Vakencorner
|
SR.se : Carlgren: De rika länderna måste gå före ( koldioxidskatter )
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vad glada alla ska bli när vi får ännu mer skatter, men det är ju för miljöns skull så då måste vi väl betala, trots att det är ett helt naturligt förlopp att jorden+ flera andra planeter i vårat solsytem värms upp av våra koldioxidutsläpp, undrar vilka som släpper ut all koldioxid på dom andra planeterna i vårat solsystem??
"– På lång sikt är jag övertygad om att utsläppshandeln är en av de möjligheter vi har. Det skulle också innebära att de som förorsakar utsläppen får vara med och betala för de stora åtgärderna för de som drabbas värst. Tänker du dig en global utsläppshandel? – Det är ju dit vi vill komma, men också fortfarande medan den är europeisk så ser jag att vi kommer att behöva utveckla också en form där en del av inteckningarna i utsläppshandeln används till klimatanpassning, säger han." http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?Artikel=1742425 Klimatrapport ger dyster framtidsbild http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=1741902
Posted on: 2007/11/27 23:27
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
Anonym
|
Re: SR.se : Carlgren: De rika länderna måste gå före ( koldioxidskatter )
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag tycker man kan exportera sodomiter till kommunist kina istället för alla industrier.
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login