vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Om FRA lagen går igenom...

See User information
vilket den med all sannolikhet gör - www.dold.se

Surfa genom proxyserver, så blir du, vad jag vet, helt osynlig.

Känner någon till något billigare alternativ? eller kan man göra egen proxyserver?, får någon gärna tipsa här!

Peace

Posted on: 2008/6/1 18:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Om FRA lagen går igenom...
Att ha en egen proxyserver blir totalt onödigt, eftersom den använder den IP som tilldelas dig.
Men visst... det finns mängder av gratis proxyservrar att hämta och leka med... Men du blir som sagt inte så anonym om du har den på localhost.
En proxyserver förresten har ingenting att göra med anonymitet, även om det blir ett av resultaten för den. En Proxy är en slags cacheserver för att snabba upp användandet för anslutna användare och även en metod att slippa dela ut externa IP-adresser.

Varför använda något som kostar 49:- i månaden när http://proxy.org/ finns?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Lite om proxy.

Jag använder en eget privat proxy då det är lite problem med censur , net neutrality och internationell internet kommunikation i asien. Det kommer dock inte hjälpa mig mot FRA. Om du vill vara anonym är TOR något bra att titta på, men tänk på att kryptera din trafik då eftersom det kan vara även mer spioneri på dom nätverket och det e jävligt segt också. Det finns linux live skivor som är färdig confade TOR. Använder själva bara TOR för msn när man pratar med någon annan som e vettig nog att inte använda microsoft msn klient utan t.ex pidgin och off-the-record pluggen.

Hur som min proxy setup funkar så här.

Jag har en gammal burk som står i garderoben hemma i sverige. Den e pluggad till 100mbit linan. Jag kopplar up till den via SSH och forwardar dom portar jag ska använda. Sen ställer jag in localhost som proxy server i dom programmen jag använder. Viktigt är också att se till att din browser gör dns uppslag över proxyn också. Fire fox gör inte det här by default utan du får ställa in det i about:config. Googla det.
Alla trafik som går via mig och min dator är krypterad och säker. Om jag t.ex tankar film och så, så gör jag det genom att remote kontrolla burken hemma och när det e ned laddad så drar jag ner det till min laptop via krytperad file transfer.

Problemet här är att blir det mycket trafik så kan elaka myndighter i 3e världen blocka ip addressen. Men jag tror det e lungt, är trotrs allt inte i kina och det e dom som värst. Just nu använder jag det mest för o tanka film osv. Har inte stött på någon censur än.

För att undvika FRA så måste du göra samma sak som mig fast med en burk utanför sverige alt TOR som jag sa förrut men då vill du verkligen kryptera din trafik eftersom många illa sinnade personer har servers anslutna till tor sniffar din trafik.

Posted on: 2008/6/1 19:15

See User information
Den här krypteringen länkar dom till på sweclocker:

http://www.gnupg.org/

Posted on: 2008/6/2 14:15

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper