vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Vårdstreken 08

See User information
Nu var då strejken slut och blev ett stort misslyckande pga klassförädar-LO. Vad tycker ni?

Själv tycker jag att det är dax att skrota LO och skapa lokala fackklubbar a la SAC med direktdemokrati utan pampar och chefer. En sådan fackförening går inte köra över som nu LO har blivit. Facken måste vara mera aggresiva för att kunna överleva

Posted on: 2008/5/29 1:07
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Vårdstreken 08
Allt går att köpas för pengar det ser vi ofta när dom olika höjdarna i diverse fackföreningar går med på skitavtal. Jag är inte så mycket för fackföreningar vara medlem känns verkligen som att spendera pengarna på skit. Är verken med i A-kassa eller något fack. Det var inte mycket dom fick höjt sina löner,1000 kr minus skatt. Dom kunde lika gärna ha spottat dom i ansiktet.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Japp sorgligt men sant :/

Ja håller med dej men om man har små autonoma fackklubbar med eget bestämmande minimerar man risken och ser lättare korruption. Är själv med i SAC, är det enda facket jag varit nöjd med, var met i hotel-restaurang och livs innan och dom har ju tungan långt uppe i stjärten på ens chefer, så aldrig mera LO

Posted on: 2008/5/29 1:32
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

See User information
Vård personal skulle tjäna mycket mer utan ett fack punkt slut.

Posted on: 2008/5/29 11:43

See User information
Nja håller inte riktigt med där, vissa som kan snacka för sej och så skulle nog det men tyvärr är det inte många som kan arbetsrätt osv. Jag tycker dom borde ha arbetsrätt som ett ämne i skolan.

Posted on: 2008/5/29 19:15
Fuck you FRA!

See User information
ja visst men inte bara arbeträtt. Utan follk måste kunna tänka själva annar blir vi ett tredje världen land om vi låter folk tänka åt oss. Asså i asien e folk helt jävla noll stälda. Vi kan tqacka våran skola och padagokik oavsett vad AJ och AW säjer om det. Vi får lära oss att tänka själva!

Posted on: 2008/5/29 19:28

Anonym
Quote:

Vi kan tqacka våran skola och padagokik oavsett vad AJ och AW säjer om det.

Skolan är inte vad den har varit, fast det var planerat att vara så.

See User information
Var typ ihop med en tjej om ni fattar vad jag menar för ungefär ett år sedan. Hon pluggade och blev lärinna sen slutade jag umgås med henne. Men vi diskutera en hel del om hur det funkar i skolan, pedagogiken osv. Hon var typ en av det bästa det året på lärar högskolan, smart tjej. Hur som det läggs en jävla massa resusrser och tid på pedagogik i det här landet, men mycket förstörs faktiskt av läroplanerna och skol politiken. Men om man vill se skolor som verkligen bara är indoktrinering och skit så titta inte på sverige som faktiskt satsar jävligt mycket på indivuduellt tänkade och arbete.

Lyssna inte för mycket på AW och AJ båda två överdriver jävligt mycket saker. AW presentar nästan aldrig någon fakta utan flummar mest runt och spekulerar. Han kommer med många bra ideer och tankar dock, och det gör också michael tsarion men bara för att han gör det så tror jag inte på hans unicorns och hobbits och allt vad fan han pratar om. AJ är ok men överdriver många saker och tar allt som står i någon tiding som bnhårt fakta och refelkterar inte över det, och ahan gör det för att bevisa en poäng.

Posted on: 2008/5/29 20:50

See User information
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
ja visst men inte bara arbeträtt. Utan follk måste kunna tänka själva annar blir vi ett tredje världen land om vi låter folk tänka åt oss. Asså i asien e folk helt jävla noll stälda. Vi kan tqacka våran skola och padagokik oavsett vad AJ och AW säjer om det. Vi får lära oss att tänka själva!

Men bara för att vi arbetar i grupp gör ju inte att vi inte kan tänka själva, beror ju på hur man gör. Ett fack med total direktdemokrati och konsensus gör ju att man kan säga sin sak, men är man medlem i en grupp så måste man ju följa ett beslut. Men om man inte vill vara med ska man ju inte tvingas

Posted on: 2008/5/29 21:08
Fuck you FRA!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper