Vakencorner
|
Re: IPRED - snart här
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag skaffade relakks, det fungerar bra än så länge. PÅ Speedtest fick jag ungefär 4Mibt ned och 0,80 Mbit upp. Har inte jämfört det med vad jag brukar få men för mig räcker det gott.
149kr för tre månader och något billigare pris per månad om man valde att skaffa ett konto för tolv månader, 449 kr. https://www.relakks.com/.
Posted on: 2009/3/29 18:25
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
vpn via en vän i utlandet.
Posted on: 2009/3/30 14:03
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
AL_kyder: Och du har ingen hastighetsreducering? Samma fart, trots att tjänsten är i utlandet?
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Samma fart i stort sett.
Underlättar att han har 100/100mbit lina också.
Posted on: 2009/3/31 6:49
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
om man kunde lite om datorer så...
;) imorgon gäller det..
Posted on: 2009/3/31 20:20
|
|||
|
"Drunknat? Åh nej! Det är lika omöjligt för mig att drunkna som för en kamel att trä på en synål!" /Pippi
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Egentligen kan vem som helst upprätta VPN till sina vänner och göra det omöjligt att fastslå vem som tankade vad. Dvs göra samma sak som relaks gör fast helt utan loggning. VPN är inget man ska behöva betala för.
Posted on: 2009/3/31 23:43
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Men får man då full hastighet om en kompis skapar ett VPN som man ansluter till?
Posted on: 2009/4/1 7:19
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
50 kronor är ju inte så mycket i månaden. Jag tänker även så här att flera anonym tjänster /Vpn kommer att dyka upp och försöka bräcka varandra med låga priser, så tillslut är det gratis igen.
Tänk om 500 000 väljer att använda ipredator från piratebay då ger lagen Ipred piratebay 25 miljoner i månaden. Lagstiftarna måste ha ont i fötterna så som dom skjuter.
Posted on: 2009/4/1 7:50
|
|||
|
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ingen som har lust att offra ett par minuter av sitt liv och förklara för mig vad en vpn-tjänst är?
Uppskattas..
Posted on: 2009/4/1 17:52
|
|||
|
"Drunknat? Åh nej! Det är lika omöjligt för mig att drunkna som för en kamel att trä på en synål!" /Pippi
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
BQ:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Relakks PRQ, Dold.se, flashback är också några som erbjuder VPN-tjänst. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
enkelt kan man säga att ett VPN nät är likadant som parkeringsbotmålvakter, egentligen borde dessa IP-målvakter få straffet om någon i nätet fildelar, men om så skulle ske skulle det bli liv i luckan i fildelningsdebatten igen.
Man ansluter sin dator till en dator man litar på, denna kommunikationskanal är krypterad så att ingen kan se vad man överför. Sen surfar man som vanligt förutom att allt man skickar och tar emot passerar den andra datorn som då agerar målvakt med sitt ip-nummer. När man upprättar anslutningen till sin kompis använder man ju själv internet med sitt eget ipnummer. Och det är lite klurigt att få alla signaler/paket att gå in i den krypterade VPN tunneln till den andra datorn som de ska så att man inte av misstag visar sitt egna ip när man surfar/fildelar. Därför är det inte 100% säkert heller om man gör fel i en inställning. Man kan också se det som att man skapar ett LAN med internet istället för sladd mellan datorerna och lösenord istället för kontakterna i ändarna av nätverkssladden. Vill bara tillägga att domstolarna redan nu är överbelastade och att det är över 100 miljoner fildelare på jorden. Så varför skulle dom sätta dit lilla dig? Risk management... man kan istället köpa en försäkring som betalar rättegången/hjälper till med advokat Det senare är nästan vettigast. Men allra vettigast är om man istället skulle betala till en fond som finansierar allmänna inspelningsstudior. Denna finns inte än vad jag vet...
Posted on: 2009/4/2 23:43
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login