Vakencorner
|
Stoppa Unilevers skövling av regnskog för tvål och glass
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Palmolja finns i många varor som vi konsumerar dagligen - tvål, glass, godis och kakor. Märken som Dove, Milda, GB Glace och många fler.
Det internationella storföretaget Unilever, världens största uppköpare av palmolja, bryr sig inte om varifrån oljan kommer. Greenpeace undersökningar har avslöjat att flera av Unilevers leverantörer är direkt inblandade i omvandlingen av Sydostasiens sista regnskogar till nya oljepalmsplantager. » Läs mer och skriv till Unilever Ha det gott i vårsolen - vi hörs snart igen! Med vänliga hälsningar Iréne Berg Greenpeace
Posted on: 2008/5/9 14:23
|
|||
|
||||
|
Re: Stoppa Unilevers skövling av regnskog för tvål och glass
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
En betydligt större och viktigare (livsviktig) fråga än tvålmärke är våran största källa till att andas.
80% av jordens syre får vi från regnskogarna och det skövlas ett x antal fotbollsplaner om Dagen. Det är ungefär lika logiskt som en cancertumör, förstör sin egen grund till liv.
Posted on: 2008/5/9 16:37
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det slog mig precis; människan är moder jords cancertumör/parasit
![]()
Posted on: 2008/5/9 16:40
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Så har jag sett det länge, än finns heller inga bävrar som slår sig ihop o tjänar stålar på sina träd.
Det där med antal fotbollsplaner som skövlas, jo så har det sett ut, väldigt länge. Återplantering är heller inte ett alternativ, om man tänkt såga ner skogen igen, för så fort den börjar göra sin funktion, så sågas den ner. Ibland undrar jag om man e med i universums candid camera, really! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det tycker eliten också, det är därför de har obskyra stiftelser som WWF och Greenpeace för att tala om det för dig.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Typ!
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det slog mig precis; människan är moder jords cancertumör/parasit Det du just kommit fram till är resultatet av den miljö-programmering och green-agenda programmering som eliten kör just nu. Du har köpt precis hela agendan med hull och hår och sätter då dig själv och andra "vanliga människor" längst ned i pyramiden som de skyldiga till hur världen ser ut just nu. Du ser alla kampanjer där skuldsättningen hamnar hos den "lille människa" och den programmeringen fastnade tydligen i dig. Skärpning. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Du förstår, det är ditt fel. Du andas helt enkelt för mycket.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
hehe, korna fiser för mycket var det ju nån som kom fram till.
Det är bara en själv, man skall inte skylla på nån annan, eller vänta på att nån annan gör nåt. Allt börjar med en själv. om man hittar ner till en själv vill säga :) Viktor Schauberger's lära om vatten och energier. Heter, Nature was my teacher! http://www.mininova.org/tor/362067 |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
void: Som människor lever idag är dom cancer för jorden. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
wowbagger å supersonic!
era tankegång med att vi mäniskor e en cancersvuslt e vad eliten tycker och därför vill minska befolkn me 80%. ni kanske vill att vi skall mördas av eliten eller ni kanske tror ni står över folk?
Posted on: 2008/5/9 18:25
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Käre void med andra säg mig vem ska skapa förändring om inte du och jag och vi och alla andra?
Allt börjar hos en själv. Skapa förändringen innefrån och ut, och som en droppa i havet kommer ringarna och sprida sig. Där har du revoultionen. Be the change you want to see in the world - ghandi Det är bara att öppna fönstret och titta hur världen ser ut. Det behövs inga kampanjer för att förstå det.
Posted on: 2008/5/9 18:39
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ance:
Ja och återplantering funkar egentligen inte på kort sikt. Regnskogens ekomiljö och tagit tusentals år att skapa. Bara ta ett träd tex, som kan vara hundratals år gamla.
Posted on: 2008/5/9 18:58
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Parasiten:
Även om eliten tycker vi är en cancersvulst så är det ju fakta det vi gör med miljön på jorden. Om vi inte vaknar upp från okunskap och blir medvetna om vad som pågår så kommer ju eliten spela ut sina spel genom oss. Jag ser ingen som högre eller lägre - alla är jämlika på det viset att alla som går omkring här på jorden är små gudar utan att ha förstått sin fulla kapacitet ännu. Som Jesus skulle ha sagt - det jag gör ska ni också göra, och mer därtill.
Posted on: 2008/5/9 19:07
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag känner dock till min roll och vill inte att denna ska göda dessa motsättningar. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Märkligt att han sa att han skulle komma tillbaka för att göra rent hus. |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login