vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
En bekväm sanning
#1
En betydligt mer korrekt sanning presenteras här av de på Top Gear:
http://www.youtube.com/watch?v=KLCP9xFGltI

Detta finns även på min blogg som kan behöva lite läsare och kommentarer

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: En bekväm sanning
#2
Nu blev man lite gladare. Det börjar krypa fram i media att uppvärmningen kan bero på något annat än koldioxiden. Nu är det bara resten av korruptionen som skall fram. ;)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En bekväm sanning
#3


See User information
Quote:

Krus skrev:
Nu blev man lite gladare. Det börjar krypa fram i media att uppvärmningen kan bero på något annat än koldioxiden. Nu är det bara resten av korruptionen som skall fram. ;)


Men jag har en fundering. Är inte så insatt i klimatbluffen men även om koldioxid inte värmer upp jorden så kan det väl inte vara nyttigt att spy ut det i atmosfären? Att få ett samhälle som helt går på sol och vindkraft mm är väl ett bra mål?

Posted on: 2008/4/16 19:29
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: En bekväm sanning
#4
Dagens energikällor i form av kärnkraft och kolkraft är inte helt rena. Kärnkraft läcker radioaktivt och kolkraft, vad jag förstått, släpper ut en massa partiklar.

Problemet känns för mig att vi i väst har en tendens att slösa lite väl mycket, och alla på denna planet kommer inte kunna leva med samma standard som vi har.

Om det inte hade varit en korruption så hade nog alla på detta klot kunnat få mat för dagen men med korrupt folk som skall "vaka över" odlingarna i fattliga länder så blir det istället inga odlingar och ingen mat. Detta är lika logiskt som att göra om mat, i dessa svälttider, till ett bränsle som är sämre än bensin. Att sedan patentera mat är också en sådan logisk punkt.

Att skapa situationer bakom folkets rygg för att ta död på dom "för att de är för många" ger mig en äcklig känsla. Fast liknande saker har hänt tidigare i historien, om den nu stämmer, så varför skall man bli förvånad av vad som planeras?

Man kan se på den ljusa sidan, det är fler och fler som bryter sig loss från samhällets klor och bosätter sig i skogar där färre antal master finns, med egen el, vatten, avlopp och en del matodling. Problemet är väl för att bo på detta sett behövs bil och med koldioxidsbluffen som ökar fordons bränslepris gör det svårare och svårare. Fast med färre räkningar som dimper ned i lådan så går det nog på det viset, samt mindre antal sjukhusbesök om man odlar sin egna mat så får man i sig mat värd att kallas mat om man överdriver lite.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En bekväm sanning
#5


See User information
Jag håller med inblood, även om växthus efekten är bluff o båg finns det ju andra problem, smog är ett konkret sådant.
Enorma oljeutsläpp osv.

Använder vegander olja btw? det är ju gjort av döda saker

Posted on: 2008/4/17 17:04
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En bekväm sanning
#6


See User information
Illuminati är ju inte dumma. Klimatkatastrofen är inte en bluff. Det är knas med utsläpp förgiftning mm. Det är bara inte knas på det sätt som det beskrivs i media.

Nu kan Eliten slå två flugor i samma smäll. Ta död tå onödiga människor och minska utsläppen i deras fina framtida naturreservat där dom kommer åka runt i jeepar och skuta vilda djur för nöjes skull i framtiden.

Posted on: 2008/4/17 17:49
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En bekväm sanning
#7


See User information
Som grädde på moset kan jag nämna att det finns hen hel industrisektor som inte gör annat än tillför koldioxid, det är deras födkrok.
Jag menar här något som kallas livsmedelsgas..

http://www.packnews.se/xp/pub/venstre/livsm-forskning/129959

http://www.aga.se/international/web/l ... ile/L-gas%20koldioxid.pdf

http://www.mollerstrom.se/vakuummaskiner.htm

http://www.gunnarshog.se/tillverkningen

http://www.dahlmans.aland.fi/text.con?iPage=2

http://www.maskinlindell.se/trag.php

..................................skratta!

Posted on: 2008/4/17 18:01
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En bekväm sanning
#8


See User information
Quote:

emil322 skrev:
Jag håller med inblood, även om växthus efekten är bluff o båg finns det ju andra problem, smog är ett konkret sådant.
Enorma oljeutsläpp osv.

Använder vegander olja btw? det är ju gjort av döda saker


Ja smog och astma pga alla jävla biljävlar! Buss är grejen!

Haha bra fråga, egentligen borde dom ju inte det. Undrar hur alla hardline och sxe säger o det ;)

Posted on: 2008/4/17 18:10
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: En bekväm sanning
#9


See User information
koldioxid är blahablaha de jämfört med detergenter

Detergenter och miljön
De första detergenterna innehöll oftast en grenad kolkedja vilket gjorde att dessa var svåra att bryta ned för mikroorganismer i naturen. Då detergenterna inte degraderades medförde detta att man på 1950-talet kunde se skum i många älvar, sjöar och även i dricksvatten. För att detergenterna skulle bli lättare att biodegradera började man använda raka, ogrenade kolkedjor i början av 1960-talet. Detergenter har även påverkat vår miljö på annat sätt än att bara bilda skum i vattendrag. Som exempel kan nämnas sjön Erie i USA som höll på att dö under 1960-talet. Orsaken till att fiskar dog och ruttnade var att sjön fick ett överskott av fosfatjoner, som till stor del kom från polyfosfater i detergenter. Eftersom fosfatjoner fungerar som en kontrollsubstans för algtillväxt så innebar ett överskott av jonen en ökad tillväxt av alger. När sedan algerna dog gick det åt stora mängder syre för att bryta ned växterna. Det medförde i sin tur att fiskar och andra organismer fick för lite syre vilket orsakade en snabb och säker död för dessa. Problemen i sjön Erie uppmärksammades vilket ledde till att man år 1972 skrev "The Great Lakes Water Quality Agreement" i USA och Canada. Sedan denna tidpunkt har man spenderat stora summor pengar för att bygga avloppsreningsverk som klarar av att avlägsna fosfater från vattnet innan detta når utlopp och sjöar. Idag har inflödet av fosfatjoner minskat till sjön med mer än två tredjedelar och Erie har tillfrisknat. Nu har stränderna blivit populära igen och de besöks åter av många turister.

http://school.chem.umu.se/Experiment/52


http://sv.wikipedia.org/wiki/Detergent ( Sa inte mycket)


http://www.ki.se/odont/cariologi_endodonti/T10/Annelie%20Forneheim,%20Malin%20Gustavsson.pdf

Och dess påverkan på cellmemran...sen undrar dom varför det blir dubbelkönade mörtar i våra sjöar....

http://home.student.uu.se/gude4911/T1 ... /Biologiska%20membran.pdf

Koldioxid är ett Jo Laberotrick...

Posted on: 2008/4/17 18:34
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
44 user(s) are online (44 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 44

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS