Vakencorner
|
Re: Hacker eller moderatorer
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Om det skulle tas bort inlägg i onödan så får vi adressera det.
Frågan är vem som skall moderera moderatorerna. Jag är inte så pigg på det.
Posted on: 2008/11/10 16:43
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
En del av era egna (sympatisörer) och även jag själv har haft svårt att förstå när särskilt The Lorax varit framme för jag har trots jag försökt inte alltid hittat en linje i vad han raderar och framförallt inte hittat reglerna han går efter. Den enda regel jag hittills funnit är att The Lorax radera flerar inlägg efter vad han själv ogillar. Att de som om inte följer trådens ämne raderas kan man förstå men ibland har de även försvunnit det som borde följa tråden ämne och särskilt då från oss kritiker. Jag vet att du och andra moderatorer vill ha speciella hållningsregler från oss kritiker men var gränsen går mellan ett svar i en vanlig tråd och när de ska läggar under ”Skepticism” är inte alltid så lätt att avgör. Om vi kritiker ifrågasätter uppgifter genom frågor och motsägande information så framför inte egna ståndpunkter utan ifrågasätter uppgifter som användare på vaken.se kommer med. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du verkligen spelar offret bra, och detta är ironiskt eftersom du har varit orsaken till många flera oläsbara stökiga tråder. Utan radering av off topic "Debunker" argument blir nästan allt DU och ett FÅTAL andra posta i och off topic straw man argumentera i oläsbart. Du har visat en disrespekt för reglerna konstant genom att kontinurligt posta off topic och bråka. Nu vill du smutskasta och Straw Man anklaga på ett forum du bryr dig väldigt lite på med- Dina kritik föstår vi, det är bara läsa dagspressen, vi fattade, fatta detta. Vi som GILLAR vaken och kommer hit för att diskutera uppskatta att kunna diskutera och förska. inte ha argument. Det finns andra forum för detta- Vi kan väl ses på Fight Club eller skepticism.... Men, jag förslå igen att du vara SKAPANDE och fixa de problem du uppleva själv. Du verkar vara en intelligent persson, och det är synd att din energi ska ägas mot ett lite forum, jag vet inte VARFÖR ni fåtal gör detta, det är INTE uppskattats of många alls, jag kunna tycker att det är faktist otrevligt mot många- Däremot ber jag om ursäkt om föjlande: Att jag av mistag raderade för mycket av ett tråd, men tog upp det med trådens skaparen och detta är lugnt. Det var ett mistag. Den andra är att jag hinner inte radera och flytta mer off topic posts, jag är väldigt upptagen, man märka ofta att jag posta sent, pga en lång arbetsdag... Jag uppskatta och har lärt mig mycket om vaken och mer genom att vara moderator, för att jag vill i min tid hjälpa till ch stödja en alternativ synvinkel på information nu för tiden. Sammtidigt märker jag hur mycket mer jag föstår detta (som jag hade mycket kritik mot) stora uppgift att håla ordning här och vilka talamod vaken har i stort sett. Mvh The Lorax
Posted on: 2008/11/10 20:56
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det är faktiskt sant. Ingen gillar ju zink på forumet. Eller gör någon det?
Kanske det vore bättre och ha lite hårdare regler och ta bort de personer som ingen uppskattar? Zink verkar ju inte tröttna.. Att vara zink och sitta på vaken hela dagen är som om jag skulle sitta i en kyrka hela dagen och berätta att jag inte tror på gud. Det lär ju inte göra mycket nytta, men skapa mycket ilska. Så varför vara kvar här och skapa ilska? Ja kanske det är ett sätt att få uppmärksamhet, att någon ska bry sig om zink överhuvudtaget. Bättre med dålig uppmärksamhet än ingen alls. Kanske vi ska låta han vara kvar för att han skall ha någon som bryr sig om honom?
Posted on: 2008/11/11 9:04
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag TROR att vaken funkar som en plats vissa kan uppleva något de behöva, och detta är vi vann med, nästan som terapi ; ) Men det skapar sekondära problem när det ledar till bråk eller oönskade argument osv... Många newbies kan känner sig påhoppade, de känner inte till läge på vaken, de posta något de brinner för (kanske fick en handout infoblad osv) och sen tycker de att vaken är ingen trevligt plats..?
Posted on: 2008/11/11 16:51
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag accepterar ursäkten. Däremot har du fortfarande inte förklarat för mig skillnaden mellan diskussion och argument för enligt ordboken så använder man argument i en diskussion så ett argument är en delmängd av en diskussion och inte ett alternativ till en diskussion. Att jag orsakar flera oläsbara stökiga tråder är din tolkning. Man måste väl kunna kritisera vaken.se o idéerna eller kan man inte det. Dessutom anser jag du och andra satt en stämpel på oss kritiker för jag har följt diskussioner i andra trådar där jag inte skrivit något och man kan var lika oeniga i dem som i de trådar jag delar i. Om jag någonsin startar ett forum för att diskutera samma frågor som de på vaken.se kommer alla att vara välkomna att diskutera vad de vill. Det enda som kommer att få varningar är personlig påhopp som att idiotförklara någon för ens åsikter. Quote:
Det finns folk som har gillat mig och accepterat mina argument. En del av dem har ni inte kvar som användare och andra har blivit mindre aktiva. Quote:
I min värld kan man vara djup oenigt i en fråga och sedan gå ut och äta med de man varit djup oenig med. Det borde flera av vaken.se användarna träna på för många ser kritik av deras uppfattningar som personliga påhopp. Om idéerna på vaken.se ska anses vara hållbara och trovärdiga ska kritik mot dem kunna finnas utan att man ser kritiken som något ont. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag tycker Zink behövs här, annars blir det inte ett diskussionsforum, utan bara en klubb för invärtes beundran. Tänk vad Zink skulle kunna åstakomma om man lyckades få honom att förstå hur saker och ting egentligen ligger till... Vilken energi! Vilken resurs! Han är en bra och mogen debatterare, men som enligt mig har svaga argument för sin sak. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jaså....
Debunkare finns överallt i massmedian i alla grader. zink har varit på vaken i flera år och har aldrig kommit med något mer än mot argument, klagomål, kritik, "motbevis" och köra ALLTID med en attityd som speglar en värdering om att Staten och dessa tjänstemän gör alltid RÄTT. Debunkare finns gott överallt tyvärr och vi "behöver" plats till forskande dialog, inblick och delningar av ovanliga ideer kring detta som står i reglerna på forummets första sidan. Och att behålla en trygg miljö till detta med.
Posted on: 2008/11/18 22:14
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag har ALDRIG påstått att staten och dessa tjänstemän gör ALLTiD rätt. Ta och visa på det. Kolla t.ex vad jag tycker om Irakkriget. Vad jag har gjort är att visa att i har fel när ni påstår att ni har sanningen (911 truth och likande). Påstår man att man har sanningen ska inte kritiker, debunkare eller någon annan i denna världen bereda er några som helst problem. Kan du visa att detta inte orsaker er några problem? Quote:
Vad betyder denna regel då? Du bör vara medveten om att inte alla ideér, tankar, ord, fakta och anspelningar som kommer upp här inne nödvändigtvis stämmer med vaken.ses eller din bild av verkligheten. Man får alltså komma med idéer som inte stämmer överens med vaken.se bild av verkligheten. Att idéer som måste ha en trygg miljö för att kunna formas och överleva gör att idéerna får stora problem att hålla när de väl ska testas. De mest hållbara idéerna formas i samklam med kritiker av idéerna för då får man bort sådant som inte håller. |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login