vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Haven och syret..
Hej på er!

Här är en video som jag tog idag som demonstrerar på ett bra sätt hur vattenväxter äter co2 och ger ifrån sig syre. Jag filmade det här idag när jag rengjorde mitt akvarium. Det här är bara ett 150 liters akvarium, men kolla bara hur mycket syre EN växt producerar, så förstår ni att det är haven vi ska vara rädda om. Speciellt om man ska minska koldioxidhalten..

http://video.google.com/videoplay?docid=-8878592574825551578&hl=en

/ fr3D

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Haven och syret..
Quote:

så förstår ni att det är haven vi ska vara rädda om. Speciellt om man ska minska koldioxidhalten..

Varför vill jag spy för? Co2 bullshit eller araber som gillar sina småbröders rövar?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:
Varför vill jag spy för? Co2 bullshit eller araber som gillar sina småbröders rövar?

Jag vet. Jag tror inte heller på co2 bluffen. Men jag tror att vi behöver växter för att kunna andas..

Regnskogarna skövlas som aldrig förr och CO2 halten ökar. Är det nån mer än jag som ser ett samband?

/ fr3D

Anonym
Presentera då inte videos du inte själv tror på. Om co2 ökar så kommer växterna i havet knappast tro att det är någon dödsgas utan snarare växa snabbare och producera mer syrgas.

Anonym
Quote:
Presentera då inte videos du inte själv tror på. Om co2 ökar så kommer växterna i havet knappast tro att det är någon dödsgas utan snarare växa snabbare och producera mer syrgas.

Jag gjorde videon och jag tror på den. Naturen bygger på samspel mellan olika organismer. Om det inte finns tillräckligt med syre så kommer djur och människor att dö tills en balans uppstår mellan syre och co2, samma sak gäller växterna. Men om man minskar mängden växter så minskar man samtidigt mängden djur/människor som kan leva på jorden. Lite syre = lite djur/människor!

/ fr3D

See User information
Om ett träd producerar en viss mängd syre under sin livstid..., hur mycket går sedan åt när samma träd förmultnar?

Posted on: 2008/1/5 0:22
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Eller, Om en människa producerar en viss mängd co2 under sin livstid, hur mycket syre går det sen åt för att försörja / förmultna samma människa?

Anonym
MEN WTF, DINA TRÄD ANDAS JU CO2. GAAAAAH! SEN VÄXER DE SNABBARE OCH PRODUERAR MER SYRGAS. FOTOSYNTESEN ÄR DRIVEN AV SOLSTRÅLNING, JU MER DESTO BÄTTRE. Man kanske kan odla vin i Skottland som man gjorde på 12 hundratalet och ta en tripp till det då gröna GRÖNLAND.

See User information
Quote:

fr3D skrev:
Eller, Om en människa producerar en viss mängd co2 under sin livstid, hur mycket syre går det sen åt för att försörja / förmultna samma människa?

Så med din logik - är det då så att om inga syreanvändare fanns så skulle växtligheten duka under av ett allt ökande syreöverskott.

Posted on: 2008/1/5 1:16
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
PS. Försök att odla vin i VINLAND idag (New Foundland), var glad om du kan ens hitta en säl att runka i detta frusna helvete. DS.

Anonym
Quote:
Så med din logik - är det då så att om inga syreanvändare fanns så skulle växtligheten duka under av ett allt ökande syreöverskott.

Jag tror jag sa samma sak som du, med då räknade jag inte med att människor åker omkring i bilar ( inget fel med det! ).

Anonym
Vitsordar du då det faktumet att tempraturen för 1000 år sedan var betydligt högre? (Annars får du göra som Muslimer gör med Zink )

Anonym
Quote:
MEN WTF, DINA TRÄD ANDAS JU CO2. GAAAAAH! SEN VÄXER DE SNABBARE OCH PRODUERAR MER SYRGAS. FOTOSYNTESEN ÄR DRIVEN AV SOLSTRÅLNING, JU MER DESTO BÄTTRE. Man kanske kan odla vin i Skottland som man gjorde på 12 hundratalet och ta en tripp till det då gröna GRÖNLAND.

Du pratar om den globala uppvärmingen och det har ingenting med co2-halten att göra (enligt mig) 2 helt olika fenomen..

/ fr3D

Anonym
Quote:
Vitsordar du då det faktumet att tempraturen för 1000 år sedan var betydligt högre?

Jag tror inte vikingarna var färgblinda om det är det du menar.

/ fr3D

Anonym
Ja men va fan om lampan lyser mer, vad fan har det med co2 att göra? Se ditt första inlägg. (Oroa dig inte Zink fattar inte heller eftersom han läser Aftonbladet och Dagens Industri)

Godtyklig halt av Co2 eller O2 har är en direkt funktion av hur mycket lampan lyser eftersom det är en som är den som är motorn i hela solsystemet.

(Varför tror du vissa dyrkar "ljusbäraren", "lucifer" eller om man så vill "iblis")

Anonym
Quote:
Du pratar om den globala uppvärmingen och det har ingenting med co2-halten att göra (enligt mig) 2 helt olika fenomen..

Quote:
Ja men va fan om lampan lyser mer, vad fan har det med co2 att göra? Se ditt första inlägg. (Oroa dig inte Zink fattar inte heller eftersom han läser Aftonbladet och Dagens Industri)

Precis. co2-halten och jordens temp har inget med varandra att göra. Det är du som börjat tjata om uppvärmningen, inte jag..'

/ fr3D

Anonym
Ja men vad betyder det här då? Exakt vad antyds?

Quote:

Speciellt om man ska minska koldioxidhalten..

Se sidan 1. (Lustigt resonemang eftersom dina växter, i ett akvarium eller på landbacken har co2 som bränsle utöver solstrålning)

Anonym
Quote:
Se sidan 1.

Var ska jag kolla menar du?

Anonym
Jag skiter i vilken religion du må än ha, man bör endast tala sanning (till sin bästa möjlighet)

En central pelare inom Islamisk tradition.

FFS. Jag citerade ju det [Om man vill reducera co2] vilket man faktiskt inte gör men fuck it.

Anonym
Quote:
Speciellt om man ska minska koldioxidhalten..

Jag sade det för att inte stöta mig med individer som tror på att människan med vår koldioxid har orsakat uppvärmningen för jag ville inte dra debatten åt det hållet. Men det fixade ju du ändå!

/ fr3D

Anonym
Håll dig till vad du tror på då, du sa själv att du inte trodde på co2 och uppvärmning. "Styra debatt" WTF är det, tryck vad du anser vara sant rakt på bordet (i det här fallet har vi samma uppfattning)

Tror du jag "styr debatt", fan, fuck em om de inte vill lyssna.

Sanningen är ett absolut försvar. (om jag skulle vara religiös, läs närmare i valfria monoteistiskta heliga böcker + hinduism)

Anonym
Det var en bra artikel du skrev, vi har faktiskt samma fiende. Skriv gärna fler.

Anonym
Det märks att du inte läser / förstår vad jag skriver..

Quote:
Håll dig till vad du tror på då, du sa själv att du inte trodde på co2 och uppvärmning.

Jag tror på co2 och uppvärmningen, men inte att dom hör ihop..

Gonatt!

Anonym
Quote:

men kolla bara hur mycket syre EN växt producerar, så förstår ni att det är haven vi ska vara rädda om. Speciellt om man ska minska koldioxidhalten..

........................... Vill du minska koldioxidhalten trots att du anser att det har inget med "uppvärmning" att göra, eller vad?

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper