vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Vaken.se, anonymitet och facebook

See User information
En tankeställare till alla facebookanvändare.

Alla som besöker vakens facebook-grupp eller blir vän med någon publik person med vakenkopplingar kommer automatiskt bli åsiktsregistrerad.

Detta i sig är inte nödvändigt dåligt, men det kan vara bra att vara medveten om det. Om ni vill vara anonym så så är det lite klurigt dock. Använd en proxy som t.ex. BlackVPN eller liknande är det bästa, men att bara gå direkt till vaken.se utan att använda facebook är i alla fall bätre. Då kommer du inte in i samma superdatabas.

Jag tror dock att vi tjänar på att exponera oss mycket. Det vore sammtidigt bra att vissa håller sig under radarn för att ha lite fler möjligheter.

Posted on: 2011/5/14 17:03
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vaken.se, anonymitet och facebook

See User information
Quote:
Alla som besöker vakens facebook-grupp eller blir vän med någon publik person med vakenkopplingar kommer automatiskt bli åsiktsregistrerad.

har du mer information om registreringen ?

Posted on: 2011/5/14 18:03
Bara dom som är indoktrinerade tror på sagor.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag vet inte om ni minns den där "valappen" just i Facebook där man kunde registrera sig och följa med under valrörelsen, den samlade ju in uppgifter och fortsatte sen med alla de registrerade adresserna för att skicka ut spam med reklam men adresserat.

Fast jag sticker inte under stol med mina åsikter. Att jag är kritisk till regering och media är inte detsamma som att jag har en AK4 i garderoben. Om jag någon gång låter som om jag kritiserar amerikanska göranden och låtanden är detta inte kritik mot USA som nation. Det finns som vi alla vet folk med andra åsikter där än de styrande och det kan vara viktigt för människor i hela världen att veta att man har stöd i andra länder.

Det gör det lättare att vinna respekt på hemmaplan.

Valhemligheten är däremot viktig, för alla är inte lika intresserade som mig själv av att skylta med sina åsikter, därför skall den skyddas. Men skriver jag här eller på Facebook så får jag naturligtvis finna mig i sura kommentarer. Dom som inte vill ha med mig att göra slipper också, och lika bra är det eftersom det förmodligen är ömsesidigt.

Sen kan man ju tänka på att ha något lite sammanhang i det man skriver, det lärde man sig i realskolan på min tid och det var nyttigt.

Posted on: 2011/5/14 18:31
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Hela facobook är bara ett jättelikt register som dina vänner och de som har special-rättigheter (säkerhetstjänster) kan titta i.

Posted on: 2011/5/15 7:32
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Jag brukar sporadiskt dumpa in lite sköna keywords på FB och i SMS och så vidare bara för att dom som manuellt kollar alarmen ska ha lite att göra.

Typ: självmord, attentat, dynamex, brandbomb osv osv. allt roligt man kan komma på, gärna med sär skrivningar.

Jag har inget att dölja, inget att vara rädd för, dör man så blir man bara det man var innan man föddes och det är inget jag är rädd för.

Vi kan inte gå omkring och vara rädda för registrering, men det hindrar inte oss från att bekämpa dom kriminella krafter som utnyttjar informationen för maktmissbruk och illvilja.

Det vill säga visa att vi vet vad dom pysslar med.

Peace!

Posted on: 2011/5/15 12:18

See User information
Man kan inte bli något som man redan är. Jag har kontakt med personer som åsiktsregistrerats redan 1971!

Googla på Sociogram och se Ansiktsbokens sanna ansikte!

Posted on: 2011/5/15 13:31

See User information
Network skrev
Quote:
Googla på Sociogram och se Ansiktsbokens sanna ansikte!

Sociogram var nytt för mig, gjorde som du sade.
Det verkar vara FRA som kör med Sociogram åt det
Svenska folket. fy

Posted on: 2011/5/15 19:27
Bara dom som är indoktrinerade tror på sagor.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper