vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Vad jag lärt mig om alternativ hälsa!!!

See User information
Jag har gått elektronik programmet på gymnasiet, gjort lumpen som signalmekaniker i 12 månader och gjorde högvakten på slottet i Stockholm på millennium skiftet och släppte ut kungen och alla hans 850 gäster på Logården, kl 23.45, när han skulle hålla millennium talet.
Har även jobbat som servicetekniker på Ericsson i 2 år, och läser för tillfället till energi ingenjör och har bara det sissta vårterminen kvar.

Måste berätta lite till om mig innan jag kommer till poängen: Jag har alltid varit aktiv och idrottat men har haft massa problem med hälsan under min uppväxt, bara jag kollade på någon som var förkyld så var jag ”100” på att jag skulle få förkylningen någon dag efter, slog aldrig fel. När jag jobbade på Ericsson var jag som mest sjukskriven 2 månader med "okända fel", det enda doktorn gjorde var att skriva ut antibiotika som vanligt (har fått massor av antibiotikakurer)! Några av gångerna hade jag recept i handen på under 2 minuter efter jag kommit in till doktorn! Men dessa hjälpte aldrig. Det gick så lång som att doktorn trodde jag var "utbränd" SOM 21 ÅRING!

Tillslut hittade jag på lite info på Internet om naturlig väg till hälsa dvs. äta rätt, skaffa juice maskin, naturlig utrensning av gifter ur kroppen mm. Nu mer har jag 10000% mer energi, nästan aldrig trött på mornarna eller på dagarna, mycket bättre hy, mina läppar har slutat vara nariga mm. Jag hjälpte även min mor att bli av med sin 10år långa hosta med hjälp av örtmedicin (som ingen högt utbildad doktor har lyckats med)
Hjälpte även min syrra, som är undersköterska på ett stort sjukhus, med magen. Hon säger att hon aldrig i hela sitt liv har varit så bra i magen. Och då har hon fått det absolut starkaste receptbelagda medicinen som finns, detta löste jag med naturliga örtkappslar. Dessa kapslar var tom så bra att jag har fått beställa mer åt andra folk som min syrra känner på sjukhuset, och dessa säger att dom inte har varit så bra i magen på årtionden!

Undrar jag vad det är för stora fel på det här samhället när det enda läkarna gör idag är att maskera symptomen med massa olika "piller", och sedan för att inte tala om alla biverkningar som i sin tur inträffar.

Nu har vi denna ”högt utvecklade” sjukvård försöker överlista kroppens reaktioner med piller. Dessa som vi som bäst har ett några års djur försök bakom och sedan en begränsad test på människor.
tex matades kaniner med kött, mjölk och ägg för att bevisa att mättat fet ger högt kolesterol är ”jätte farligt”. Och alla vet ju att människor och kaniner är HELT lika och att kött mm ingår som naturlig det i kaniners diet.
Men hur många vet att levern själv tillverkar det allra mesta kolesterolet och de högsta koncentrationerna finns i hjärnan och i andra delar av nervsystemet. Kolesterolet har en viktig funktion i kroppen och våra celler behöver detta för viktiga biologiska funktioner. Genom så kallade Leverrensningar, fastor, diet omläggningar mm får ni, påstår jag och experter på alternativ hälsa, med lätthet få kontroll över ”kolesterol problemet” alltså botar detta istället för med kolesterolsänkande medicin.

Om vi ser tillbaka på historien, vad har vi människor lärt oss om sjukvård under de senaste år tusendena? Tydligen INGET om DAGENS SJUKVÅRD får bestämma.
Hur kan vi vara så naiva och tro att denna ovärderliga kunskap som vi har fått genom generationer om lever- njur- hjärt stärkande, utrensande, uppiggande, lugnande, sårläkande -örter mm. Helt plötsligt inte finns över huvud taget.
Helt plötsligt är generationer av VISHET utdaterad av ”kunskap” som bara är ett par år gammal och baseras på PATENTERINGS-bara preparat. Dessa ”läkemedel” vi över huvud taget inte kan veta vilka långtidseffekter dessa har.
Jajust d ja, dessa örter går det ju inte att ta patent på. Kolla runt omkring, hela läkemedels kabinetten finns uti våra skogar och ängar.

Och ta cancersjukvården av i dag tex. det finns massor med bevis om att sundlivsstil och olika rensningsprogram som stärker kroppen får cancern att försvinna t.o.m. fall där folk har fått beskedet av "speciallist läkarna" att dom bara hade någon månad kvar att leva och därför blivit hemskickad från sjukhuset.
Tex läste jag senast idag på www.curezone.com, som är en extremt stor alternativsida:

My mother-in-law was diagnosed with Stage IV terminal liver cancer in the late 1970's; she received three different opinions, and all were the same...."get your affairs in order; prognosis less than one month".

She immediately attended Dr. William Donald Kelley's clinic (which as since been shut down by the government). After three weeks of liver flushing, intesive juicing, full body cleansing of accumulated toxins, and dietary changes, she returned home and followed her protocol strictly for several months. Six months later she returned to all three physicians, and none could find any trace of the cancer. She has complete documentation.

She is still cancer free, and 78 years old. (all of her doctors are dead, however).

Cancer (och 99% av andra sjukdomar) beror på gifter och slaggprodukter som kroppen producerar ansamlas i kroppen, det håller t.o.m. läkarkåren med om idag (det är därför "allt" är cancer-framkallande pga dessa gifter vi får i oss i maten & slaggprodukter ansamlas i kroppen när den in te hinner med att rena sigsjälv). Men det är här natur & vanlig medicin skiljer sig: Natur medicinen ger sig på orsaken till cancern nämligen gifterna & slaggämnerna i kroppen för att sedan kroppen själv ska bekämpa cancern detta med mycket goda resultat.(kolla tex senaste rapporten från USA där folk som hade prostata cancer vägrade ta vanlig sjukvård, vart uppdelade i två grupper varav den ena fick äta hällsoriktig mat och göra yoga mm. för alla dessa patienter i den omnämnda gruppen hade cancern gått tillbaka)
Medan i allmänmedicinen så håller "läkarna" på strålar, ger cellgifter och opererar som ”tokar” på dessa stackars "offer". Dessa mediciner (gifter) är enligt massa rapporter även cancer framkallande, alltså samma cancer som man försöker bli av med behandlas med dessa omänskliga cancerframkallande behandlings metoder.
Hur ska man kunna bli frisk genom att ta död på kroppen? Min syrra som jobbar på en sån avdelning har berättat hemska historier om hur folk får sår på hela kroppen, personalen som inte får komma ikontakt med kroppsvätskor från patienterna pga alla gifter dom sprutar in i dessa mm.

Kolla på detta ett av många excempel från Svenska dagbladet där granatäpple kan hjälpa till att bota cancer: http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_10630356.asp
(Men detta kommer nog aldrig ut på marknaden som vanligt, pga att det inte går att ta patent på dessa medel.)

Jag för ett tag sedan satt jag och funderade varför bara strålning och cellgifter användes på cancerpatienter. Självklart för mig, finns det inte ett enda piller i hela världen som kan själv HELT bota cancer utan bara skyla problemet. Men när maten vi äter gång på gång på gång bevisligen rårför hur vi mår och vilka sjukdomar vi får, förstår jag inte varför denna fråga lämnas utanför.
Men då förstod jag inte varför iaf. cancer inte behandlades på andra sätt.

Men nu har jag insett att om man botar cancer patienter med kost och olika mkt billiga reningsmetoder, kommer man att bota 99% av andra sjukdomar denna patient också har. Detta kommer då att eskalera så att istället för att bota bara cancer så kommer alla själv bota sig själv från sina krämpor.
Tag tex Dr. Sanna Ehdin, fil. dr, immunolog, föreläsare och författare till bl a Den självläkande människan. Hon doktorerade i immunologi vid Lunds universitet 1988 och forskade därefter ett par år vid Scripps Research Institute i La Jolla, södra Kalifornien. På en intervju i nyhetsmorgon sa hon att hon blev "utbränd" som det heter i "modern" medicin. Då den moderna medicinen inte kunde hjälpa henna började hon med alternativ medicin och blev frisk.
Sedan 1999 har Sanna Ehdin gått över till alternativ hälsovården, intervjuats i cirka 150 artiklar i tidningar och månadsmagasin samt medverkat i ett 25-tal TV- och radioprogram. Sedan 2003 är Sanna med i expertkommittén för "ANH - Alliance for Natural Health" i Europa. (http://www.alliance-natural-health.org/)
Det finns massor av exempel på doktorer som gått från vanliga sjukvården till alternativsjukvården, men jag har aldrig hört talas om tvärtom.
Inom alternativsjukvården har jag massor av exempel på folk som blivit botade av sk. "obotbara sjukdomar" som aids, hiv, ms, psoriasis, diabetes mm.

Senaste exemplet var idag 11 okt. då det hade kommit ut en forskningsrapport där
***** 11 oktober 2005*** Fetma i medelåldern ökar risken för demenssjukdomar, såsom alzeimer, enligt en svensk-finsk studie.
1.500 slumpmässigt utvalda kvinnor och män ingick i studien som presenteras i tidskriften Archives of Neurology.
Bland de som varit uttalat feta i femtioårsåldern insjuknade mer än var tionde i någon demenssjukdom. Bland övriga var siffran tre procent.
För dem som var både feta, hade högt blodtryck och högt kolesterolvärde sexfaldigades risken, enligt forskarna****** Källa svt.se

Att analyser detta är lätt enligt alla naturläkare! Som jag har beskrivit tidigare, när kroppen inte kan göra sig av med dessa avfallsprodukter så uppstår problem. När det gäller överviktiga (inte alla) så äter de fel kost och rör på för lite. Då kan inte kroppens utrensningsorgan arbeta som de ska och en hel rad olika "sjukdomar" kan uppstå, enkelt?

Fråga er själva: om ni skär sig behöver man då ett "piller" som gör att kroppen läker sig själv? Har människan utvecklats under miljontals år för att själv inte fatta hur den ska göra för att bli frisk? Är mänskliga kroppen en idiotisk självmordsmaskin som måste stoppas med läkemedelsindustrins piller?

Vi måste stanna upp och fundera tex. varför har jag högt blodtryck, högt kolesterol, trött, deprimerad mm.. Det är ju inte för att vi har "piller brist" som läkemedelsbolagen verkar vilja få oss att tro.

En studie på en skola i usa "high school in Appleton, Wisconsin" http://www.odemagazine.com/article.php?aID=4143 gick från att ha polismän patrullerandes på skolan, barn bärandes på vapen, mobbing mm. till att svänga totalt och bli föredömes skola med föredömes elever, bara genom att lägga om kosten. Lika med "bokstavsbarnen" dessa finns det hur många exempel på som helst att dom blivit "friskförklarade" genom alternativ hälsovård och diet omläggning.

Kroppen gör alltid vad den måste för att överleva men när tex. giftansammlingarna från ett för dåligt leverne börjar ansamlas börjar kroppen få problem. När man börjar man att få upptäppta njurar lever gallblåsa och blodkärl så måste kroppen tex. höja pulsen för att man fortsättningsvis ska klara sig så bra som möjligt. Men istället så angrips kroppen men diverse mediciner som ska "hjälpa" kroppen bara för att den är för DUM för att fatta sitt eget bästa.
Hur kan vi tro att vi är smartare? Kan vi skapa en människa? -Vi kan ju inte ens skapa så mycket som det minsta kvalster!
Tex. i illustrerad vetenskap var det en artikel för ett tag sedan där det stod nått i still med svettas, spy & skit bort dina sjukdomar. Där alla dessa var kroppens egna medel på att bota sig själv, och det stod att man inte skulle förtrycka dessa. Det finns massa till rensnings organ till tex. huden genom svettning, njurar, lever mm. Dessa organ måste man ta hand om för att inte vi ska råka ut för problem. Hur ska tex. en sjuk lever kunna bli friskare när den är full av gifter och man tillför nya gifter genom "läkemedel".

Läkemedelsbolagen ska jag inte ens gå in på. Där finns hur mycket negativt som helst att skriva tex. när det gäller läkemedel där studier förvanskats, forskningsresultat undanhållits, naturliga läkemedel angripits (såna man inte kan ta patent på) nedsmutsning av seriösa forskare Tex. det senaste exemplet är nobelpristagarna som bevisade redan för över 10 år sedan vad magsår berodde på en bakterie och bönder har vetat detta i åratal för att bota sin boskap (dock så ska man ta till andra lösningar än att angripa dessa med antibiotika).

Läkemedel, som folk verkar tro ha nära 100% effektivitet (på att maskera problemet), är inte ens I-närheten av denna effektivitet. Tex. stod det senast i medierna att fiskolja(omega-3-fettsyror) minskade dödligheten med (32%) jämfört med kolesterolsänkande mediciner som hade en minskad dödlighet på 22% (Studien publicerades nyligen i Archives of Internal Medicine.)
Så varför skrivs inte omega-3 ut istället för kolesterolsänkande mediciner? När nu kolesterolsänkande mediciner har massa bieffekter, frmförall väldigt giftigt på levern? (Komihåg: Det finns även ju anledning till att koppen har högt kolesterolvärde!)

När min mor för några år sedan fick hjärtinfarkt fick hon massa olika piller utskrivna. Hon tyckte att det verkade vara alldeles för många och några tex. för högt kolesterolvärde (och hon hade enligt tester inte högt kolesterolvärde) var väldigt underligt att hon fick. Hon frågade då en sjuksyster på sjukhuset och då sa hon "under bordet" att hon tyckte att hela utskrift-proceduren med utskrivning av läkemedel var helt sjuk, hon sa aven att läkarna fick kompensation av läkemedelsbolagen för att skriva ut mer läkemedel.

Tillslut hur kan vi i dagens "utvecklade" samhälle tillåta någon att tjäna pengar på sjuka människor, som läkemedelsbolagen gör. Staten, som står för de största kostnaderna med sjukskrivningar mm. bör bedriva forskningen. Då kan forskarna inrikta sig på att undersöka naturliga nästintill kostnadsfria behandlingsmetoder som EJ är patent beroende.

Det är klart att läkemedelsbolagen istället för att bota människor ger piller för att dölja olika symptom.
Det är ju då man får "trogna" kunder, som köper medicinerna resten av deras liv. T.ex. med problemen jag hade fick jag antibiotika, någon form av receptbelagd kräm för ansiktet som jag vart flagnig av, piller för magen mm. Att säga tex. drick morotsjuice, ät vitkål mm. tjänar ju läkemedelsbolagen inga pengar på, så forskning av detta slag har väldiga problem att bedrivas när det inte finns några ekonomiska intressen bakom.
Men det finns ljuspunkter, det finns några ”riktiga” läkare som hjälper folk på Internet, utan ekonomiska intressen. Det dessa säger är att det finns inget piller i världen som kan bota folk utan detta är nått själv kroppen måste göra. Dessa ger råd enbart om naturliga saker som dier, själv reningar, fasta mm. saker som står helt bortom ekonomiska intressen. Detta har jag insett är de enda man verkligen lita på, så fort folk börjar ta betalt blir dom giriga.

Slutligen: När man idag söker botemedel får man i dagens "hälso"-vård bara "piller" som förhoppningsvis inte ställer till med mer problem med bieffekter än dessa man med dessa försöker maskera.
Behövs den "moderna" sjukvården då? -Ja, i akutfall tex. trafikolyckor mm är den mycket bra, men i detta läge är det lätt att kontrollera vad som händer med människorna –Det ser man direkt, de överlever skadorna!

Visste ni: I den ansedda amerikanska medicinska tidsskriften Journal of American Medical Association (JAMA) publicerades den 15 April 1998 (nr 15, Vol 279) en mycket intressant studie som uppskattade incidensen av allvarliga och dödliga biverkningar från läkemedel. Slutsatsen forskarna kom fram till är i hög grad anmärkningsvärd: antalet patienter som dör av läkemedelsbiverkningar i USA är ca 106 000 per år vilket gör detta till den fjärde vanligaste dödsorsaken efter hjärtsjukdom, cancer och stroke! Ändå är detta ett försiktig gjort studie, då det verkliga antalet kan vara ännuhögre.
Och detta tystas effektivt ner! Medan om någon far illa av naturliga läkemedel, vilket är MYCKET sällsynt. Tas detta upp i medierna direkt! Ganska Konstigt??!? ELLER?

Tack för att ni läste så här långt, jag har egentligen massor mer att säga. Men ni skulle aldrig orka läsa allt. Jag har läst om alla typer av alternativhälsovård pratat med mycket folk och läst massor av inlägg och person historier. Har spenderat minst 2 timmar om dagen över 3 år på Internet och undersökt olika behandlingsformer mm (och varit intresserad, inte bara tenta pluggat som man (läkarstudenter inkluderat) mestadels gör på högskolor och universitet). så jag har verkligen satt mig in i hälsobiten innan jag nu skriver detta inlägg.

/Mvh: Davva80

Posted on: 2006/2/27 12:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Vad jag lärt mig om alternativ hälsa!!!
YYHGGGHHFF..

mycket läsa på denna tråd, kul att folk med militär bakrund lyckats ta sig ur programeringen så som du gjort.

Idustrer går tyvärr inte att lite på eftersom dom tjänar pengar på dig och det är deras främsta uppgift. det säger sig självt.

En annan sak i det hela är att man lyckats bannlysa (krimminalisera) den främsta nyttoväxten, örten, plantan i världen. Hampan.

Denna är inte bara ur hälsosyn punkt den främsta utan skulle kunna rädda planeten bokstavligen genom dess fibrer och oljor som i årtusenden främställts ur den.
Första Biblen är skriven på den, amerikanska Konstutitutionen m.m är skrivna på dessa hampa papper.

Hur som helst så är din beskrivning av hela den här sjukvårds karusellen ännu en Konspiration mot befolkningen genom manipulation av kunskap, fakta och Forsknings resultat.

Jag tror alla har sina egna dåliga erfarenheter av denna "sjukvård" jag har iaf flertalet men bla min bror som fått fel diagnoser om cancer mm. som idag lever med ett uppsvullet höger ben pga "blodpropp"
Det var ca 5 år sen nu han fick sin "ordentliga" behandling för den, har gått på flertalet mediciner, men går idag med ett svullnare ben än någonsin.

Någon som har några ideer om hur denna bloodpropp kan behnadlas med alternatia medel ??!?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
jag har haft proppar 2 gånger 1 gång i lungerna och 1 gång i benet..fick waran (som egentligen är rått gift) som jag tog en tid..slutade och tar fiskolja/vitlök/vitamin C och andra standar vitamin och mineraler..det viktigaste är att ändra sin kost och att sluta få i sig transfer fett/oljor..

massera hans ben dagligen

Posted on: 2006/2/27 13:21

Anonym
Detta är ju knappast något nytt fenomen, bara det att nån enstaka människa genomskådar bluffen ibland Helvetet på jorden började under 1800-talets första hälft då frimurarbröderna crawcour införde amalgamet som bara några år denare dömdes ut totalt av vetenskapen, och vad har vi lärt av detta? jo snart 200 år senare går vi lik förbannat med världens giftigaste ämne i käften, för er som är lite intresserade kan jag säga att den ökända sjokdomen ALS kom bara ett fåtal år efter införandet av amalgam, denna sjukdom fanns alltså inte inna

http://www.2000taletsvetenskap.nu/strypgrepp.htm

Här e i alla fall en som fattat vad detta bedrägeri går ut på, ja skolmedicin ÄR bedrägeri och ingenting annat.

"hellre frisk på ett ovetenskapligt sätt än sjuk enligt konstens alla regler"

See User information
bra tråd!

men om man inte lider av några större besvär, finns det några bra steg eller tips för att hålla en "vid liv"..

t.ex. vilka frukter som är bra för vad, jag hörde t.ex. att just sesam frön ska vara bra för sifferminnet osv. någon som har någon bra länk eller liknande?

MVH

Posted on: 2006/2/27 16:29

Anonym

See User information
Ni har väl alla hört talas om den där - egentligen - många gånger - "baktalade" -rörelsen/organisationen: "Kristen vetenskap"?

I huvudsak, går deras - Mary Baker eddy´s teori, ut på att allt är illusioner - likt hinduismens "maya"...

Allt är sålunda "påverkbart" - Då genom vårt sk. "psyke" - och vi kan då vad som menas "återskapa" - "Rehabilitera", vad f-n, som helst!

Detta, har alltså med mevetandet att göra - vi blir faktiskt sjuka enbart genom att vi liksom faktum -"önskar det"!

Ok! I ens sk. "dagsmedvetande" = Detta "lägre medvetande/Jaget"- Så, önskar väl ingen av oss detta...
Men nu är det så - att det sk. "högre jaget" är lite mer skärpt än det sk. "lägre" och många gånger så anser man nog då att det är det bra med en liten sk. "kris-grunka" mellan varven - men oavsett detta så är det alltså vi själva som endast kan fixa till en sk. sjukdoms-symtom...

Och detta som oftast är orsaken till en destuktiv grej är att människan inte känner sig bekräftad på alla sätt och vis...

Så det gäller här att tycka om sjuklingen - ofta "ta" på denne - ett smart sätt är då - att "stryka" denne på huvudet - för då överförs förhoppningsvis, den strykandes energier och sålunda känslor på vedebörande och detta är beviserligen, skitbra - då frisknar nästan vad f-n som hellst till - Det är i alla fall mitt tips - tyck om grabben! på riktigt, alltså - inga jävla halvmesyrer - då kan du hellre gå därifrån...

samt: plus: (Grymlingen)

Posted on: 2006/2/27 22:10
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information

Posted on: 2006/2/28 17:28

Anonym
Olle_H: Massiv information och tunga länkar från dig i vanlig ordning. Jag blir så matt för det är ofta så satans mycket att gå igenom när du postar. Detta är beröm om det inte är uppenbart.

See User information
Quote:

void skrev:
Olle_H: Massiv information och tunga länkar från dig i vanlig ordning. Jag blir så matt för det är ofta så satans mycket att gå igenom när du postar. Detta är beröm om det inte är uppenbart.

tack :)

Posted on: 2006/3/1 6:51

See User information
Tack för ett jättebra inlägg Davva ! Verkligen starkt jobbat !! Jag har skrivit ut det och ska kopiera det och ge åt en del av mina vänner.

mvh

/ceneria

Posted on: 2006/3/1 16:44

See User information
Tackar

Posted on: 2006/3/1 18:14

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper