vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Nya Grundlags ändringar

See User information
Vet inte om det här är under rätt ämna, kanske passar bättre under FreeManOnTheLand. Admin får avgöra!

Vid årskiftet 2011 infördes de nya Grundlags ändringarna, Regeringen.se (klicka på "Ändringar i grundlagarna" uppe till vänster). Bort sett från vad de har uppgivit på sidan om ändringarna så har de ändrat ett par detaljer i lagarna. Det kanske inte är något egentligen, jag har kollat lite på regeringsformen, Lagen.nu, och hittat lite små saker som jag tycker är lite... hummm... intressanta? Särkligt ur FMOTL perspektiv där ORD är väääldigt viktiga.
Avgör själva (och ta en titt själva och se om ni hittar något annat intressant)

2 § (Gamla)
....Den enskildes personliga, ekonomiska och kulturella välfärd skall vara grundläggande mål för den offentliga verksamheten. Det skall särskilt åligga det allmänna att trygga rätten till hälsa, arbete, bostad och utbildning samt att verka för social omsorg och trygghet.....

(Nya)
....Den enskildes personliga, ekonomiska och kulturella välfärd ska vara grundläggande mål för den offentliga verksamheten. Särskilt ska det allmänna trygga rätten till arbete, bostad och utbildning samt verka för social omsorg och trygghet och för goda förutsättningar för hälsa....

Så vi har inte rätten till hälsa längre utan staten ska bara verka för goda förutsättningar för hälsa? Går jag för långt om jag tolkar den nya fomuleringen av hälsa som något annat än sjukvård, det låter mer som vi har rätt till att det finns gym som vi kan gå och tränna på och information på baksidan av big mac kartongerna så vi kan ta beslut för att upprättahålla våran hälsa.

...

(Upphör att gälla 2011-01-01 00:00:00)
7 § I riket finns primärkommuner och landstingskommuner. Beslutanderätten i kommunerna utövas av valda församlingar.

Kommunerna får taga ut skatt för skötseln av sina uppgifter. Lag (1976:871).

(Träder i kraft 2011-01-01 00:00:00)
7 § I riket finns kommuner på lokal och regional nivå. Lag (2010:1408).

Så kommunal skatt är inte längre en av grundlagarna, hummm, intressant, så nu är det en förordning och inte en lag längre.
Resten av det är också intressant, dock måste jag erkänna att jag inte har koll på riktigt vad det innebär, men Beslutanderätten i kommunerna utövas av valda församlingar. har tagits bort, verkar ganska viktigt...

...

(Träder i kraft 2011-01-01 00:00:00)
10 § Sverige är medlem i Europeiska unionen. Sverige deltar även inom ramen för Förenta nationerna och Europarådet samt i andra sammanhang i internationellt samarbete. Lag (2010:1408).

Den här lagen fanns inte föut och vad betyder exakt andra sammanhang i internationellt samarbete ? NWO? Aliens?

....

2 kap.
Gamla:
1 § Varje medborgare är...

Nya:
1 § Var och en...

VÄÄÄÄÄLDIGT stor skillnad på varje medborgare och var och en, tänk på det.

...

Gamla:
2 § Varje medborgare är gentemot det allmänna skyddad mot...

Nya:
2 § Ingen får av det allmänna tvingas att...

Hela satsen har blivit negerad? Hade jag varit bättre på logik och semantik hade jag säkert kunna dra slutsatser osv om att det nog har andra implicationer även om de låter som om de inbär samma sak (är nog ute på hal is så någon som är bättre på det får gärna kommentera).

...

3 §
Varje medborgare har blivit varje svensk medborgare och sattsen har negerats.

...

5 §
Samma ändring som i, 1 §

...

7 § Ingen medboragre ersatts med Ingen Svensk medborgare

...

Längre än så har jag inte kommit än. Ni får gärna hjälpa till när ni har en stund över

Posted on: 2011/1/30 18:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Nya Grundlags ändringar

See User information

Jag har sagt upp rätten till att ses som person (Fiktiv sak som skapades för att göra sig kvitt slaveri, men ändrats till att bli precis ett slavverktyg) inför lagen, samt att jag ingår inte i/är inte underställd sammanslutningen AB Sverige, med sina underföretag.

Således handlar jag under sunt förnuft och denna fiktiva roman (Sveriges Rikes Lag) har lite och komma med. Jag är inte underställd detta samfund och så länge jag inte gör en människa illa, stjäl eller bryter några kontrakt/avtal (Som jag ingår i numer) kan dom stoppa upp denna fiktiva roman där solen inte lyser.

Lagboken är en ide, liksom AB Sverige... Båda har sedan länge övergått från att vara en nytta till en människa, utan beter sig mer som en cancersvulst som äter upp sig innifrån.

Jag längtar till den dag det är dags att poppa popcorn och se skiten rämna (fredligt), allt detta är bara ett monopolspel som bara fungerar om människor tror på den.

Posted on: 2011/1/30 20:20

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Nya Grundlags ändringar

See User information
@avatar :)

Posted on: 2011/1/30 21:40

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper