vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Botemedel som Ej är varken vit eller utskriven!
Tänkte jag skulle vidarebefodra ett förnämligt knep mot huvudverk och stress.

Energy healing kallas det.

Sätt dig ner och slappna av i lugn och ro. Sätt gärna på någon lugn musik. Andas djupt och stillsamt. In genom näsan ut genom munnen. Låt huvudet falla sakta till höger mot axeln, så långt det går genom att bara slappna av. Sätt höger hand mot huvudet straxt över örat. Dra in ett djupt andetag och håll andan samtidigt som du trycker huvud och hand mot varandra, inte så hårt du kan, men hårt. Håll andan i 5 långa sekunder. Lätta sedan på trycket mellan huvud och hand, andas ut när du sakta släpper detta tryck. Låt huvudet ligga kvar. Andas nu lugnt och djupt 2-3ggr, upprepa tryckövningen 3-4 ggr, efter varje gång så låter du huvudet falla längre och längre ner.

Sätt lite tryck på huvudet så det når axeln. Byt sida genom att försiktigt lyfta upp huvudet rakt, hjälp till med handen . Låt det sedan falla till vänster försiktigt, andas djupt. Upprepa övning fast nu på vänster sida. Lyft sedan upp huvudet igen och andas ut ordentligt.

Luta sedan huvudet bakåt och gör samma övning, fast nu håller du tryck högt upp i nacken. Det finns 2 knölar där skallbenet börjar, håll fingrarna där när du utför samma övning. gör detta 2ggr.

Låt nu huvudet falla ner på bröstet. Håll anda och tryck som vanligt, händerna håller Du på pannan. upprepa 2-3ggr. Efter sista gången låter Du huvudet ligga kvar på bröstet, andas djupt.

Res nu på huvudet och slappna av ytterligare. Under hela övningen tänker Du på ordet slappna av när Du andas ut.

Känn efter och vila en stund.

Blockera sedan höger näsborre genom att hålla pekfingret rakt upp på nosen din :)

Andas in och ut ca: 10ggr, djupt. In och ut genom näsan. Byt sedan till vänster sida.

Slappna nu av och bara andas.

Innan Du påbörjar alla dessa övningar så bankar Du dig på bröstet som tarzan, bestämda slag mitt i gröstet. Därefter håller Du ena handen på pannan i 3-4 minuter, därefter börja.

Skriv gärna om Din upplevelse med denna övning. Min fru hade kronisk huvudvärk i 4 år efter det hon kom från Indien till Sverige, den är nu botad med denna övning, kör hårt och ta det lugnt.

Lycka till.

hare...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Botemedel som Ej är varken vit eller utskriven!
Intressant! Tack för att du delar med.

Annars kan man med homeopatiska enkelmedel bota många olika åkommor, exempelvis huvudvärk. Det gör man mycket snabbt med homeopatiska medel.

Om man är intresserad att använda homeopati för "hemmabruk", så kan man börja med en hemmabok som heter "Stora homeopatiguiden för hela familjen". Finns på Adlibris. Jag rekommenderar den. Homeopatin är underbar och helt fri från biverkningar, då medlena stimulerar kroppens egna läkningsförmåga.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Botemedel som Ej är varken vit eller utskriven!
Jupp, homopatisk medicin är den enda jag stoppar i mig numer. [stavning > ) Arsenikum alb tex, är klockrent vid magbesvär, perfekt tömmningsmedel. Nam nam för magen :) ... Och den magiska krämen rescue cream, fast den har bytt namn såg jag. Nåja, den är bättre än något annat till klåda, brännsår, vanliga sår, insektsbett mm, klockren den också. Sen finns det tusentals fler produkter som går hand i hand med din kropp och läkandet istället för att bombardera våra alarmsystem. Vit medicin botar inte, det gömmer endast orsaken, de vill vi inte äta eller hur?

Hare gott..

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper