vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Uppsala Universitet

See User information
Man kan hävda att Uppsala Universitet är Sveriges sämsta institution. Man kan hävda att Uppsla Universitet är Sveriges farligaste institution. Varför? Man har bedrivet rasforskning från 20-talet ända fram till 70-talet. Man gömmer sig bakom ett "gott" anseende. Man är inte flexibel när det gäller exempelvis pedagogik, man bedriver en svågerpolitik, och om man fölljer läran om det naturliga urvalet bådar inte detta gott. Man sitter på tok för höga hästar, vilket faktiskt missgynnar intellekt. Man gör sig själv en björntjänst. Nej, inget gott kan komma från Uppsala Universitet.

Posted on: 2009/8/21 12:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Uppsala Universitet
Hur vet du detta?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Tjena! Min poäng var att provocera fram en intellektuell frågeställning, på så sätt att dels försöka göra institiutionen bättre (hur mycket man nu kan påverka som liten människa), och dels faktiskt ge dem den kritik de faktiskt förtjänar.Hur vet jag detta? Ja, svar på detta är att jag känner personer som inte fått forskningstjänster därifrån tack vare ursprung och mer "oliktänkande" ideal. Jag har följt debatten "retoriken kring grammatiken" etc. Givetvis ska man förstå att om man studerar i Uppsala ska man inte har något som helst dåligt samvete, det är i själv verket jättebra att man studerar där. Du vet, det är ofta läkare och de i denna samhällsklass som bidrar till att uppräthålla ett Hitlervälde. Trevlig kväll

Posted on: 2009/8/21 14:39

Anonym
Jag studerar inte i Uppsala - som alla andra :)

Min undran kom ur att väldigt många tycks "veta" sanningen, eller "hur saker och ting fungerar". Ditt svar uppskattas.
Har inga känningar på Universitetet här i Uppsala, endast en i Göteborg som studerade till sjuksköterska - det blir svårt att föra en debatt när man, som i hennes fall blev statisk i sitt tänkande gällade allopatisk medicin. Jag har en väldigt flytande åsikt, men väljer att inte använda deras "hjälp". I hennes ögon var jag en idiot.

Samma gällande Vaccin - Kommer inte ta det, men jag är inte UTbildad, INbillad eller dylikt .. jag går på min känsla inför.
Desamma gäller flour, aspartam, msg osv sedan ett par år tillbaka. Jag VET inte om det är rätt, men det känns rätt just nu .. inte igår eller i morgon - bara just nu :)

Trevlig kväll Pluto!

See User information
Min kompis tar avstånd från alla former av preparat. Visst är det kul att leva men själv bryr jag mej inte, så länge man behåller förnuftet något så där. Det där med att "eliten" skulle styra någon sorts avpopulation kan jag lämna därhän, även om det finns problem, eller snarare kommer att bli kollisioner bland människor i framtiden. När det gäller galt-sjukan kan man nog ta det lugnt och skita i att att ta vaccin. folk, politker, är ju dummare än höns, så låt dom utverka lagar om detta hur fan dom nu vill. Låt dom trycka in ett piller i rumpan på sina egna barn. Jag tror att det är bra att vara "flytande" i brist på annat; det man inte vet om saker och ting får man ta reda på. Hej, hej!

Posted on: 2009/8/21 19:27

See User information
Det du säger om UU beträffande rasforskning kan säkert stämma. Mitt intryck av universitetet här är att deras inställning verkar vara ju konservativare desto bättre. Det verkar råda en extrem konsensus på UU. Vilket iof är kännetecknande för uni generellt men det är en skrämmande pk och konsensus i Uppsala. Undantaget är CEMUS som jag pluggat lite på. En tro det el ej, tvärvetenskaplig och progressiv institution med fokus på miljö/utvecklingsstudier. Sköna människor där. Dock ett stort undantag på UU.

Posted on: 2009/10/12 2:55
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Uppsala Universitet är också platsen där föreningen Vetenskap och Folkbildning har sitt ursprung (med en avstickare till KTH förvisso)
Mycket dåliga energier där.

Posted on: 2009/10/12 9:02

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper