vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Ett försök att skapa skepticism!

See User information
Jag skrev detta i Miljöpartiets diskutions forum,jag är själv med i MP.

"Att springa runt i Israel och säga att man har börjat tvivla på Förintelsen,när man själv är jude, kan ju verka lite konstigt och väcka mycket ilska.(Jag tror på förintelsen)
Jag skall nästan göra samma fast jag skall säga att det inte är växhust gaserna som påverkar klimatet, men en blandning att astronimska företelser där de massiva solfläckarna på Solen spelar en väldigt stor roll.(jag beskrev "astroteorin" väldigt korta drag.)

Länk till den danska vetenskapsmannen Henrik Svensmarks astroteori : http://www.dsri.dk/~hsv/SSR_Paper.pdf
Länk till channel 4(Engelsk kannal) dokumentär som handlar om ett annat synsätt på Global uppvärmnings orsaker : http://video.google.com/videoplay?doc ... ng+Swindle+%28Complete%29

Ni kommer säkert bli arga på mig,tycka att jag är en villsen konspiraton teoretiker,att jag är en svikare, att jag är en farlig farlig liten pojk som säger mycket dumma saker.
Jag blir farlig om sambandet mellan Koldioxiden och uppvärmingen är 100% sant,för då sinkar jag för Miljörörelsen som kanske är vårat ända hopp.
Men ur mitt perpektiv har jag bara tagit upp ett till sätt se på den globala uppvärmingen och vad som orsakar det,för den globala uppvärmningen finns antagligen.

Vi,ni och jag kan ha fel, att springa omkring och att vara säker kallar jag religon.Jag vill inte att Miljöpartiet skall vara en ofelbar religon med en dogma man måste följa.
Om man är Miljöpartist får man verkligen ifrågasätta partiets ideer?Skall alla tycka samma sak?skall alla tänka likadant?

PS.Skriv inget om ni inte har läst lite om teorin eller om ni inte har sätt filmen."

Hoppas dom blir skeptiska,jag är skeptiskt mot allt!

Posted on: 2007/3/24 13:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Ett försök att skapa skepticism!

See User information
Professor James McCanney pratar om just det du säger om bl.a solfläckarna i den här intressanta intervjun på "Coast To Coast."

http://downloads.conspiracycentral.ne ... e365f0350fb84efe673d31cef

Posted on: 2007/3/24 13:09
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Rohlinzki wrote:
Jag skrev detta i Miljöpartiets diskutions forum,jag är själv med i MP.

"Att springa runt i Israel och säga att man har börjat tvivla på Förintelsen,när man själv är jude, kan ju verka lite konstigt och väcka mycket ilska.(Jag tror på förintelsen)
Jag skall nästan göra samma fast jag skall säga att det inte är växhust gaserna som påverkar klimatet, men en blandning att astronimska företelser där de massiva solfläckarna på Solen spelar en väldigt stor roll.(jag beskrev "astroteorin" väldigt korta drag.)

Länk till den danska vetenskapsmannen Henrik Svensmarks astroteori : http://www.dsri.dk/~hsv/SSR_Paper.pdf
Länk till channel 4(Engelsk kannal) dokumentär som handlar om ett annat synsätt på Global uppvärmnings orsaker : http://video.google.com/videoplay?doc ... ng+Swindle+%28Complete%29

Ni kommer säkert bli arga på mig,tycka att jag är en villsen konspiraton teoretiker,att jag är en svikare, att jag är en farlig farlig liten pojk som säger mycket dumma saker.
Jag blir farlig om sambandet mellan Koldioxiden och uppvärmingen är 100% sant,för då sinkar jag för Miljörörelsen som kanske är vårat ända hopp.
Men ur mitt perpektiv har jag bara tagit upp ett till sätt se på den globala uppvärmingen och vad som orsakar det,för den globala uppvärmningen finns antagligen.

Vi,ni och jag kan ha fel, att springa omkring och att vara säker kallar jag religon.Jag vill inte att Miljöpartiet skall vara en ofelbar religon med en dogma man måste följa.
Om man är Miljöpartist får man verkligen ifrågasätta partiets ideer?Skall alla tycka samma sak?skall alla tänka likadant?

PS.Skriv inget om ni inte har läst lite om teorin eller om ni inte har sätt filmen."

Hoppas dom blir skeptiska,jag är skeptiskt mot allt!

Men du är ju på vaken... jag förstår inte varför du skriver att andra ska bli arga på dig och kalla dig svikare mm - det du tar upp är ett gammalt tema på vaken - kul att politikeranknutna kan komma ifatt lite... tack för länkarna.

Men dock är du inte skeptisk till allt som du skriver - för du tror kanake på holocaustcharaden, vad det verkar.

Här är en ganska aktuell tråd: Global warming ett falsario
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... at&topic_id=5362&forum=10

Posted on: 2007/3/24 13:21
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
länk till tråden du skapade på miljöpartiets hemsida vore kul

Posted on: 2007/3/24 14:56

Anonym
Kommer ihåg när jag Räknade Solfläckar som Telegrafist på 70-80 talet.

En ny topp väntas runt 2011-12.

Denna gång väntas Solfläcks-talet bli mycket kraftigt och kan påverka både det ena och andra på Moder Jord.

Satteliter kan slås ut och tekniska Utrustningar på Jorden.

Vi människor påverkar Miljön men har inte ett skit med Planetsystemets ( Solens ) " Menstruationer " att göra.

See User information
Jag tror på holohoax och shoahbuisness där de tjänar miljarder och påstår att man kan gasa folk i ett rum med en trä dörr. Ett totalt skämt.

Posted on: 2007/3/24 21:34

Anonym
Quote:
ag tror på holohoax och shoahbuisness där de tjänar miljarder och påstår att man kan gasa folk i ett rum med en trä dörr. Ett totalt skämt.

Holohoax går i dom flesta fall inte att diskutera med folk.

Än så länge tycker jag vi skippar detta på vaken. När det gäller detta ämne så kan dom flesta inte tänka självständigt överhuvudtaget. Jag tänker då på dom man diskuterar med ute i " Verkligheten " utanför vaken.

Ett bra sätt att " bränna sina skepp " på.

Vad tror jag själv när det gäller Holohoax ??

Lite läckage genom en trädörr påverkar väl ingenting !!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper