Vakencorner
|
Re: krigsplacerad
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vet faktiskt inte hur man gör, men kan berätta att när jag blev tillfrågad ifall jag ville bli krigsplacerad så sa jag "nej". ett par månader efter damp det ner ett brev från försvarsmakten som sa att jag var krigsplacerad. ;)
Posted on: 2009/2/17 0:16
|
|||
|
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ja skriv ett brev och prova vet ja. Säg att om det varit nu du blivit inkallad till värnplikt så hade du vägrat. Och att du inte tänker göra något mer för krigsmakten hädanefter, att du inte kommer att dyka upp vid eventuell inkallning.
Sedan får de väl göra som de vill, du vet ju vad du kommer att göra...!? ![]()
Posted on: 2009/2/17 20:41
|
|||
|
Jag vill "bara" ha svar på mina frågor om livet...
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag har totalvägrat värnplikten.
Först sket jag i att infinna mej till mönstringen i några år. Då började polisen skicka ut böteslappar med höjda belopp varje gång jag inte infann mej till kallad mönstring. Eftersom beloppen skulle bli höga åkte jag till mönstringen, gjorde alla test utan det där man håller i ett trä gevär. Sa till mönstrarna att jag var en vapenvägrare. Jag ville inte göra vapenfri tjänstgöring eller spela sjuk/dum för att slippa. Jag fick göra telegrafistprovet och blev utsedd som möjlig gruppledare. På avslutningssamlingen kom en höjdare in o höll ett varmt tal om mördandets härliga gemenskap. - Vi män....bla bla bla...- det är viktigt att lära sig bli man...osv. Alla fick säga vad de fått för placering och vad de önskade för egentlig placering om de själva fick välja. Många ville bli piloter eller jägare. Jag sa att jag totalvägrade, höjdaren mumlade lite och fortsatte som ingenting hänt. Jag åkte hem och fick ett brev där det stod att jag blivit krigsplacerad att försvara ett elskåp på hörnet av hyreskasernen där jag bodde. Om jag inte infann mej dit vid en krigssituation så blev det en ordervägran och jag skulle i den situationen dömas efter krigslagar. Antagligen slapp de få mej i statistiken som totalvägrare=) Jag slapp fängelse. Detta var på 90-talet.
Posted on: 2009/2/18 16:27
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
tack för era svar, har just skickat iväg ett mail till pliktverket angående att jag inte tänker infinna mig vid en eventuell kris situation.. dom behövde tydligen mitt personnummer för att behandla mitt ärende, ska bli kul att se vad dom skriver tillbaka:) ha det bra bröder och systrar
love
Posted on: 2009/2/20 15:59
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
När jag väl stod där så sa jag att jag ville bli kock i flottan...basta...
Så blev det...... peka på en kockskola som överträffar "mintes" alla kategorier.....snacka mat ...välkommen.....
Posted on: 2009/2/20 17:13
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login