vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Rakt på sak
Som jag ser det så är alla pro-politics nwo:are. Backa några tusen år och se hur världen ser ut utan politic. Bara för att det är längesedan så behöver det inte vara dåligt.

Att ha ett minne som sträcker sig ett par veckor, månader eller år räcker inte för att se det självklara. Se på samerna uppe i norra Sverige, så länge dom fick klara sig själva fanns inga problem, sen så kom politikerna och delade upp mark och ställde till det. Efter det så går det utför, som ett ex.

Att försöka hålla kvar vi det vi lever i idag kommer att bli vårt fall, som jag sagt tidigare så suger städerna in allt ifrån sin omgivning, och på toppen sitter alla politiker och säger att vi skall framåt ännu längre, ännu fortare. Politik är och förblir ett regelverk som leder till att människor inte tänker och aggerar på rätt grunder.

Politik är och förblir kontrollorganet som gör det möjhligt att manipulera massorna, det är därför den finns till, och skapades. Varför hålla kvar vid något sådant? Backa bandet igen och se vad vi behöver, och vad vi egentligen skulle hålla på med o sikta på. Vart får politikerna plats där?

Man har en mamma och pappa när man växer upp, ja, i alla fall dom som är lyckligt lottade. Efter det så kallas man vuxen, fast vad händer. Vi får många fler mammor o pappor, som inte längre säger att så bör du göra, eller det där kanske inte är så bra. Mamms o papps tar nu i med hårdhandskar och gör till och med läkemedel från naturen olagligt........

Jag klarar mig själv och behöver inte någon hjälp, men jag får inte lov att leva så. Jag måste ställa mig i ledet bland alla dom andra, o göra som dom, tänka som dom, aggera som dom. PYTTSAN heller...

Många psykologer har uttalat sig genom åren, kosrt sagt, för att vara politiker och affärsman behöver man vara psykopat, så illa är det. Vem vill ha kvar detta, o leva i det? INTE JAG I ALLA FALL...

Hare...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Rakt på sak
Poltik är väl vad shygets brukar mena "människor angelägenheter" såväl som chippade pannor som mångkultur eller barnbidrag

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Fundera igenom vilka två ord som det engelska ordet Government är skapat av. Vad som egentligen ska styras/kontrolleras.

Posted on: 2007/6/5 13:28

Anonym
Quote:

cfr2 wrote:
Fundera igenom vilka två ord som det engelska ordet Government är skapat av. Vad som egentligen ska styras/kontrolleras.

Gaahh! Icke sa väl nått om det på förelägningen "facism or freedom"? Eller så var det nån dokumentär det nämdes i

See User information
Goverment betyder lite enkelt att "kontrollera mentaliteten"

Man kan väl även kalla det för "hjärntvätt" och det verkar ju fungera effektivt fortfarande eftersom vi fick ett nytt arbetarparti som verkligen vill hjälpa oss arbetare med att öka våra utgifter och sänka våra inkomster .. Men om ca 3år så kommer sossarna tillbaka och styr upp denna soppa som moderaterna har satt oss i ! NOT!

Posted on: 2007/6/6 0:03
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Om tre år kommer Göteborgs renhetsparti till makten och styr upp Avdelningen Sverige - med maggott som folkets karismatiske välgörare.

Heil

Posted on: 2007/6/6 0:21
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper