vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Mat direkt från NWO-fabriken

See User information
"Kött fyfan"

För er som inte känner till genmodifiering, besök denna http://www.gm.org/gm-foods]sida för att läsa lite om det.

Ganska oroväckande att kossor börjar se ut som anabola-torsks? Här har ni "Biffen":

http://www.youtube.com/watch?v=Nmkj5gq1cQU&feature=related

Den kossan har mer muskler än alla oss på Vaken.se tillsammans.

Väldigt mycket sker nu för tiden med den mat vi får i oss och vattnet vi dricker.
Visste ni att t.ex. det fina äpplet som säljs på Ica är ett av miljontals likadana, klonade äpplen som härstammar från ett perfekt exempel?
Så är det även med köttet som vi äter; Klonat eller genmodifierat.
Låt oss inte glömma alla gifter de besprutar maten med.

Varför ska man klona djur? Varför genmodifiera grönsaker och frukt? Vad är poängen? Vilka tjänar på det och vad vill man uppnå genom att fyffla med våran mat?
Tänk på det.

Nu för tiden måste man hålla sig till egen odlad/uppfött mat, då slipper man allt skit.

Vem vill bli bonde?

Peace.

Posted on: 2010/1/10 6:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Mat direkt från NWO-fabriken

See User information
Jag gick med i Centerpartiet precis av dessa anledningar plus ett par till för 35 år sedan under den Gröna Vågen. Jag känner så fruktansvärt väl igen mig!
Peace!

Posted on: 2010/1/10 8:11
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Big-Al skrev:
"Kött fyfan"

För er som inte känner till genmodifiering, besök denna http://www.gm.org/gm-foods]sida för att läsa lite om det.

Ganska oroväckande att kossor börjar se ut som anabola-torsks? Här har ni "Biffen":

http://www.youtube.com/watch?v=Nmkj5gq1cQU&feature=related

Den kossan har mer muskler än alla oss på Vaken.se tillsammans.

Väldigt mycket sker nu för tiden med den mat vi får i oss och vattnet vi dricker.
Visste ni att t.ex. det fina äpplet som säljs på Ica är ett av miljontals likadana, klonade äpplen som härstammar från ett perfekt exempel?
Så är det även med köttet som vi äter; Klonat eller genmodifierat.
Låt oss inte glömma alla gifter de besprutar maten med.

Varför ska man klona djur? Varför genmodifiera grönsaker och frukt? Vad är poängen? Vilka tjänar på det och vad vill man uppnå genom att fyffla med våran mat?
Tänk på det.

Nu för tiden måste man hålla sig till egen odlad/uppfött mat, då slipper man allt skit.

Vem vill bli bonde?

Peace.

Det speglar bara människans uppfinningsförmåga att mellan bonde och köttdisk få in så många människor som möjligt i olika yrkesgrupper, så de enda som tjänar på det är de människor som på detta sätt får ett välbetalt yrke...Det som tidigare sköttes av bonden slakthuset och butiken kräver numera en hel stab med kontorister och laboratorieassistenter....något som i vardagligt tal kallas utveckling och förädling...

Posted on: 2010/1/10 10:37
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Jag gick med i Centerpartiet precis av dessa anledningar plus ett par till för 35 år sedan under den Gröna Vågen. Jag känner så fruktansvärt väl igen mig!
Peace!

Men har Centerpartiet gjort för den saken de senaste 35 åren? Vilka förändringar har skett, förutom att det bara har blivit värre? Jag tror inte att ett parti kan stoppa detta, för oftast så ses genmanipulation inte som ett hot av våra kära politiker, utan ses kanske som "moraliskt fel" att syssla med det? Kan inte räkna hur många gånger jag har hört en politiker använda den repliken under en diskution...

Posted on: 2010/1/10 20:03

See User information
Quote:

gaston skrev:
Det speglar bara människans uppfinningsförmåga att mellan bonde och köttdisk få in så många människor som möjligt i olika yrkesgrupper, så de enda som tjänar på det är de människor som på detta sätt får ett välbetalt yrke...Det som tidigare sköttes av bonden slakthuset och butiken kräver numera en hel stab med kontorister och laboratorieassistenter....något som i vardagligt tal kallas utveckling och förädling...

Men är det ett korrekt svar? Jag kan formulera om frågan;
Är det rätt att förgifta folk och leka med naturen så att "få in så många människor som möjligt i olika yrkesgrupper"?

Du talar om utveckling och förändring, som om jag inte visste att det excisterade? Jag vet att saker och ting utvecklas och förändras, men betyder det att det endast är positiva förändringar och utvecklingar?
Det jag ifrågsätter mest är just det. Det borde du också göra.

Posted on: 2010/1/10 20:11

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper