vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

"Avskaffa nationaldagen"

See User information
Nationaldagen irriterar. Slåss för den sociala jämlikhetstanke som manifesteras i bland annat en generös välfärdsstat. Där, och i den biosfär allt levande delar på, finns den solidariska gemenskap som onödiggör chauvinismen, skriver Göran Greider, författare och chefredaktör för Dala-Demokraten.

Nationaldagen närmar sig men jag sörjer ännu annandag pingst. Den helgdagen gav min trädgård bättre chanser att blomma. Nationaldagen som ersatt den och som kan infalla när som helst är för min del mest ett ideologiskt irritationsmoment.
För fyra fem år sedan höll jag ändå faktiskt tal på nationaldagen – då hette det väl svenska flaggans dag?

http://sydsvenskan.se/opinion/aktuellafragor/article243103.ece

Posted on: 2007/6/3 5:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: "Avskaffa nationaldagen"

See User information
Vad finns att fira, vi ger upp det som det var tänkt att fira iaf... tack för den passen EU

Posted on: 2007/6/3 6:27
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Illuminatis planer om avskaffande av patriotismen tar fart!

Man firar inte nationaldagen för vare sig "nysvenskar" gamla kungar eller den rådande politiska makten utan den gemenskap som svenskarna har och den framtid som vi kämpar förr
(iaf några av oss)

Anonym
För några år sedan läste jag om några politiker som ville göra om Nationaldagen till mångkulturdagen.Det
propageras ju redan varje år under kommunala Nationaldags firande för mångfald med musik ,andra kultuyrttringar och tal om hur berikande det är för oss med mångkultur sen hyllas nysvenskar med utdelning av medborgarskap något som givetvis
måste göras på Nationaldagen.
Tack NWO-CLICKEN,
EU och alla våra vidriga Riksdagsmän och kvinnor för att ni inte protestrat för nermonteringen av Sverige genom massinvandring,införandet av Mångkultur och Propagandan som förde oss in i EU.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper