare och kan inte fysikens lagar, så det är inget jag är bra på att ifrågasätta.

Dels undrar jag varför aldrig seriösare medier tar upp detta? Skulle alla dessa vara med på det? De måste ju ha fått in några tips eller liknande om detta. Flera medier brukar ju våga kritisera högt uppsatta makthavare utan problem.

Och varför sprayar dom jorden med massa bakterier/kemikalier/braincontrolgrejs eller vad det är, mitt på blanka dagen? Ifall det verkligen var ett projekt som någon skapat för att förgifta människor eller så där, vore det inte vettigare att vara lite försiktigare då?

Sen, ifall detta projekt skulle vara sant så är det ju stora, maktfulla människor och företag som gör detta, men döljer det från mänskligheten. Ifall de har makt att få in detta i flygplan, som flygs av piloter, få staten att förneka att det varit någon konstig eller ovanlig flygtrafik, få alla omkring er som tror på detta att säga att det bara är bullshit... borde de inte "ta hand om" er också? Hur kan de låta diskussionen löpa fritt på internet, hur kan de låta er få informera folket om deras hemliga operation? Ifall de klarar att genomföra allt det ni påstår, så är de ju klart kapabla till att även tysta ner er.

Men framförallt undrar jag, bland dom som menar att argumentet till att utsätta världen för chemtrails är pengar, har ni tänkt på vad privatpersoner som hittar på ett rykte om chemtrails kan tjäna på det? Man kan sälja gasmasker, nojja upp folk så dom är redo att lägga massa pengar på andra "skyddsmetoder" med mera. Fågelinfluensan och allt stohej visade ju bara på hur lätt det är att utnyttja människors rädsla, plötsligt började "botemedlet" säljas överallt på internet och liknande.

Posted on: 2007/9/24 18:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Chemtrail kritik

See User information

Posted on: 2007/9/24 18:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
NBC i Kalifornien tyckte det var värt att ta upp chemtrails i ett nyhetsinslag iaf.
Bullshitvarning dock: de påstår att de sprayar för att stopp "Global Warming"..

I Sverige är det mediaskugga än så länge.

http://video.google.com/videoplay?doc ... o=0&type=search&plindex=0

See User information
När såg du senast medierna ta upp saker om 11:e September på ett seriöst sätt? Det är likadant med chemtrails, även detta är ju bara en konspirationsteori eller hur..?

Skeptikerna vill ju inte ens hålla med om att det ens finns en sån benämning även om det skrivs om den i lagar och manualer..
Detta med Chemtrails går dessutom hand i hand med Geo-engineering , den påstådda mänskliga påverkan av den globala uppvärmningen samt befolkningskontroll..

Läs t.e.x om hur det finns teknologi för att kunna kontrollera vädret m.m. :

"There are some reports, for example, that some countries have been trying to construct something like an Ebola Virus, and that would be a very dangerous phenomenon, to say the least. Alvin Toeffler has written about this in terms of some scientists in their laboratories trying to devise certain types of pathogens that would be ethnic specific so that they could just eliminate certain ethnic groups and races; and others are designing some sort of engineering, some sort of insects that can destroy specific crops. Others are engaging even in an eco- type of terrorism whereby they can alter the climate, set off earthquakes, volcanoes remotely through the use of electromagnetic waves."

http://www.defenselink.mil/transcript ... ipt.aspx?transcriptid=674

Läs även lite ur denna rapport där exempel räknas upp om hur man kan påverka den globala uppvärmningen:

Policy Implications of Greenhouse Warming: Mitigation, Adaptation, and the Science Base (1992)

"Sunlight Screening

Space Mirrors
Place 50,000 100-km2 mirrors in the earth's orbit to reflect incoming sunlight.

Stratospheric Dustc
Use guns or balloons to maintain a dust cloud in the stratosphere to increase the sunlight reflection.

Stratospheric Bubbles
Place billions of aluminized, hydrogen-filled balloons in the stratosphere to provide a reflective screen.

Low Stratospheric Dustc
Use aircraft to maintain a cloud of dust in the low stratosphere to reflect sunlight.

Atmospheric CFC Removal
Use lasers to break up CFCs in the atmosphere."

http://www.nap.edu/openbook.php?record_id=1605&page=59

"Aircraft Exhaust Penner et al. (1984) suggested that emissions of 1 percent of the fuel mass of the commercial aviation fleet as particulates, between 40,000- and 100,000-foot (12- to 30-km) altitude for a 10-year period, would change the planetary albedo sufficiently to neutralize the effects of an equivalent doubling of CO2."

"This provides a cost range of $0.001 to $0.1/t CO2/yr. An alternate possibility is simply to lease commercial aircraft to carry dust to their maximum flight altitude, where they would distribute it."

http://www.nap.edu/openbook.php?recor ... 05&chapselect=yo&page=453

Befolkningskontroll mot den globala uppvärmningen?

"Control of population growth has the potential to make a major contribution to raising living standards and to easing environmental problems like greenhouse warming. The United States should resume full participation in international programs to slow population growth and should contribute its share to their financial and other support."

http://www.nap.edu/openbook.php?record_id=1605&page=82

"Most nations in the world have policies to reduce population growth rates, and all seek to achieve rapid growth in income per capita (and other development objectives such as improvements in health)."

http://www.nap.edu/openbook.php?recor ... 05&chapselect=yo&page=414

Slutsats:
Det går att bekämpa den påstådda globala uppvärmningen samtidigt som du avbefolkar jorden genom att sprida diverse kemikalier. Om etablissemanget slutligen tillkännager chemtrail-besprutningen så kommer dom hävda att det är för att bekämpa klimathotet och få kommer nog att bry sig om vad det är för kemikalier i dessa..

Eftersom CO2 är nyttigt för växtligheten och kan bidra till att vi kommer att kunna odla växter och träd på platser som tidigare inte har varit möjligt, vilket i sin tur tar hand om svälten i världen, så förstår jag att etablissemanget vill motverka den då dom redan har program för befolkningskontroll.

Enjoy!

Posted on: 2007/9/24 22:55
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Men kan man inte säga till "skeptiker" att de andas för mycket och behöver stoppa huvudet i en plastpåse, för gott?

See User information
Al-CIAda, man kan men det är inte snällt!

Posted on: 2007/9/25 10:58
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Är det mitt fel att de vill tro att Co2 förstör planeten?

See User information
Jag tycker det är sjukt skummt att det inte finns mer oficiell fakta om chemtrails.
Och jag har ganska svårt att tänka mig att "dom" gör det för något bra.

Kolla bara hur det gick i vietnam

Posted on: 2007/9/25 13:19
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information

Posted on: 2007/9/25 15:59

See User information
Al-CIAda, kan inte ni som tror på detta berätta VARFÖR och vilka motargument för det ni kan knäcka? Jag är inte ute efter att "sättra dit" er med att ni har fel, jag är intresserad och vill höra folks åsikter bland de som tror att chemtrails existerar.
För lika gärna som du kan säga att jag borde stoppa huvudet i plastpåsen för gott, kan jag påstå att du borde sättas på en permanent dos av antipsykotiska och tvångströja nu med en gång och skjuss in på psyket! Men inte gör jag det, vaa? Nej, precis :')

Posted on: 2007/9/25 20:39

See User information
Och alltså, ni som bara svarar på mina frågor genom att ge mig videolänkar och liknande, det är faktiskt inte så intressant för mig, det kan jag hitta någon annanstans lika gärna. Det jag vill åt är svaren på dessa frågor från er personligen, vad ni tror omkring dessa och svar på det jag inte får att gå ihop ifall chemtrails existerar på det sätt ni vill visa. Jag har varken uttalat mig om att det finns eller att det inte gör det, att ni har rätt eller fel. Jag vill bara veta vad ni tänker kring det. Sen tyckte jag att lite kritik här på forumet mot alla konspirationsteorier också skulle göra gott, och just när det gäller dessa chemtrails för jag har aldrig sett några riktigt vettiga kommentarer till kritiska frågor som till exempel dessa.

Posted on: 2007/9/25 20:43

See User information
Du kanske inte tyckte att mitt utläggg med officiella utredningar var gott nog? Det finns mer, får se om jag orkar sammanställa lite mer i veckan..

Varför letar du inte efter svar själv?

Ganska lätt att hitta faktiskt.. samt ganska lätt att bilda sig en uppfattning om vad detta ska användas eller används just nu för..

Posted on: 2007/9/25 21:00

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

Aryie skrev:
Och alltså, ni som bara svarar på mina frågor genom att ge mig videolänkar och liknande, det är faktiskt inte så intressant för mig, det kan jag hitta någon annanstans lika gärna. Det jag vill åt är svaren på dessa frågor från er personligen, vad ni tror omkring dessa och svar på det jag inte får att gå ihop ifall chemtrails existerar på det sätt ni vill visa. Jag har varken uttalat mig om att det finns eller att det inte gör det, att ni har rätt eller fel. Jag vill bara veta vad ni tänker kring det. Sen tyckte jag att lite kritik här på forumet mot alla konspirationsteorier också skulle göra gott, och just när det gäller dessa chemtrails för jag har aldrig sett några riktigt vettiga kommentarer till kritiska frågor som till exempel dessa.

Fan man kan ju tro att Zn bytt inlogg. Fast med en ny inriktning.
nu ska det svaras med personliga analyser,det räcker inte med bildbevis och forskarrön utan nu ska chemtrails malas runt tills någon har läst in sig på detta ämnet. helt vädelös debatt från min sida.
DET RÄCKER MED EN Zn..........

Posted on: 2007/9/26 8:30
Resized Image

See User information
Eftersom det finns så många olika åsikter om varför man skulle använda sig av chemtrails, vad det är i dem, vem som skulle bespruta jorden osv tycker jag inte alls det är fel att fråga efter personliga åsikter, eller personliga analyser om det är vad du vill kalla det. Jag har sett bilder och annan information som jag tycker visar att detta fenomen är mer än bara slumpvisa flygturer som råkar ge just sådana tydliga, och onaturliga, tecken. Som tydliga rutmönster av gas eller liknande (vattenånga om man så vill) på så låg höjd, skapade av människan. Men, eftersom jag aldrig fått hela bilden att gå ihop då jag fortfarande ställer mig kritisk på grund av det jag skrivit här, så har jag inget emot att få höra åsikter om vad folk tror om just dessa. Om du eller någon annan inte är det minsta intresserad av att diskutera det, eller som något så enkelt som att förklara det utan argument eller motbevisningar - bara ge mig er uppfattning, så förstår jag verkligen inte varför ni slösar er dyrbara tid med att skriva en rad till i den här tråden, för det är ointressant både för mig och för er.

Och nej, jag har inte haft någon användare här tidigare. Det var bara nyligen jag började läsa om chemtrails och sökte information, och sedan såg åtminstone liknande fenomen själv här i sverige.

Posted on: 2007/9/26 15:15

See User information
Leta reda på filmen "chemtrails, clouds of death" på närmaste torrentsida, börja där om du vill bilda dig en uppfattning.

Sen registrera du dig och börjar toktanka på :
http://conspiracycentral.net:6969/index.html
Sen letar du reda på "The Chemtrail Smoking Gun - Geoengineering"

Där hittar du lite dokumentation ..

Posted on: 2007/9/26 19:08

/Benjamin Franklin

See User information
Visst är det också bra att få länktips, men jag förstår inte hur det fortfarande kan vara oklart vad det är jag frågar efter i tråden. Dock är även länkar med mera uppskattat. Så länge inte klippen rakt upp och ner besvarar de frågor jag ställer, som nyhetsinslaget någon länkade till, så är det inte särskilt intressant. Och om det skulle vara någon annan video som besvarar en bestämd fråga jag skrivit i trådens första inlägg - skriv då vilken så jag åtminstone vet det. Men jag tycker redan jag sett det mesta, och dessa frågeställningar i tråden är de som blev över.

Jag ber inte heller om att någon ska backa upp vad dom tycker och tror med någon källa och börja argumentera med mig, det är inte alls nödvändigt. Alla hänvisar till källor och inte till sina egna åsikter och reflektioner, även det är rätt tråkigt.

Så nu hoppas jag att det kan bli någonting vettigt över huvud taget härifrån.

Posted on: 2007/9/26 20:50

Anonym
Tja, du får väl se som alla andra varför man sprayar barium, aluminium oxid osv.

Anonym

Ursäkta men är detta ett skämt?

Jaa... vad kan det bero på att inga "seriösare medier" tar upp detta, mån tro.... hmmmm...

Wallenberg, Rockefeller, Murdoch, någon, vet ni kanske?

See User information
Tydligen vaknar man i Tyskland iaf.
Här i sweden näppeligen
Påtryckningar på regerung resultat noll......................
Vill inte, får inte, säga nått om den globala sprayningen och dess effekter.

Här i Skåne har den senaste tid varit makalös vad det gäller överflygningarna. Vissa dagar inget andra pratar vi mega spray.
En dag förra veckan räcknade jag 20 synliga sprayplan samtidigt.
det över Öresundsregionen.

Samtidigt så har man förmodligen satt igång LOIS/LOFAR plus att vi gått över till digital TV.
Så mellan höga toner i öronen och insomnia har jag inget mer att tillägga.
Mer än att: Wikhall kolla upp LOIS/LOFAR och ge en bedömning av det hela, nått skit händer där som inte är bra.
Dessa operativa enheter är förmodligen kopplade till HAARP och EISCAT kan man tänka.

