vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Svenska partier

See User information
Känns vemodigt att rösta i Sverige. Brukar rösta på miljöpartiet då de är det av de stora partierna som jag stödjer mest.

Sedan läste jag på deras hemsida att de vill ha någon slags tobinskatt, en skatt på växthusgaser och valutaöverföringar för att finansiera FN. Vilket skämt, hela FN är rent frimureri.

Med vårt system med personval finns det i alla fall chansen att då och då hitta något vettig poitiker men de är de flesta helt bundna till sitt parti.

Är det någon som har tips på partier och politiker man kan stödja i Sverige. Om man vill lämna EU, FN, avskaffa riksbanken, avsätta kungen, göra Sverige till ett individualistiskt land och inte ett kollektivistiskt land.

På sikt avskaffa alla skatter och också avskaffa elitens och politikernas makt i Sverige

Posted on: 2007/2/22 1:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Svenska partier
Skulle rösta göra någon nytta så skulle det vara förbjudet. Gör de dom verkligen inte gillar, sprid information om NWO så löser sig resten av sig självt.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Ja, individer!

Miljöpartister, definitivt. Somliga av dem. Inte andra.
Vilka lär du definitivt märka, ju högre upp i partitoppen
man kommer desto mer märks det om man säger så...

Och andra ur andra partier, moderata kommunalråd
som vill ha bort 3G-master från sin hemkommun, till exempel.
Sossar som kritiserar partiledningen... vänsterpartister som hoppar av...

Småpartier som exempelvis detta, www.folketsvilja.se
är också värt att rösta på.

Det finns både för- och nackdelar med att inte rösta alls.

See User information
Jag tror inte vi får ha med om partier på detta sättet på forumet - om jag tolkar micros inlägg rätt http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... e=flat&order=ASC&start=20

man fick inte ha med om äpplesorter och hundraser - det kan nog vara stötande att man skriver om politikersorter också då.

Posted on: 2007/2/22 9:43
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
jag vet bara två partier som pratar om "bilderbergruppen och likknande saker dessa två är "ny framtid" och "nationaldemokraterna"

Anonym
Det är omöjligt att hitta ett part i Sverige som vill montera ner allt du nämde under ett och samma partinamn .Alltså lämna EU, FN, avskaffa riksbanken, avsätta kungen, göra Sverige till ett individualistiskt land och inte ett kollektivistiskt land.
avskaffa alla skatter och också avskaffa elitens och politikernas makt i Sverige.

Bitar av det som du skrev som tex att avskaffa EU då är det SD ,ND och ny framtid som maggot nämde som gäller.Rösta därimot absolut inte på de sk etablerade partierna deras agenda är likadan oavsätt färg eller parti dem är samtliga kontrollerade. Det gäller även deras röstsväljare som JuniListan och FI som har starka kopplingar till Social Demokrterna och VänsterPartiet . Deras sk debatter är bara spel för gallerierna.
Många yngre väljare har en snevriden romantiserad bild över Miljöpartiet dem tror att det är några hjältar och uppstickare mot dem andra partierna vilket så klart inte är fallet. Det märker man om man gjort sin homework som J Maxwell brukar säga .

See User information
Problemet för mig är att i Sverige är det så frestande att göra ett personval på en person som i alla fall har en liten chans att bli vald, och då är med i ett större parti. Inget av de partierna som är mindre än Junilistan och FI har ju en rimlig chans.

Sedan Sverigedemokraterna vad jag sett av dem, så har de inte ens tillräckligt med lokalpolitiker för att fylla sina poster och verkar mer centralstyrda.

Jag är verkligen emot EU, men vänsterpartiet som är emot EU är för kommunism. Miljöpartiet som är mot EU är för FN, och älskar samtidigt EU:s miljöskatter. Så länge personvalet är kvar så har man en viss chans att påverka men medierna dominerar så totalt. Alla större partier verkar vara för höga skatter och dagens pengasystem.

I andra länder med liknande forum som vaken som brukar det finnas någon kandidat som man litet halvt kan ställa sig bakom. I USA stödjer folk Ron Paul och i Storbritannien stödjer folk Michael Meacher. När dessa kandidater för uppmärksamhet avslöjas en hel del. I sverige verkar många vara rätt så kloka, jag bojkottar det mesta av medierna så har inte så bra koll nuförtiden. Lars Ångström har lämnat riksdagen men vad jag vet är hans vilja att utreda mörkningen av Estoniakatastrofen genuin.

Personer kan ju alltid spela spel eller byta åsikter, skulle kännas bättre att lägga sin röst personer som är någorlunda upplysta om banksystemet, elfte september och som inte är så beroende av ett partiprogram.

Posted on: 2007/2/22 15:09

See User information
Janne Josefsson for Prez!

Posted on: 2007/2/24 5:31
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper