vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

19.000 amerikanska akademiker i utrop emot växthuspropagandan

See User information
http://www.oism.org/pproject/

Läste genom rapporten och tycker att den verkar vara vettig. De betonar att temperaturen på jorden varit mycket högra en idag, den började att öka efter lilla istiden runt 1500-talet, och har gradvist ökat tills idag.

De beskriver hur koldioxid när det tas in i modellerna för de effekter gaserna i atmosfären har på temperaturen är obefintlig.

De nämns att klodioxidnivåen kan skiga till 600ppm för att sedan gradvist minska då jordens biomassa kommer att öka då växtlighet och djurliv kommer att öka.

Tyckte att deras institut och hemsida inte innehöll så värst mycket information, verkar vara ett mindre instituit med personer som är kritiska mot hur politiken vrider och vänder på vetenskapen för att använda det i egna syften.

Om någon med mer kunskap läser genom rapporten och den visar sig vara riktig tycker jag att den och dess grafer kan vara något att använda, svårt att övertyga någon som stödjer växthuseffekten om man inte har några egna data med vetenskaplig bakgrund.

Posted on: 2008/2/28 3:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: 19.000 amerikanska akademiker i utrop emot växthuspropagandan
Om du inte har något bättre för dig kan du sända detta i ett mail till peter.eriksson@mp.se samt maria.wetterstrand@mp.se

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Tror att Peter Eriksson vet vad som pågår men blundar, Maria Wetterstrand verkar hjärntvättad eller väldigt naiv, läste en artikel om en dag i hennes liv, verkar grymt stressigt med mängder av små åtaganden för att göra världen bättre enligt hennes världssyn, samt tv-tittande och datorspelande, kanske bara var en vriden artikel...

Posted on: 2008/2/28 17:31

Anonym
Detta kanske är en nyhet man borde sprida lite mer. Mycket imponerande projekt om det inte är kontrollerat i toppen då...

See User information
"akademiker" viftar med sina titlar som en tonåring med snoppen i duschen.

Kolla min "titel" är större än din.
Jag har faktiskt läst på harvard law indoktriversiry.
Jag känner alfred nobel.
Jag har en vit rock.
men jag har en slips.

wööo wööo!

Visst är det bra att ifon kommer ut.. men seriöst. dont get caught in the net.

Posted on: 2008/2/28 21:27
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper