vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Miljöpartiet..

See User information
...verkar ha glömt bort att de osäkert gungar mellan ett illavarslande läge under och ett osäkert läge över fyraprocentsgränsen.

Förslaget om höjda bensinskatter fick de igenom! Smart drag? Nej!.. Vinka adjö till glesbygdens röster!... För det är dessa människor som hårdast drabbas av dessa förkastliga idéer. Folk som redan har större bensinkostnader än andra.. Folk som inte har samma utbud på kollektivtrafik som resten av det svenska folket...

Satsa på kollektivtrafiken istället.. Det är den som behövs!

Posted on: 2004/9/23 21:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Miljöpartiet..

See User information
Jag har svårt att tro att något av partierna verkligen gör sitt bästa för folket. Vad hör man från dessa? En massa strunt mest. Det är inga starka ord, inga sanningar som bryter fram, bara enkla små ändringar på en och annan regel. Är det ingen som har någonting nytt att erbjuda. Värför käns det som om jag själv skulle göra ett bättre jobb än någon av dessa partier. Antingen så vill de inte göra förbättringar eller så vet dom att dom måste hålla sig innom vissa strikta gränser om inte makteliten ska sparka ut dom från riksdagen. Värst av allt så kanske dom inte är smartare en att dom verkligen gör sitt bästa, men så lågt vill jag inte tro om någon.

Posted on: 2004/9/23 22:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Även jag har svårt att tänka mig att något av partierna gör sitt bästa för folket. Dock tror jag att den ideologi jag håller på, vill skapa den bästa samhället vi idag kan tänka oss...

Ett problem som man bör tänka på att vi har är att det ofta uppstår myter och korrumption när partiets högsta klättrar allt högre upp på karriärstegen. Kanske kan man börja problemlösningen med ett maximalt tvåmandat för enskilda individen?..

Ja, och jag blir väldigt less på allt politiskt snack i TV... Många löften, men få konkreta resultat!... Kanske är detta nått vi bör kämpa för att förändra?...

Posted on: 2004/9/23 22:31

See User information
Skattehöjningen på 15 öre handlar mer om psykologi än om ekonomi. När bensinbolagen höjer priserna med 15öre pga. "höjda världsmarknadspriser" är det inte så högljudda protester. Ang. folk i glesbygd som antagligen kör uteslutande landsväg och bör i det avseendet ha valt en bränslesnål bil. Kör man 10mil om dan motsvarar höjning 0,15*0.6*10*365 totalt 330kr per år. Samtidigt sänker man inkomstskatten och andra skatter med högre summa.

Ett tips: Köp en tank med RME eller E85 och kör på det istället. Det blir billigare och är miljövänligare.

Posted on: 2004/9/24 11:14

See User information
Även om förtroende för samtliga poltiker är väldigt lågt är det ändå miljöpartiet som ligger bäst till i mina ögon. De har trots att fått igenom skattelättnader på E85 som i dagsläget kostar 7,80 per liter. Klart man väljer det istället för bensin om man har möjlighet.

Posted on: 2004/10/13 0:43

Anonym
det värsta är att det finns massa substitut till bensin som är mindre farligt för miljön men dom blir uppköpta av bensinbolagen precis som med kärnkraften det går att lösa men dom vill inte

See User information
Tjabba, Alexander (-88)... Tog mig friheten att "möblera" om lite... (Inge farligt, väl?)

Nåja... Det här med "politik" (Grek. - Betyder : Människors angelägenheter...) Är mycket viktigt "ämne" för oss människor - faktiskt det viktigaste som finns - finns det egentligen något annat?

jag tillhörde - för en tid miljöpartiet - "Närmare bestämt" - de så kallade "Fundis":arna Det var det tyska begreppet för "fundamentalister" - Det motsvarade då "Realos":arna ="realisterna... Det är det enda som "återstår" av miljöpartiet, idag - resten av oss "utraderades"...
Det kan i dessa dagar (då också!) verka lite läskigt att kalla sig för "fundamentalist", men faktum är att det är en bra förutsättning - om man nu vill "förhålla sig" till sakerr och ting på ett konstruktivt sätt...
Att vara en sk. "fundamentalist" är att man tror sig ha en "fast grund" att stå på i sina "antaganden" - dvs. antagna "värden" - ungefär så!
"Realos/realisterna" - är just dessa som "kohandlar" om allt och alla - just då på grund utav att dessa människor inte har några "fasta" värden, liksom... "kappvändare" (europa) - "kameleonter" (sydamerika)

Eller? --- Menar: SHYGETS

Posted on: 2005/1/25 9:50

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper