vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Detta är allvarligt
Hejsan alla. Jag har läst här ett tag å tyckte det var grymt kul med en sajt som försöker säga nåt å inte tro på allt som myndigheter å media försöker pumpa oss med. Personligen tror jag inte ett dyft på den officiella versionen om 9/11, det tappade jag redan långt innan jag såg denna site eller nån film typ LC.
Det gick ett program på Discovery om Pentagon å den omtvistade
ombyggnationen. Den var ALLDELES för dyr för att kunna förankras i verkligheten.. Så vad händer då? jo, ett flygpan brassar in i just den delen. kom igen nu.. Men nu undrar jag vad för syfte detta forum egentligen har? Ni kör ju på exakt som myndigheterna när dom predikar om den
officiella versionen å vägrar ens ta upp nåt annat. Men att inte försöka omvända folk på rätta
grunder retar mig lite. Jag kan känna och förstå hur frustrerade ni blir när några r så blinda å inte vill lyssna på er, men det r ju det dom gör men litar mer på sina bevis som dom tror på och
INTE blir motbevisade. Det r MÅNGA som gör dt och för att få dom att se på ett annat sätt krävs
motbevis och dt r där jag tycker vi/ni(alla som ej tror på den OV) ska lägga kraften för att hitta sakliga grunder att stå på. Hur skulle det annars komma till en ny utredning på
myndighetsnivå om ni inte ens kan övertyga ett par snubbar på ett forum? Att säga dom jobbar för myndigheter osv å banna för att tysta, NEJ NEJ, övertyga med motbevis istället för å banna,
annars e dt fria ordet illa ute.
Kanske dags å döpa om den här siten till Yrvaken?

Tack för mig(bannad för livet nu antagligen)

/Nico

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Detta är allvarligt
Jag har förstahandsuppgifter från FNL-rörelsen under sent 60- och tidigt 70-tal hur den från att tidigt ha varit en aktiv och framåt rörelse ganska snart tappade fokus för att sedan desintegreras och splittras upp. Detta kom det fram skedde genom infiltration, faktiskt kom det fram att vissa medlemmar var agenter från SÄPO och/eller Socialdemokraterna sända i syfte att skapa osämja, splittring och söndring inom leden i rörelsen.

Detta är ett klassiskt förfaringssätt och på samma sätt bidrog NSA och CIA till Flower Powerrörelsens fall. Samma håller på att hända med de mer subversiva grenarna av miljörörelsen idag.

Men därmed inte sagt att de som söndrar är avlönade agenter, nej, det kan likaväl handla om sådana som högst frivilligt utför detta arbete, under flagg av t ex lobbyorganisationer med anknytning till
etablissemanget (det industriella komplexet), jag har tidigare nämnt föreningen Vetenskap och Folkbildning.

Men vi bör fortfarande akta oss för att underskatta maktorganisationen Socialdemokraterna, denna har en väl utbyggd underrättelsetjänst och partiets kopplingar till bl a Rotschildfamiljen torde vara välkända för många härinne...

Kom ihåg att vem som helst kan skriva vad som helst här i forumet och så görs också... och vi är iakttagna, som alltid när obekväma sanningar sägs.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Hej, på er båda, kul med ert engageman. :)

Quote:
vägrar ens ta upp nåt annat.

Vad är det vi vägrar ta upp? Vi förtrycker väl ingen information här. På vaken.se kommer ju både skiten och sanningen fram i många avseenden. En bra och logisk artikel talar för sig själv. Vad skulle jag vinna av att titta åt sidan och inte vilja hitta sanningen? varför skulle jag vilja förvrida något? jag får inte ut ett endast dugg av det, jag vill få fram så stabil och säker information som möjligt i alla avseenden.

Folk som medvetet är ute för att förstöra och bara vill "jävlas" ska givetvis bannas. Men det innebär inte att vaken.se blir mindre "öppet" för det.

Alla välkommna, speciellt de ödmjuka. :)
Jag måste skärpa mig, igen, har blivit på tok för aggressiv i vissa inlägg. Peace!

Anonym
...?

See User information
självklart blir du inte bannad för att du yttrar en åsikt óch har något att säga, så illa är det inte

Posted on: 2006/7/11 9:00
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

Anonym
...?

See User information
..??

Posted on: 2006/7/11 20:14
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Japp! Jag censurerade mig själv eftersom jag först hade valt att skriva ett inlägg baserat på fakta om just FNL rörelsens beståndsdelar och upplösning... men fick direkt ett mail av en person som tyckte det var otrevligt att jag tog upp detta!

Jag vill ju inte riskera att göra någon ledsen som inte gillar att man presenterar raka fakta. Jag både vägrar och kan inte skriva på något annat sätt bara eller att vika för sanningen!

Känns jätteknepigt men det är väl så det får bli i fortsättningen! Inga raka puckar! Bara jättelösa kramar så ingen blir sårad!

Jag försökte i alla fall!

See User information
Vafan , skriv nu vad du vet/tycker/tror..Det är väl det som forumet är till för..?

Posted on: 2006/7/12 0:09
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Hej!

Tackar för din uppmuntran...

... om man inte vill underordna sig höger eller vänsterperspekt-ivet så hamnar man alltid på kant med de som sitter fast i antingen det ena eller det andra.

... det känns bara så sorgligt att en del uppfattar det som aggressivt beteende!

... tror helt ärligt att det uppfattas så för att de håller så himla hårt fast vid kollisionsartade teorier som egentligen strider mot människans sanna natur. Den läggningen som inte suger energi utan delar med sig istället.

Jag kan skicka det privat till dig så kan du svara om det var agressivt!

Anonym
TeBe sa nåt viktigt nyss, väldigt viktigt... Säg vad Du tycker o tror.... Fakta e enkelt att läsa, men vad blir det av det hela, om man sätter ihop allt, o binder fler o fler röda trådar tillsammans?.. Hmm, viktigt..

Vänster hjärnhalva suger upp infon, men vad gör den högra av det?...

Hare gött så länge...

See User information
Nico skrev:
Quote:

av Nico den 06-07-11 09:35:17

Hejsan alla. Jag har läst här ett tag å tyckte det var grymt kul med en sajt som försöker säga nåt å inte tro på allt som myndigheter å media försöker pumpa oss med. Personligen tror jag inte ett dyft på den officiella versionen om 9/11, det tappade jag redan långt innan jag såg denna site eller nån film typ LC.
Det gick ett program på Discovery om Pentagon å den omtvistade
ombyggnationen. Den var ALLDELES för dyr för att kunna förankras i verkligheten.. Så vad händer då? jo, ett flygpan brassar in i just den delen. kom igen nu.. Men nu undrar jag vad för syfte detta forum egentligen har? Ni kör ju på exakt som myndigheterna när dom predikar om den
officiella versionen å vägrar ens ta upp nåt annat. Men att inte försöka omvända folk på rätta
grunder retar mig lite. Jag kan känna och förstå hur frustrerade ni blir när några r så blinda å inte vill lyssna på er, men det r ju det dom gör men litar mer på sina bevis som dom tror på och
INTE blir motbevisade. Det r MÅNGA som gör dt och för att få dom att se på ett annat sätt krävs
motbevis och dt r där jag tycker vi/ni(alla som ej tror på den OV) ska lägga kraften för att hitta sakliga grunder att stå på. Hur skulle det annars komma till en ny utredning på
myndighetsnivå om ni inte ens kan övertyga ett par snubbar på ett forum? Att säga dom jobbar för myndigheter osv å banna för att tysta, NEJ NEJ, övertyga med motbevis istället för å banna,
annars e dt fria ordet illa ute.
Kanske dags å döpa om den här siten till Yrvaken?

Tack för mig(bannad för livet nu antagligen)

/Nico

Nico, du ska ha en obeskrivligt stor dos heder för ditt inlägg, ty din inställning stöttar jag helt och fullt trots att vi i grunden har olika åsikter om 9/11.

Men din klarsynta ståndpunkt att allt som påstås oavsett från vilken sida, ska kunna bevisas enligt de bevisningformer vi människor har skapat och använt sen hundratals år tillbaka, den är orsaken till att du har min fulla respekt.

Det finns inget annat vettigt allternativ än att precis som du skriver, allt som påstås om 9/11 från er sida, måste styrkas och bevisas konkret och odiskutabelt enligt den vetenskap vi har inom området, fysikens lagar m.m. Inte heller vittnesmål får förglömmas som ingrediens i detta, om dessa i sin tur kan styrkas.

Först när detta sker så blir påståendena sanna och ni får gehör för det ni säger, och då är det heller inte långt borta med en ny prövning eller rättssak mot USA eller Bush & Co.

Skulle detta ske, att ni kan bevisa era påståenden så skulle jag helt och fullt stå bakom er, även om det skulle svida att jag och min sida haft fel.

Jag hoppas även att ni på den andra sidan kan stå bakom oss om det skulle visa sig att ni haft fel, och alltså kunna erkänna att ni haft fel.

Tack än en gång för ett av de vettigaste inläggen jag sett från ert håll här på Vaken.

Posted on: 2006/7/12 10:38

Anonym
Hur länge har du följt vaken? nyreggad idag ser jag-
*host host*

See User information
void skrev:
Quote:

av void den 06-07-12 12:57:18

Hur länge har du följt vaken? nyreggad idag ser jag-
*host host*

Försöker du ännu en gång visa hur intelligent du är?

Så folk kan alltså inte läsa på Vakens forum utan att ha ett användarnamn reggat menar du?

Posted on: 2006/7/12 11:04

Anonym
Cee:

Jag håller med dig om att TeeBee sa något mycket viktigt nyss!

Men hur lever man upp till det i verkligheten på ett forum som Vaken som vill ljussätta mörkermän och en illasinnad maktelit.

Hur garanterar man i realiteten att inte åsikter hindras eller låter dem komma upp till granskning härinne bara för att de inte är i samma utvecklingsfas som den som väljer att läsa dem!

Chansen är stor att åsikter som inte fastnat i ett nästan maniskt 9/11-länkande stöter på politiskt färgade fördomar. Jag föredrar för tillfället att fokusera på sådant jag kan se och uppleva på egen hand utan länkar eller andra talesmän än de jag kan se och känna på!

Jag vill slippa att vrida och vända på icke PK formuleringar bara för att alla skall vara nöjda och ingen skall bli uppretad av de fakta man vill dra fram i ljuset!

Jag kan förstå att inte alla delar andras åsikter i alla lägen men att hela tiden ursäkta sig för att man öppnar munnen känns som en mycket onödig omväg!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper