Vakencorner
|
Anonym
|
Re: När hände det hela egentligen?
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Tror samtliga nyhetskanaler har CNN på i bakgrunden och de har rutiner för att snabbt lägga ut en nyhet.
Från Asien har de inte samma rutiner... Det märkliga dock med 11/9-attackerna var att jag satte på CNN och såg live hur andra planet kraschade... Jag som aldrig brukar titta på CNN... |
||||
|
||||
|
CNN-citat i "domedagsstil" från New York har förekommit tidigare
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag tror att det var tre år innan 9/11 som man tjänstvilligt visade bilder från en absurd händelse i New York. Det finns nån sorts mytologi kring "Enhörningen" som jag inte är närmare insatt i. Men det sägs tydligen i nån saga att den skall dyka upp före Jordens undergång.
Plötsligt rapporterades i svensk tv om hur en "enhörning" lufsade runt i kvarteren på nedre Manhattan där ju WTC låg. Enhörningen var en svart enhornad noshörning som infångades efter en del besvär! Nu skall det sägas att amerikanerna har en viss smak för såna här "plojar". Bland annat spelas då och då upp ljud tidigt på morgonen på Wall street som låter som en man med träben som går längs trottoaren. Det skall föreställa Peter Stuyvesant's morgonpromenad och jag råkade höra det när jag satt på en bänk i det närbelägna Battery Park efter en genomfestad natt. (Stuyvesant var en elak man och den förste borgmästaren i stan). Men enhörningsplojen skulle kunna vara en del i en konspiration tycker jag? Om inte annat såg CNN till att "nyheten" som sagt snabbt spreds runt jorden. Vem som släppt ut kreaturet fick vi aldrig veta... men nog är det lite "Disney" över det hela?
Posted on: 2010/4/12 4:50
Edited by Asgeir on 2010/4/12 5:09:00
Edited by Asgeir on 2010/4/12 5:09:38 Edited by Asgeir on 2010/4/12 5:11:13 |
|||
|
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
||||
|
Re: CNN-citat i "domedagsstil" från New York har förekommit tidigare
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Fortfarande inget svar på min fråga till svt.se om när sändningarna från attacken mot WTC började 9.11, men tittarservice svarade redan nästa dag och hänvisade. Har jag fatt i nåt, hmmmm?
Posted on: 2010/4/14 19:33
|
|||
|
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
||||
|
Re: CNN-citat i "domedagsstil" från New York har förekommit tidigare
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Fortfarande inget svar på min fråga till svt.se om när sändningarna från attacken mot WTC började 9.11, men tittarservice svarade redan nästa dag och hänvisade. Har jag fatt i nåt, hmmmm?
Posted on: 2010/4/14 19:34
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
det betyder alltså att 17 minuter (!) efter att det första planet träffade, så satt hela världen (eller näst intill) bänkade framför tv-apparaterna och bevittnade när det andra planet dundrade in i det andra tornet?
Har inte riktigt spekulerat ur den vinkeln tidigare, men det tyder helt klart på ruskigt snabb responstid från hela världens nyhetsstationer att snappa upp vikten av detta. Och ta det snabba beslutet att bryta pågående sändningar för att istället kabla ut detta. Bara det i sig är ju anledning nog att inse att en riktigt stor hund ligger begraven där nånstans... som sagt, kanske är hunden mångt mycket större än vi ens vågar spekulera i?? :-S Den tanken har för övrigt slagit mig många gånger förut. Oavsett om det handlat om 9/11, massvaccinering eller nåt annat fuffens. Att själva syftet är svårt att greppa. Kanske just för att ... "dom" ....är många många fler än bara en liten elit i toppen? Någon som sett "They Live"? :-S |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Äum... ett passagerarflygplan flög in i en skyskrapa på Manhattan... Tacka fan för att det var viktigt! Visst att det var ett inside job, men helt naturligt att nyhetsbyråna världen över reagerade... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag har inte själv fått nåt svar från svt.se är du säker på att det 17 minuter efteråt? Men det bevisar ju förstås ingenting annat än att nyhetsrapporteringen är bäst på att förtälja om vad som sker i USA eftersom det passar sändningstiderna bäst och alltid inträffar på arbetstid för en journalist. Nyheter från exempelvis Kina stör mest REM-sömnen, tyvärr. Man vaknar på morgonen och hör att det varit jordbävning, ungefär. Den lilla oskyldiga tanke man har är ju att om 9/11 var planerat så att man skulle se med egna ögon hur plan nr 2 träffar är ju att kanske plan nr 1 var en fake på något sätt. Men nr 2 var äkta nog. "Nu är kamerorna på och folk sitter och tittar, GÖR DET!" liksom. Kanske folk med erfarenhet från media vet hur man trollar fram illusioner med säker hand. Det är faktiskt ett yrke att framställa saker som verkliga inom filmindustrin. Kanske man till sist hittar en manusförfattare, en av dom som brukar fladdra förbi sist i filmerna, som arkitekten bakom det hela... Ni som kollar mycket filmer, kolla upp filmer som verkar leda fram till 9/11, kanske svaret finns här. Salman Rushdie gav ut en bok som visar ett plan som kraschar in i en skyskrapa (Empire State Building) endast 14 dagar före WTC! Synnerligen timat... som sagt, kanske någon på Vaken har svaret på gåtorna i sin dvd-samling!
Posted on: 2010/4/15 21:10
Edited by Asgeir on 2010/4/16 5:48:24
|
|||
|
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login