vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Reinfeldt citat apropå mänskliga rättigheter och tortyr!

See User information
Här kan ni se lite exempel på ett uttalande som Reinfeldt gjorde för ett par år sedan apropå avvisningar av terrormisstänkta via CIA plan och tortyr.

Det här uttalandet gjordes i radio i december 2004 efter att 2 egyptier hämtats med plan av CIA agenter.

"Jag tror att styckevis fördelt så har nog det mesta kommit fram, det landar mer i kvardröjande känslor av att dom inblandade statsråden vetat mer än de kanske vidgår. Men jag är också beredd på att skriva under på att Sveriges del i kampen mot terrorismen kommer att tänja en del gränser .. eh .. för vad vi än så länge uppfattat vara korrekta sätt att agera. Det finns legal grund för detta. Jag tror att Svenska folket [ska] ställa in sig på att det kan hända igen. Både att utländsk säkerhetstjänst opererar på plats i Sverige. Och att det kan ske avvisningar till länder som använder annat än allmän domstol för att pröva skuldfrågan .. eh .. Och ibland kan det vara bra att vara rak över det, snarare än det vi upplevt, tycker jag, för att försöka .. eh .. komma undan diskussion i den här frågan.''

Fredrik Reinfeldt

Posted on: 2007/2/14 18:12
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Reinfeldt citat apropå mänskliga rättigheter och tortyr!
Jag tror nog ett viktig del för denna regering är att föra in sverige i nato

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Reinfeldt citat apropå mänskliga rättigheter och tortyr!
Oh shit! Är det nån som är förvånad över att en gammal elitsoldat som var bland de bästa i fjälljägarförbandet med tidiga ambitioner på att bli sveriges ledare har den inriktningen?

Endast de som uppnår svältgränsen skall erhålla socialhjälp från samhället för att få pengar till mat är ju en åsikt han delade med sig av i sin bok om det "blåsta folket" svenskarna.

Kom ihåg att denna regering dessutom sparkar neråt och slickar (?) så fort de får en chans helt enligt den agenda som alliansledarens varggrin dolde under fårakläder under valet.

Varit inne på ett par handikappforum och läst en del öppna brev till regeringen. Desperata rop på hjälp från människor som på grund av CP skador och andra livslånga arbetshandikapp slängts på soptippen av killen som sitter på Reinfeldts högernäve. Littorin!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper