vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Lund lägger minst 125 miljoner kr på ett EU-mångkulturprojekt?

See User information
Del 1: Erik Almqvist (sd) debatterar identitet, mångkultur och EU
http://www.youtube.com/watch?v=Ywh0toKGPe4

"Debatt i Lunds kommunfullmäktige med anledning av Lunds ansökan till att bli Europeisk kulturhuvudstad.

Satsningen, som endast motsattes av Sverigedemokraterna, kommer kosta hundratals miljoner varav Lunds kommun kommer stå för ett absolut minimum av 125 miljoner (men sluträkningen hamnar troligen närmre det dubbla eller mer)."

Posted on: 2008/9/26 17:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Lund lägger minst 125 miljoner kr på ett EU-mångkulturprojekt?

See User information
Alla ska med!

Därför är det extra viktigt att vi nu stryper alla ekonomiska ersättningar till svenskar som förlorar sina jobb på volvo osv.. och bränner ännu mer av statsfinanserna på mångkultur, vad sa Mona Sahlin? 15 miljarder ska satsas på integrationen ?

Det lär ju ni vänster hippies gillar? peace love and understanding?

Blir kul att höra klagosångerna här om något år när ni inte ätit på över en vecka och staten beslagtagit den lilla plätt åkerjord ni nu råkar ha.

Kanske dags att verkligen VAKNA?

ps (detta är inte riktat mot dig jin83 utan mot alla vänsterflummare med rosaglasögon som lever i en illusion och förhoppningsvis läser detta)

Posted on: 2008/10/13 18:15
Nu har du ingen ursäkt att förneka sanningen längre!

Vilka är NWO? vilka är Eliten? Svaret finner du här:
http://www.radioislam.org/dom/3svp.htm

Mer om zionismen:
http://www.radioislam.org/palestine/sv/jude-blottlagger-den-judis...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Hanko skrev:

Kanske dags att verkligen VAKNA?

Detta innefattar även att lägga resonemang som höger/vänster bakom sig

Posted on: 2008/10/13 18:19
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

See User information
Vad är en LUND?

Ett DEMOKRATISKT ställe?

Finns det vuxna människor där som INTE ta ansvar?

Ett FÅTAL som ta eget ansvar?

Är det diktatur?

Visst Jorden är mångkulturell, det vet vi, och Lund har ALLTID varit, hela Europa har varit det oxå, men, hur sätta de pengar?

Finns det pengar kvar? haha!

Kanske finns möjligheter då ? Eller, skapa något?

Vad VILL de?

Posted on: 2008/10/13 20:27
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Hallå det är ju bara 1500 spänn per person i lund?! borde bli typ 3000 lax för varje skattebetalare >_<

Moderaterna lyckades typ vinna ett val på att lova 1000 kr om året i sänkt skatt >_<

Min gymnasie klass fick en gratis resa till grekland sponsrad av EU för att den var så mångkulturell =) Michaelangelo projektet tror jag det hette. det var typ 1997 eler nått

Posted on: 2008/10/14 7:59

See User information
Men filipino-monkey, du skall väll ändå inte klaga, för det första så betalar inte du skatt i södra sverige, för det andra är du väll definitionen på mångkultur ?
Du har hjälpt till att höja invandrare/svensk ration i sverige, sammtidigt som du med din svenska etnicitet åker runt i världen och spär ut världens kulturer.

Posted on: 2008/10/14 9:34

See User information
Att det ska läggas ner så där mycket pengar i en liten stad på nått trams är bara idiotiskt. Det går nog att lägga dom pengarna på något bättre eller helt enkelt bara betala ut dom i cash till alla skattebetalare i lund. Hade pengarna gått till att köpa julmat och julgran åt alla familjer i lund så hade jag tyckt att det var lika korkat.

Varför är jag definition på mångkultur? Jag kommer inte från filipinerna, googla mitt nick så får du läsa en rolig historia =)

Jag klagade inte på att få åka till grekland gratis i gymnasiet, även om jag tycker nu att det var ganska onödigt, och att skattepengar inte ska gå till sånt.

Jag har verkligen inget emot folk från andra kulturer men jag kan helt klart se problem i många fall. Kultur krockar existerar så är det bara, syns ganska tydligt över hela världen. EU är en blanding av massor av olika kulturer och nationaliteter + en massa utom europeer som bor i europa. För att EU ska lyckas så måste national känslan förstöras och det har SD snubben helt rätt i. Om man sen tycker att det är en bra sak så e det väl bara att stå för det. Jag tror inte att nationalism och patriotism är det bästa som finns. Men faktum är att etablissemanget har en inte alltför uppenbar agenda men den finns där. Att försöra national känslan. När du säjer att jag spär ut världens kulturer så är du ju bara larvig. Det ända jag spär ut är västvärldens förtroende med konspirations teorier

Posted on: 2008/10/14 15:32

See User information
Jag fick för mig att du är svensk men sitter utomlands.
Stämmer det ?

Posted on: 2008/10/14 16:59

See User information
Ja det stämmer.

Posted on: 2008/10/14 17:17

See User information
Patriotism kan vara bra eftersom det är sprunget ur kärlek till den plats där man är född och där man haft sin uppväxt. Känslan kommer innifrån och är ingen yttre konstruktion och därför kan man också välja att sprida detta vidare vilket är förenande och inte splittrande eller polariserande. Dessutom pekar patriotism på likheter emellan oss, och patrioter ifrån olika platser torde inte ha speciellt svårt att leva sida vid sida då det i grunden handlar om en kärlek till vår jord.

Nationalism däremot är en yttre politisk konstruktion där tanken är att splittra och att verka polariserande och grundar sig inte i kärlek. Utan den grundar sig i de system där makt, förtryck och liknande är komponenter för att just peka på olikheter och polarisera oss ifrån varandra. Ingen kärlek där, bara hat, ogillande och att se när på de som inte är som "oss".

Högerextremer har dock förstört ordet patriot som så mycket annat de har förstört och förvanskat. Men patriot kan man gott vara och det har inte ett dugg att göra med att känna sig "svensk".

Posted on: 2008/10/14 17:51
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper