Vakencorner
|
Space and defence - what a nightmare!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Här har du din mardröm serverad.
Läs och gråt systrar och bröder. Vad gör dom med vår planet? Vad gör dom med fader himmel och moder jord? Finns det ord för dessa människors totala ignorans? Deras arrogans. Deras förakt för livets helighet. När tar vi oss rätten att stoppa dessa djävulens hantlangare? Hur mycket värre måste det bli? Läs och gråt systrar och bröder. Vi har lång väg kvar att vandra innan vi är hemma. "Det är den vite mannens fotspår, då har du allt att frukta min vän" http://www.foi.se/upload/framsyn/02/nr1-02-rymd-n-defence.pdf http://www.mda.mil/mdalink/html/mdalink.html
Posted on: 2007/5/31 0:06
|
|||
|
||||
|
Re: Space and defence - what a nightmare!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Rymd och försvar
Försvarsmakten behöver en militär strategi för rymdfrågor där samverkan mellan civila och kommersiella intressen beaktas. Särskilt bör man studera hur rymdbaserade system kan användas för att stödja svensk personal vid internationella insatser. Det rekommenderar en grupp FOI-forskare under ledning av Lars Höstbeck i rapporten Rymd och försvar som är en förstudie för att se vilka frågor som är viktiga för Försvarsmakten. Ett nätverksförsvar är nästan omöjligt att tänka sig utan stöd av rymdresurser. Snabbaste vägen för Försvarsmakten in i rymdåldern är att köpa tjänster på marknaden. På längre sikt bör försvaret ha en rymdstrategi. En förutsättning för att skapa en sådan strategi är ökade kunskaper om hot och möjligheter om militär tillämpning av rymdteknik. Tre områden pekas ut som särskilt intressanta för försvaret: 1. Användning av satelliter och särskilt förmågan att samla och analysera data från satelliter. 2. Hot mot satelliter. Inom tio år finns förmodligen vapen som kan hota satelliter eller förbindelsen till marken. Frågan är hur sårbara försvarets satellitförbindelser blir. 3. Påverka rymden från jorden. Jonosfärens förmåga att reflektera radiovågor kan påverkas till exempel genom att sända mikrovågor från marken. Rapporten har nr FOI-R--0188—SE. Ladda hem denna rapport skriven på engelska (2,5 Mb). Från Framsyn nr 1-2002 - www.foi.se/framsyn http://www.foi.se/FOI/templates/Page____664.aspx
Posted on: 2007/5/31 0:21
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Därför har Esrange alltid varit en helig ko som aldrig hotats av någon slakt = nedskärningar i någon större grad.
Och med quislingarna Bildt, Odelberg och Reinfeldt vid makten är den risken mindre än någonsin... Det allseende ögat kikar från alla håll... Apropå bloggen kan ju du alltid göra sällskap med mig själv, Mikael W och Frihetsguiden (!) på www.blogger.com |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Men lilla söta maggot...
Om du ska komma med såna kommentarer bör du även applicera det samma på dig. Dvs starta en blogg själv istället för att fylla forumet med dina hjärtefrågor. Ser du vad jag menar? Du är visserligen jordens största stjärna när det kommer till att kasta sten i glashus, vilket jag respekterar dig för. Puss & Kram
Posted on: 2007/5/31 9:53
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag startar inte 6 likadana visst återkommer revisionism,mångkultur och sionism rätt ofta.... Sen är mina trådar alltid välbesökta och ofta mycket svar... Du är den stjärnan här för du säger att det inte finns raser och nationer men säger vita människor ockuperade USA och dess indianer.. Sen att du länkar till FI gör saken bara ännu mer komisk... Men du är ju den dummaste på detta forum oxå så |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tackar för inbjudan Wikhall
Skönt å höra att maggot slänger stenar i sitt glashus...det är bra med stöd när jag är nybörjare här på forumet.....tackar för det wikhall o provocera Om admin stör sej på felaktiga inlägg är jag säker på att de fixar till det! ![]()
Posted on: 2007/5/31 10:06
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
jag har aldrig startat fem trådar inom loppet av 5min om samma ämne som blivit såpass välbesökt att 5 pers har tittat på dom...
suck Chemtrails Spridning via aerosol, antingen av vätska eller av fasta partiklar, med kryssningsrobotar 0 8 05/31 OrGone Chemtrails tåliga och stabila aerosoler av bakterier och toxiner 0 7 05/31 OrGone Chemtrails Det nya NBC-hotet 0 7 05/31 OrGone Chemtrails Tyskland startade redan 1915 ett B-vapenprogram riktat mot djur 0 6 05/31 OrGone Chemtrails Missuppfattning att icke dödliga vapen inte skulle kunna skada människor 0 4 05/31 OrGone Chemtrails Ju mindre desto bättre 0 7 05/31 OrGone Chemtrails Mindre dödliga vapen Jaja jag är som sagt inte moderator längre men tycker att man kan tänka sig för RÄTT SKA VARA RÄTT |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login