ZZZZZZZZZZZZZ

Posted on: 2007/10/18 13:36

See User information
Jag undrar hur logistiken går till.

Vilka flygplan har chem?
Vilka flygplatser tankar planen?
Vilka mängder är det frågan om?
Är det separata tankar eller blandat i bränslet?
Vilka levererar produkterna och ifrån var?

Svårt att veta svaren, men i mitt huvud så är det ett riktigt stort projekt med tillverkning, frakt och påfyllning. skulle det vara storskaligt så skulle det krävas många som arbetade med det heltid över hela världen. Om det ite r så att det blandas i bränslet, då kan man ju bara infiltrera transportsystemet.

Posted on: 2007/10/18 13:58
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym

See User information
Quote:

micro skrev:

Vilka flygplan har chem?

Svårt att veta svaren, men i mitt huvud så är det ett riktigt stort projekt med tillverkning, frakt och påfyllning. skulle det vara storskaligt så skulle det krävas många som arbetade med det heltid över hela världen. Om det ite r så att det blandas i bränslet, då kan man ju bara infiltrera transportsystemet.

Om ni läser mina tidigare inlägg från ex. sommaren 2006 så var jag en stor "chemtrail-undersökare" och fotade plan som flög och sprayade mm.

Det som jag har kommit fram till är:
ALLA chemtrail-plan som jag ser är ordinarie flygtrafik som vissa dagar ger en tjockare kvarliggande strimma och vissa dagar inte gör det. Naturligtvis tänker man inte på flygtrafiken de dagar som de inte ger strimmor, eftersom de helt enkelt inte syns då (om man inte råkar stirra rakt på dem såklart)

Det andra som jag tycker är intressant är att det finns tillsatser i flygbränslet Jet-A1 (som är likt JP8) som det är mycket svårt att få reda på vad det är. Har skrivit om det i en tråd i sommras bl.a. med en önskan om att ZPZ2 skulle hjälpa till att söka info, men det hela rann ut i sanden. Dessa tillsatser tillverkas av NWO-företag som DuPont och nåt annat med en Pyramid (om jag minns rätt) som logga.

Det jag alltså kan tänka mig, är att det rör sig om flygbränslet som blivit modifierat sedan 90-talet (Jet A1) så att det uppför sig annorlunda i avgaserna.

Det är hursomhelst ORDINARIE FLYGTRAFIK som skapar de chemtrails som jag ser här uppe i Norrland. Hyfsat enkelt att spåra då vi till största delen har flygkorridor-trafik här uppe snarare än flygplan på väg in/ut från flygplatser.

Posted on: 2007/10/18 15:15

See User information
Quote:

cfr2 skrev:
Quote:

micro skrev:

Vilka flygplan har chem?

Om ni läser mina tidigare inlägg från ex. sommaren 2006 så var jag en stor "chemtrail-undersökare" och fotade plan som flög och sprayade mm.

Det som jag har kommit fram till är:
ALLA chemtrail-plan som jag ser är ordinarie flygtrafik som vissa dagar ger en tjockare kvarliggande strimma och vissa dagar inte gör det. Naturligtvis tänker man inte på flygtrafiken de dagar som de inte ger strimmor, eftersom de helt enkelt inte syns då (om man inte råkar stirra rakt på dem såklart)

Det andra som jag tycker är intressant är att det finns tillsatser i flygbränslet Jet-A1 (som är likt JP8) som det är mycket svårt att få reda på vad det är. Har skrivit om det i en tråd i sommras bl.a. med en önskan om att ZPZ2 skulle hjälpa till att söka info, men det hela rann ut i sanden. Dessa tillsatser tillverkas av NWO-företag som DuPont och nåt annat med en Pyramid (om jag minns rätt) som logga.

Det jag alltså kan tänka mig, är att det rör sig om flygbränslet som blivit modifierat sedan 90-talet (Jet A1) så att det uppför sig annorlunda i avgaserna.

Det är hursomhelst ORDINARIE FLYGTRAFIK som skapar de chemtrails som jag ser här uppe i Norrland. Hyfsat enkelt att spåra då vi till största delen har flygkorridor-trafik här uppe snarare än flygplan på väg in/ut från flygplatser.

Ja jag kan bara instämma, har plåtat ca. 300 bilder i sommar och sökt reda på många av dem på http://www.flygbilligt.com/radar/ och det har varit vanliga civilplan, men jag har bara funnit utlänska plan som sprayat, inget SAS-plan tex av de jag spårat. men Finnair har varit flitiga bla.
Har lagt ut 88 bilder i bildspel på www.myspace.com/lillkocken ......

Posted on: 2007/10/18 17:05
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper