vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

MISTRA biotech

See User information
Någon som hört talas om MISTRA biotech? en svensk organisation som bla sysslar med att ta fram nya grödor för "hållbar utveckling"
Får inte upp deras sida på min dator så kan inte länka
Men gå in på www.mistra.org. De har ett öppet forum,,,kan ju vara bra att många går in där och skriver hur mycket vi uppskattar deras utveckling av genmodifierade grödor:)
De har fått 40 miljoner i av olika sponsorer för att kunna utveckla sina projekt.Lite läskigt att sådan här forskning bedrivs i Sverige...men föga förvånande. På vaken exponeras mycket om vad som händer i världen. Varför inte lägga lite fokus på tveksam forskning som bedrivs på hemmaplan??

Posted on: 2012/1/19 11:05
kolla gärna in min blogg på passagen: http://blogg.passagen.se/infinituss/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: MISTRA biotech

See User information
Gör så här: Kolla inte bara in Mistra BioTech först, utan gå direkt till "huvud-mistra". Här räcker det bara att kolla in styrelsen, googla på ledamöterna och kolla in deras företag, respektive etc allt vad man får upp...

ooooohhhh it really stinks...

Posted on: 2012/1/19 11:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Att det är en organisation som gynnar världsordningen råder det ingen tvekan om...Min fråga är om man på något vis kan motarbeta dem på lokal nivå...

Posted on: 2012/1/19 12:18

See User information
Nu ska ni inte var så där negativa..

Al Gore har ju varit på besök och smilat upp sig, så då är allt okay! Al Gore's företag har även förvaltat ett par hundra miljoner av Mistras pengar..

Al Gore på besök hos Mistra
http://www.mistra.org/mistrasvensk/ny ... 121e17bab42800022676.html

"Sedan 2005 har Generation förvaltat 600 miljoner kronor av Mistras kapital. Den första och största fonden är Generation Global Eguity Fund där Mistras investering uppgår till 500 miljoner kronor. Den andra investeringen gjorde Mistra i april 2008 i Generations Climate Solution Fund som är en mix av noterade och onoterade bolag.

Som första institutionella investerare hos Generation är Mistra en så kallad "Funding Client"."

Posted on: 2012/1/19 14:41
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Ja, det kan du.

Lantmännen. Bervik skog.

Köp inga produkter i vanlig mataffär, du ser själv vilka som är deras.

Köp inga nytillverkade trä- eller pappersprodukter.

Det går inte in asbsurdum att följa jag vet, men mycket långt med bara lite engagemang.

Och upplys miljö- och vänsterrörelserna. Jag lovar, det lär bli mothugg men släng den samlade informationen i ansiktet på dem. Artikel till Vakens framsida bör definitivt göras, och då tillkommer frågan såklart: vem gör?

Posted on: 2012/1/20 6:37

See User information
Haha inget av d där har jag tid till.Försöker att köpa det mesta ekologiskt. Men hat tyvärr varken tid eller möjlighet att köpa mat ngn annanstans än i mataffären...Framöver hoppas jag dock på att kunna bo i ett varmare land och kunna odla min egen mat..
Har lite gett upp det där att informera andra, och lägger numera mest min energi på att bygga en bättre framtid för egen del.

Posted on: 2012/1/20 12:53

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper