vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Framtidens mobil blir kredit- och passerkort.

See User information
Läste just i Dagens Nyheters ekonomidel om "framtidens" mobiltelefon som ska användas för att betala med och för att passera på tunnelbanan. Naturligtvis även (eller mestadels) för att gå ytterligare ett steg närmare den mikrochippade världsbefolkningen.

DN onsdag 28/5-08

Vi måste agera snabbare och informera allmänheten mer om NWO, mikrochip mm.

Posted on: 2008/5/28 23:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Framtidens mobil blir kredit- och passerkort.

See User information
Mobilen är den största spionen. Specielt i och med EU datalagrings direktetiv. Utifrån den meta data som dom nu kommer spara i din mobil så kan man bygga upp hela ditt sociala nätverk. Men också vart du har befunnit dig någonstans, i två års tid! Om man nu också lägger in ett rfid kort i telefonen för att ersätta magnet och chip korten vi har idag... wow asså. Då får man reda på allt du köper också. Det jag inte fattar med rfid betalkorten är hur man ska hålla säkerheten? Jag menar kolla hur mycket problem det e nu med kopiearde magnetremsor. För att kopiiera den måste man ju faktiskt i alla fall få fysisk kontakt med kortet, t.ex rigga en bankomat. Men nu kommer det ju räcka att snegla över axeln när någon slår in sin kod sen läsa av kortet på distans och clona det.

Hela det här system failar på 3 ställen. Anonyma kontant kort för mobilen, Internet cafeer och och gratis anonyma hotspots.

I singapore har dom täppt till dom här luckorna. Du måste legitmera dig för att skaffa kontant kort. Dina upggifter registreras sen. Att ha ett oskyddat wifi nät eller bjuda dina kunder på fiket på fri wifi är förbjudet. Istället har dom satt upp ett skit slött wifi nät som täcker hela landet(vilket e väldigt litet). Du får tillgång till det om du har ett internet abonnemang hemma.

För internet cafeer vet jag inte riktigt vad som gäller, jag var aldrig på något men antar att du blir registrerad där också.
Dom spionerar på all internet trafik också, som kina fast dom inte blockar något... så vitt jag vet.

Det som gör det så uppenbart att det enbart e till för att kontrollera slavarna och inte för att sätta dit dden riktiga brottslighet/terrorismen är hur relativt enkelt det är att gå runt systemet.

Ett wep wifi nät är inte särkilt svårt att knäcka, specielt inte om det e mycket trafik på det. När du väl är på det så e det ju bara att surfa, mejla, chatta, och ringa voip över en krypterad proxy. Du spofar också den sanna användarens mac och använder nätverket när han e på jobbet eller ligger o sover. Då har dom ingen aning om vad som händer.

Posted on: 2008/5/29 7:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper