vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
BIL - TULLANDE..
Snart drar biltullarna igång här i staden, jag är själv helt bestört av dessa nya sorts beskattnings metoder som idag missbrukas mot folket..
Där man redan innan demokratiskt ställningstagande av för eller emot av dessa biltullar beställer in programvara och hårdvara från "IBM" för dessa tullar och därmed redan sätter igång ett fler miljonsprojekt innan man ens vet om man ska ha det eller inte..

detta är bara ännu ett praktexempel på hur sönder korrumperad byråkratin är i detta land då man låter sig manipuleras så pass av industri att man mer eller mindre tvingar stat att köpa deras varor..

det jag nu undrar av er här på Vaken är på vilket sätt vi ska kunna bekämpa dessa planer med att införa dessa mångmiljons projekt för att beskatta vårat bilkörande..?
kommer det gå att köra förbi utan att betala eller kommer det att se ut som det gör på alla gränser..!?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: BIL - TULLANDE..
Detta är helt odemokratiskt. De säger att det är ett test. Om det är ett test tycker jag vi ska få testpengar också för att testa dessa tullar.

Bästa vore kanske att folk blockerade dessa biltullar, både med bilar och människor i tusentals. Polis kan ju knappast göra något då. Fast att få mycket folk att blockera dessa vägtullar kan bli svårt.

Politikerna lyssnar inte alla på folket, vilket visar att Sveriges demokratiska system är genomruttet.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
vad jag hörde från det valet så hade över 90% röstat mot biltullar.. så det borde finnas ganska gott om demonstranter..

See User information
Det som är bra med tullar är att minska avgaser och bilar i staden. Dåligt är att man riskerar att bli registrerad och kontrollerad, samt att man begränsar vissa människors rörlighet.

Jag har ingen bil..

Posted on: 2005/8/17 15:49

See User information
Momsen var oxå ett försök från början, då låg den på 2%, men *poff* så är vi på 25%.

Dessutom är det löjligt rent ur det perspektiv, som andra oxå tagit upp, att vi skulle ha trängsel här!? Trängsel i t-banan isåf.
Då har de inte varit i Paris el Tyskland (som f.ö. har biltullar).

Kollektivtrafiken kommer defintivt inte palla trycket eftersom det redan nu funkar som lakrits-festis, dåligt m.a.o!

Och tro mig, detta är inget försök, aldrig att de skulle lägga ner 3,5miljarder, sen sluta driva in skatt innan försöket ens gått + - noll...

Dessutom blir vi övervakade och reggade i de där grejerna redan nu, som ett försök till försöket

Posted on: 2005/11/30 21:11
I Empower in order to Survive Commanding Instinct I seal the Store of Life Force With the Overtone tone of Radiance I am guided by the power of Space

See User information
lakrits- festis är en utmärkt kombination, dessutom så är enda felet med kollektivtrafiken att den får för lite pengar.

Posted on: 2006/1/7 23:48

See User information
Biltullar e bra! Under större delen av människans historia har städer skyddads undan barbariet med tullar. Bönder tar bilen till Stockholm i brist på bättre vetande. Biltullarna uppfostrar dem så att de lär sig att resa civiliserat.

Felet med kolektivtrafiken är den låga kapaciteten och glesa turtätheten. Ett tunnelbanespår klarar av trettio tåg/timme. Idag går det betydligt färre. Stora delar av Stockholm saknar tunnelbana eller spårvagn. Det behövs fler linjer och tätare mellan avgångarna.

Posted on: 2006/1/8 14:12

See User information
"Bönder tar bilen till Stockholm i brist på bättre vetande!" Vad ska man då säga om alla de stockholmare som kör omkring varje dag trots att det finns både tunnelbanor, pendeltåg och bussförbindelser? Vilka är bönderna förresten? Alla som bor norr om Uppsala eller......?

Posted on: 2006/1/8 14:37

Anonym
Hur ska man åka kollektivt, när det inte finns kollektivt fungerande? Hur tar jag med mig mina flyttmöbler i kollektivtarfiken som annars är fördelaktigare att ta med i bilen?

See User information
Jag menar inte att man måste åka kollektivt 100% av tiden bara för att man bor i Stockholm, men det låter lite märkligt att skylla avgaserna och biltrafiken på turisterna tycker jag. Och ärligt talat.... så ofta åker du väl inte omkring med dina möbler?

Posted on: 2006/1/8 22:40
Religion separerar - Andlighet förenar

Spray

See User information
Det går att köpa spray eller en lins som man sätter framför sin skylt, vilket gör att man inte kan fotografera den i höga vinklar. Detta gör att alla övervakningskameror sätts ur spel. Det är dessutom lagligt.

Posted on: 2006/1/30 16:27

Re: Spray

See User information
Hmm...låter som ett miljöovänligt tips Micro.

Posted on: 2006/1/30 16:29
Religion separerar - Andlighet förenar

Re: Spray

See User information
Sprayen kanske inehåller dåliga ämnen, men det finns en plastlins som man kan sätta på vilket inte skadar.

Jag antar att du inte menar bilutsläpp? Jag uppmuntrar inte folk att köra bil, bara att inte bli kontrollerade.

Posted on: 2006/1/30 18:12

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper