vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Utbildningar - Alternativ medicin
Jag undrar vad det för finns för olika typer av utbildningar inom alternativ medicin? Och vart utbildar man sig inom respektive område?

Finns det någon utbildning som är lite mer täckande än en specifik behandlingsmetod?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Utbildningar - Alternativ medicin

See User information
Det finns flera typer av utbildningar. Vissa är helt alternativa och behandlar sjukdommar utifrån ett helt annat synsätt än det klassiska medicinska. Andra är med anpassa som komplitär medicin och arbetar med alternativa metoder, men med samma gammla skolmedicinska paradigm.

Jag skulle akta mig för de som är för nära skolmedicinen. Dock så är dom offta organiserade och ger större möjlighet till att du får jobb.

En bra start kan vara att gå en webkurs i ekologisk medicin som jag har gått. Du kan hitta den på SIEM. www.klokast.se.

Jag funderar själv att utöver detta lära mig någon specifik behandlingsform så att jag kan locka mina klienter med någonting handfast.

Dock så har jag lärt mig att i dagens läge så är inte de alternativmedicinska metoderna som är det viktigaste att kunna. Du kan vara alternativmedisinare utan att kunna någon sådan. För det största hotet mot individens hälsa i Sveriga är just skolmedicinen. Så att få klienterna att sluta ta mediciner och få dom att förstå att deras kroppar läks av sig själva så fort dom slutar störa kroparna. Så länge man har mat och vatten och undviker alla gifter så är man på god väg.

Så jag hopaps att jag kan göra någon form av bindvävsmassars med lite reflexterapi och sedan rekomendera mina klienter att göra en tarmrening och avgiftning och tänka över sitt giftintag.

Om du vill veta mer om webkursen så skriv till mig så kan du få ett kapitel eller två.

Posted on: 2004/12/14 14:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag tittat runt lite på nätet länge och kollat lite och så. Homeopati intresserar mig, det skulle jag vilja lära mig. Fast sen upptäckte jag att det fanns biopati också. Biopati lärs ut endast av Biopatiakademin här i Sverige.

http://www.biopatiakademin.com/

See User information
Väl mött igen - och igen och igen, etc etc - MICRON

Idag var det ett TV-program (P2) som handlade om "bönen som healing" - ungefär... Jag skulle ha velat ha lite andra förklaringar - över bönens "makt" - men man kan ju inte få allt här i världen...
För en massa år sedan på radions P1 - så berättade en gammal skolmedicinare (cancerkirurg) om sina "erfarenheter", som gick ut på att han under den senaste tidsperioden alltid frågade de drabbade vad som hade "hänt" i deras liv.. För han ville mena att sjublir man "bara" om man "råkar" ut för något man inte kan "behärska" - alltså VÅRA TANKAR STYR - vad som skall ske med oss.
Inom viss litteratur så kallas det för "tankekraft"... Ingenting kan "ske" utan vår vilja (-tankar?)
Hur kan det då komma sig att vi "råkar" ut för en massa sk. sjukdomar och annat skit?
Onda andar (Destruktiva tankar?) ligger som det menas i botten på händelseutvecklingen... jag skulle kunna tro att i ett samhälle (gemenskap) som jag eftertraktar, så behövs egentligen ingen sk. medicinare - möjligtvis en "sådan där" medicinman som helt naturligt hjälper ledarna i gänget att styra vårt samhälle... Alla vet ungefär hur man skall hålla sig i balans - käk och sådant - men det viktigaste anser jag ändå är - vårt "förhållande" till varandra - Men detta får man förhoppningvis ta del utav - hur det skall gå till... Antagligen så är det inbyggt i våra liv om bara det får komma till uttryck - Detta är min mening i alla fall...

Var det inte du som hade en sån där bild av AOUM-tecknet, fast lite stiliserad. Vet du att detta tecken är sanskrit och betyder om man lägger ut texten lite grann: "Det gives ingen religion högre än SANNINGEN - Bra va?

Hälsar SHYGETS för RMS Gul Front

Posted on: 2005/1/22 22:22

See User information
Tjabba, A...
Detta har kanske inte egentligen med "utbildning" att göra - mera "inbildning" - men är ändå värt att veta sig förstå... Så ha nu en spännande "läsning"...
mer grejjer kan du finna på - sök: På MATRIX -Ellernått)
Author airs conspiracy theory on Im’s death

Columbia Daily Tribune | January 25 2005

The death of retired research Professor Jeong Im has all the makings of a spy novel, and some say that idea isn’t far off base.

Someone stabbed the 72-year-old scientist multiple times in the Maryland Avenue parking garage at the University of Missouri-Columbia, put him in the trunk of his Honda and set the car on fire. Adding to the mystery, police say a hooded, masked man was seen carrying a gas can away from the scene.

University police on Friday announced a $10,000 reward for information leading to an arrest in the Jan. 7 killing. Police have received more than 185 leads, including some that appear far-fetched.

A few days after firefighters found Im’s body, a national radio talk-show guest theorized the killing was part of a plot to kill off key microbiologists in the world before unleashing "the ultimate epidemic."

Steve Quayle, a self-published author and newsletter writer from Bozeman, Mont., told listeners of "Coast to Coast AM" that Im was the 40th microbiologist to die under suspicious circumstances in four years and was perhaps among those specializing in vaccines and bio-weapons research.

MU officials have described Im as a protein chemist whose specialty was synthesizing peptides.

The Korean immigrant came to MU in 1987 from the University of North Carolina-Chapel Hill. After retiring four or five years ago, he returned to MU, working about 10 hours a week on lab work for other professors in the departments of microbiology and immunology and pharmacology.

There is nothing in Im’s published history to suggest he’d worked in bio-weapons research. Quayle said that’s not proof the scientist wasn’t a target.

While acknowledging he doesn’t know whether Im’s death was part of a plot, Quayle said the circumstances concerned him. "I’m no conspiracy nut," he said. "What you’re seeing is some of the most famous men in the world, at least in their fields, are dying mysteriously."

The deaths include stabbings, drownings, plane crashes and hit-and-run crashes. Some were ruled suicides. "There’s only been several who’ve died of ‘natural’ causes," Quayle said.

The Mid-Missouri Major Case Squad investigated Im’s death, disbanding after 11 days. The case returned to MU police, who have seven officers and detectives working on it, Capt. Brian Weimer said.

Some radio listeners have contacted police, and Weimer said their suggestions were not ignored. Police called the producers of the show to find out what was broadcast.

"It goes in like a lead like everything else," Weimer said. "We’ve not ruled out absolutely anything. We’re looking at any answer to try to solve this."

Quayle said he has followed bio-weapons issues for 30 years but said he started chronicling the deaths of microbiologists on www.stevequayle.com after a missile in October 2001 downed a passenger jet carrying five Israeli scientists over the Black Sea. Over the next several months, 11 microbiologists around the world died in various circumstances.

After last week’s "Coast to Coast" show, the Tribune received numerous e-mails and phone calls from people around the country who accept Quayle’s idea. "The pattern that’s emerging would be disturbing to any statistician," said Bill Stockglausner of Columbia. "The list is factual, and it appears strange that this is happening to these people who were in a certain profession."

Stockglausner likes Quayle’s reasoning. "He’s one of the few people of whom I can say I trust his comments," he said. "Am I convinced? No, not totally. But the percentage of being convinced gets closer each time one of these guys ends up dead."

MU history Professor Jeff Passley, who teaches a course about conspiracy theories and conspiracies, said mysteries invite speculation. "It’s always more interesting to think of something weird than the more obvious," he said, because there are loose standards for what is apparently unexplainable. "It’s do-it-yourself investigative work. It’s investigative science done by some guy in his basement who doesn’t have any training."

Passley designed his course to show students how conspiracy theories shift and evolve with the values of the times. For example, he said, some people in the communist-fearing 1950s thought extraterrestrial beings wanted to enslave the planet. In the ’60s, people started viewing aliens as peace-loving "space brothers." And in the ’70s, aliens were suspected of performing sexual experiments to breed with humans.

"It’s true that almost every sort of religion or belief system purports to explain the unexplainable and to give you a sense of control," Passley said. "These conspiracy theories are just a version of that. They try to impose rationality upon the unexplainable."
FIN/SLUT?

SHYGETS kommentar: Det verkar farligt att veta för mycket, eller?

Posted on: 2005/1/25 10:47

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper