vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Läget i Bangkok

See User information
Nu är det undantags tillstånd i Bangkok. Eftersom jag inte snackar Thai så måste jag förlita mig på engelska medier, svårt att hitta en thailändare som vet vad som händer och kan förklara det på engelska också. Så här mycket vet jag i alla fall.

Peaople Alliance for Democracy(PAD). Är en stor grassroots grupp som består mest av medlklass i bangkok. Dom är typ konservativa royalister/nationalister. Det var dom som inledde kuppen 2006. Efter kuppen splittrades organisationen men i maj i år så bildades den igen för att störta den sittan regimen som dom påstår är samma som thaksin regimen eller att thaksin har kontroll över den ifrån London. Thaksin har haft ett nära samarbete med Morgan Stanly (Investment bank). Dom påstår också att regerignen vill störta monarkin, och att dom har köpt röster för att vinna valet.

För mig låter det som en anti NWO rörelse.

Är det någon som har mer djupgående info om det?

Posted on: 2008/9/2 11:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Läget i Bangkok

See User information
Jo men du talar också om ett land som har haft um 19 (eller är det 20 nu?) millitärkupper sen 50 talet. Jag tror thaksin är den som har suttit längst i regeringen någonsin i thailand och det med 4-5 år, och även han blev avsatt i militärkupp. I senaste valet vann thaksins parti då han är starkt populär i nordthailand. Demonstrationer och sådana här kupper är väldigt vanligt i thailand och den stackars kungen får som vanligt stå emellan och bära det på axlarna.. Nu är han väldigt gammal, snart död och då , då kan vi börja tala om vad som ska hända med Thailand.. kaos..

[edit] har ingen info om PAD.

Posted on: 2008/9/2 12:55
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Läget i Bangkok

See User information
Premiär ministern har nu kickat polis chefen och polisen gör sig redo att inta flygplatserna. Bland PAD anhängarna är det mycket äldre speciellt kvinnor. Anledningen till det är att dom inte har arbete samt att dom får mellan 500-1000 baht om dagen för att sitta där. Dom uppgifterna går isär lite dock.

PAD säjer att dom inte kommer flytta sig från flygplatsen till regeringen har avgått. Men polisen gör sig redo att gå. Om dom använder samma vapen som för ett par månader sen så kommer mycket folk att dö och bli skadade. Dom använder militära tårgasgranter. Dom exploderar och folk blir av med lemmar. Det kommer att skapa panik och nu är dom instängda på en flygplats, Vilket kommer göra att folk kommer att bli nedtrampade.

PAD har inte mycket stöd av folket. Det är några få konservativa rika som ligger bakom.

Den andra sidan dock är inte så mycket. Thaksin och hans regering har sålt ut en massa olja, vatten och andra natur tillgångar till utländska intressen. På dessa affärer har Thaksin tjänat grova pengar.

En annan intressant sak är också att PAD har ett bank konto i bank of america.

Posted on: 2008/11/28 12:51
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper