Vakencorner
|
Anonym
|
Politikers Ansvar
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
"Hämtat från Expressen"
Telia Soneras rörelseresultat steg under tredje kvartalet men omsättningen ökade bara marginellt. Telia Soneras chef Anders Igel utesluter inte personalminskningar, trots ett rekordresultat för tredje kvartalet. Hur många gånger skall vi behöva läsa detta innan politiker gör sitt jobb? Det är inte första gången och det är absolut inte sista. Vi har bara sett början. Vem har ansvaret för ekonomi och jobb i Sverige? Politiker föresten... Har jag tröttnat, jo relativt mycket och skall berätta varför. På Gotland härjade en bedragare i många år, han gick från företag till företag och blåste dom på pengar. En nära vän och företag blev drabbad, ca: 250.000kr var värdet på prylarna han hämtade ut. Bedragaren använde sig av egna bluff företag som skulle blomstra inom kort. År gick och vi följde denna bedragare, varje steg han tog. Han lurade till och med barn på sparpengar!!! Han blev anmäld flera gånger men inga åtgärder togs. Han var vad man kallar skyddad persone, han kunder härja fritt med andra ord. När vi fick höra att han började jobba inom Gotland kommun (troligvis åtgärd) kontaktade jag Kommunalrådet personligen. Jag berättade historien från början till slut i ett mail. Jag hörde därefter ingenting. Månader gick och vips, En bedragare har förskingrat flera hundra tusen läser man i tidningen. Han hade hämtat ut dator prylar på kommunens konto. Jag kontaktar kommunen igen och berättar vad jag gjort, att jag varnat dom och så går det när man inte lyssnar på folket och dess varning :) Jag kontaktade kommunalrådet än en gång i går, jag ställer frågan, hur kunde detta hända, jag varnade Dig personligen??? Jag fick svaret, Hej! Vet inte vad detta handlar om. Hälsn Jan Lundgren Gotlands kommun, S-621 81 Visby Tel +46 (0) 498 26 93 35, mob +46 (0) 705 26 93 35, bost +46 (0) 498 21 62 47 E-mail; jan.lundgren@gotland.se ???????????? - Nog visste han vad detta handlade om. Jag skickar ytterligare ett mail och frågar än en gång, jag lägger också till frågan, hur skall jag infomera i framtiden så att detta inte upprepas? Han svarar inte heller denna gång på mina frågor förutom att jag skall ringa om information som denna dyker upp igen. Sen lägger han till, Hej! Jag kan inte se att jag fått något tidigare mejl ifrån dig. Fortfarande är du anonym i mina ögon. Anonyma brev brukar inte utlösa någon särskild aktivitet. Jag föreslår att du ringer mig om du har mer att meddela i denna sak eller om du har andra upplysningar att lämna. Hälsningar Jan Lundgren Gotlands kommun, S-621 81 Visby Tel +46 (0) 498 26 93 35, mob +46 (0) 705 26 93 35, bost +46 (0) 498 21 62 47 E-mail; jan.lundgren@gotland.se Fortfarande är du anonym i mina ögon???? När jag skickar mail så står mitt fullständiga namn som avsändare, jag bor på Gotland och har också påpekat detta. Vad behöver politiker för uppgifter för att ta informationen på allvar? Skonummer, kragnummer, jag brukar ofta gå klädd i jeans, person nr, med mera!!!! Skall det behövas? Nja, reguljärt politik bladder!!! Och dom funderar på varför människor har tappat intresset för politik!!! Fast det kanske ligger i planen, ju färre som bryr sig, ju mer kan dom styra och ställa! Hare gott folk! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Politikers Ansvar
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hmm, Männikan är egentligen inte dum. Tänk att Du växer upp i en familj och ALLA säger att rött är blått. Du har hört det i 20 kanske 30 år. Helt plötsligt kommer någon och säger att nej, blått är blått och rött är rött. Givetvis blir man behandlad som en tokig goja. Vi får fundera ut hur man berättar korruptionen på rätt sätt så att den tar. Jag funderar starkt på att göra iordning ett awaking paket, ett urval ut av filmer, snuttar och bilder samt dokument. Allt på ett 4 timmars videoband eller DVD. Visa dom starkaste bevisen och sen tala om hur och varför. Det skall fungera som så att, bara man tar sig tid att se dessa 4 timmar så förstår man helthetsbilden, det är ännu mycket information som saknas, men då kan man kanske själv leta tag på resten själv. Hmm, jag får fundera lite en stund på detta ...
Hare gott... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag har gjort några cd skivor med filmer, men det är svårt att få någon att titta på dessa så det kräver en dator. Jag tror på att göra skivor som kan spelas direkt i DVDn. Alltså dvd eller vcd tror jag det heter. På en vcd kan man få in en eller två filmer i kass kvalitet. Eller kanske VHS skulle vara bra. Har en massa gammla band som alldriv används..
Posted on: 2004/10/28 12:15
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag fick lite extra kulor denna månad, är på G att köpa ett 50pack videoband. Jag skall sätta mig ner och fundera ut vilka som skulle bli mest galna av att se detta :). Kanske skall man dela ut ett par till företagare som har det lite gott ställt, pengar behövs alltid vad man än skall göra. Om jag funderar på vad jag skulle göra om jag hade en massa pnegar över så blir det troligtvis fler aktioner, utskick i brevlådor etc. Det finns massor som tänker likadant, det gäller bara att hitta dom.
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login