vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Ordningsbetyg
Betyg i ordning Kommer antagligen insiftas till hösten något jag tycker är helt fel.
Det är något som leder till rövslickeri och säga det som lärarna vill höra.

Nu gäller det att vara politisk korrekt och ge äpplen till fröken.

Det är så man kan spy

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Ordningsbetyg

See User information
Det ska vara ordnung und rednung, så är kosmos ordnat - motsatsen är förfall, degenerering, upplösning >>> död - "den sista ödeläggelsen" - vår tid.

Posted on: 2007/1/17 20:21
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Syftet är väl att skolungdommarna ska få genom denna sortens social-control veta att alla handlingar de gör och hur de beter sig,
analyseras, bevakas och betygsätts av auktoriteter.

Antagligen enklare att få sådana ungdommar att acceptera massiv kontroll från samhället i vuxen ålder.

Kan inte tänka mig att lärarna själva vill ha det. Hörde några uttala sig väldigt kritiskt i radio.

Tycker betyg i ordning tillhör något förlegat där det borde ligga kvar. Helt hopplöst illa och förmyndande.

See User information
utvecklingsmöjligheterna lär inte vara stora då ungarna inte får uttryck för sina impulser men måste "fall in line", skolan har alltid varit ett institut vars primära uppgift varit att lära dig o lyda, sekundärt att indoktrinera dig med missinformation(dock inte allt). så man ska inte begära så mkt från skolan som är korrupt i sitt innersta väsen(med restriktioner), de har ju börjat me tumscanning i vissa skolor i sthlm(kanske andra ställen oxå men har ingen info om detta)

Posted on: 2007/1/18 14:11
"Religion is like a prison for the seekers of wisdom"

See User information
skitsnak om betygen, det behövs bara en "vaktis" av rätta virket på skolan så kan pyskologen hopp från bron.

det fanns en tid när gubben jobbade på skolor........fransiga jeans saxon t-skirt å hojen utanför fönstret.
ungarna gillar outsiders som välter deras vardag i skolan..sök vikariat.en uppmaning till er alla...............

Posted on: 2007/1/18 14:26

See User information
Som det är nu verkar ju många föräldrar tycka att det är lärarnas uppgift att uppfostra eleverna istället för de själva.

Jag tror det här hänger ihop med att så många föräldrar idag inte vågar sätta gränser för sina barn. Om de säger nej så tror de att de är elaka mot barnen och följden blir förvirrade, bortskämda och egotrippade ungar som inte respekterar någon eller någonting egentligen.

Tempot i samhället accellereras alltmer och i välfärdens anda så ska bägge föräldrarna jobba häcken av sig medan främmande personer tar hand om deras barn på dagis. Man ska vara en klippa på jobbet sen ska man stressa iväg, hämta ungarna, handla, tvätta, laga mat , diska, städa och fan vet allt.

Därefter är det dags för barnprogram och läggdags innan föräldrarna ens hunnit prata med ungarna, än mindre umgåtts med dem och innan de vet ordet av är de plötsligt tonåringar som bombarderats av idiotiska budskap framför TV;n, radion och i tidningarna och i sin förvirrade jakt på en identitet och accepptans knappt vet vilket ben de ska stå på och inte sällan anammar en "jag ska ha allt men jag skiter i allt attityd.

De flyr in i virtuella datavärldar och söker dämpa sin ångest med skottlossning, sex, droger, och alkohol medan föräldrarna äter sig feta och försöker köpa sig fri från skuldkänslor genom att slänga åt dem pengar och prylar samtidigt som de slipper konfronteras med ungarna vilket i sin tur skulle innebära en risk att få konfronteras med det frusterade barnet inom dem själva.

Är betyg i ordning lösningen på problemet? Jag tror inte det, men jag gissar att det måste vara ett smärre helvete att vara lärare nuförtiden och personligen skulle jag hellre be dem som inte vill vara på lektionen och bete sig som folk att dra hellre än att stå och babbla för likgiltiga öron. Vilket i och för sig skulle kunna leda till att jag fick sparken men det skulle jag ju få ändå när skoledningen fick reda på vad jag lärde ut under lektionerna.

Posted on: 2007/1/18 14:50
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
då är vi två--------------

Posted on: 2007/1/18 14:52

See User information
Är det nån som varit i en skola och sett hur det är? Det är helt sjukt hur de håller på.
Inte tror jag att ordningsbetyg skulle göra nån skillnad men lite hårdare tag mot bråkstakarna vore inte dumt. Ut med dom bara.

Sen är det ju sjukt att en lärare inte ens får säga till ungarna utan att det står i Aftonbladet dagen efter.

Posted on: 2007/1/20 16:24
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

Anonym
Quote:

Killawife wrote:
Är det nån som varit i en skola och sett hur det är? Det är helt sjukt hur de håller på.
Inte tror jag att ordningsbetyg skulle göra nån skillnad men lite hårdare tag mot bråkstakarna vore inte dumt. Ut med dom bara.

Sen är det ju sjukt att en lärare inte ens får säga till ungarna utan att det står i Aftonbladet dagen efter.

Som vikarie håller jag med

Anonym
Två lägen!

1. (Kasst)! Jag vet inte om ni som snackar nu gick i skolan när det fanns betyg i ordning och uppförande? Jag vet eftersom jag alltid tyckte det var jobbigt att få dem i handen vid terminsslutet och se att det alltid var nån lärarjävel som ville använda det som en egen privat hämndaktion för uteblivet sex med frun eller bara för att de inte gillade en! Sedan var det lite märkligt att lärarna var så totalt obildade och blinda för om någon unge for illa och därför inte kunde koncentrera sig. Hade en klasskamrat med en alkisfarsa som slog grabben sönder och samman varje dag när han kom hem från skolan. Givetvis kunde han inte koncentrera sig utan kom sent och slarvade på lektionerna.

Skitenkelt för lärarna att sätta ett taskigt betygsomdöme istället för att ta tag i problemen.

2. (Bra)! På den gamla goda tiden fanns det alltid en eller flera lärare som vi ungar hade respekt för. Det var ofta gubbs som inte tvekade att nita en om man gjorde något dumt. Ingen som dog av en käftsmäll när man busat lite för mycket eller varit dum. Man fick lära sig att det var fel att vara dum men hur är det idag. Finns väldigt få ungar som överhuvudtaget lyssnar på äldre människor.

Se på tidigare generationer hur de som majoritet lyckats att fostra och föda efterkommande generationer och i många fall aldrig käkat en enda antidepressiv tablett eller gett upp för små skitsaker. Det fanns bra grejer med att ställa krav också oavset vad för skit de lär ut i skolan.

Har en känsla av att många på forumet inte har egna kottar och därför tror att alla människor mår bra av helt fria tyglar... hehehe... you better wait and see!

Men inte fan

See User information
Mer av den ordnung und rednung vi har på Avdelningen i skolorna:Resized Image

Posted on: 2007/1/20 19:00
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Hahahaha jo dom betygen känner man igen stort A i uppförande och ordning hade man väl bara i 1an 2an 3an, sedan blev både A? och B? och smisk...........hehe

Posted on: 2007/1/20 19:01

Anonym
Smisk japp emellanåt fick man det även om det inte var den klassiska engelska modellen utan mer konkreta käftslag. Men jag lovar att det väckte upp en ordentligt och fick en att tänka efter före.

Sedan fanns det givetvis de som fick spö både hemma och i skolan istället för att lärarna uppmärksammade att dessa personer ofta blev utsatta för än värre övergrepp vilket ofta ledde till att de blev immuna mot slagen och mycket tuffare än lärarna och alla andra.

Dessa stackars barn borde ju fått kramar och vänskap istället.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper