vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Visste du...

See User information
Känner du till att du har rätt att läsa dina medicinska journaler utan att ange något skäl till varför du väljer att göra det. Så,varför skulle du behöva vilja se dem? Jag fick mig en rejäl tankeställare när jag läste alla mina journaler. De innehöll väldigt mycket felaktig information, det var mer regel än undantag. Mina symptom var inte korrekt återgivna, det stor diagnoser tagna ur luften, det stod ytterst personlig privat information som inte hade något med saken att göra där, som nyfiket pladder...Jag kunde se ett mönster. Om detta beror på konnunikationsbrister, eller förutfattade meningar eller något annat, det ska jag inte slå fast. I vilket fall som helst har jag fått skriva till många vårdställen och begära rättelser. En dag, när jag orkar så ska jag skriva ihop en sammanställning och skicka den vidare. Det är för lätt att som vårdgivare idag dunka folk i ryggen " det är inget fel på dig" och ta fullt betalt. Patienten får söka vård hos någon annan och vad kostar detta inneffektiva slöseri? Vårt system är byggt så att läkarutlåtanden står till grund för många samhälleliga stödinsatser och rehabiliteringsåtgärder. När man är sjukskriven har man inte alltid råd med alternativa behandlingar även om man skulle vilja använda sig av dem. Man måste vara frisk när man är sjuk.

Posted on: 2004/9/30 7:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Visste du...

See User information
Hej! Jag läste detta inlägg väldigt sent ikväll men kan inte låta bli att ha en liten åsikt.
Oavsett vad det kostar så tycker jag att den alternativa möjligheten alltid är billigare än den svenska sjukvården!!
Om du väljer på ett bra sätt så får du en helt annan möjlighet
att läka ordentligt - såklart beroende på om det är typ sjukdoms-
tillstånd och tex inte ett brutet ben eller liknande. Man har ett eget
val dessutom om man köper det dom säger eller inte. Ett bra tips att förstå sig själv och sin kropp är att börja läsa den typ av böcker som ger oss tillbaka till oss själva - istället för att andra människors åsikter ska betyda mer. Vägra att tro att din kropp inte klarar av lättare tillstånd tex feber under kort tid - utan att smälla i sig en massa mediciner istället för att vila och stärka kroppen med mera vitaminer tex. Det finns en hel del andra sätt att ta hand om sig själv på bra sätt så att man undviker sjukdomstillstånd som kräver "sjuk vård". Däribland som du skriver att mycket som står i journalerna är helt felaktigt!! Ibland rent påhittat! Jag har själv haft en mycket sjuk son som förmodligen inte skulle ha levt idag om inte vi föräldrar varit med hela tiden på sjukhuset - pga många felaktigheter och konstiga beslut av sjukvården. Som förälder begärde jag kopior av alla journaler och sjukhusanteckningar eftersom vi och vår son låg inne en längre period på sjukhuset. Där kunde man då precis som Johanna säger läsa kommentarer typ "enligt modern" eller
andra saker som tar ställning i andra sammanhang utom det rent medicinska - vilket i sin tur kan ge helt felaktiga bilder av vad som behövs och vad som är gjort.

Tack för mig!

Posted on: 2004/11/5 22:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Visste du...

See User information
Av det jag har studetat inom alternativ/ekologisk medicin sa maste man byta helt uppfattningen over halsa och lakning mot det typiska skolmedicinska.

Kroppen ar en en sjalvlakande organism som inte behover yttre hjalp mot olika sjukdommar. Sjukdommar ar igentligen offtast just ett sadant tillstand av lakning och inte ett hot. Sjalva roten till problemen ar offta enkla av typen forgiftning eller felaktig, otillrackligt intag av naring och vatten.

Den storsta vinsten ar att borja lita pa kroppen och bara ta bort de som ar ivagen for en naturlig lakning. Alltsa: Sluta forgifta och at extra vitaminer mm.

At INTE mediciner da dessa ar utformade speciellt for att ta bort "sjukdom" alltsa ta bort naturlig lakning. Offta genom forgiftning som da hindrar lakningen och kroppen gar in i ett forsvarslage. Dar man ser till synes frisk ut.

Posted on: 2004/11/6 0:22

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper