vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Jag är en sk medborgare. Politiker ska vara folkvalda och ska svara inför sitt folk de representera.

See User information
Jag är en sk medborgare. Politiker ska vara folkvalda och ska svara inför sitt folk de representera.
Jag fick chansen att få utbyta några ord på Facebook med Rikdagsledmoten Carina hägg (S).

Jag blev blockad ur hennes vänlista och fick aldrig en chans att svara på hennes påståenden. Vet inte om jag fick några svar precis heller, eller:) ?

http://www.riksdagen.se/webbnav/index ... id=1111&iid=0600928907216

Jag tänker lägga upp de diskutioner här nu, då detta är viktiga frågor som borde diskuteras då det handlar om "Demokrati" eller vad våra politiker vill kalla det.

Mitt första Inlägg:

"Utan någon som helt debatt i media avser riksdagen den 2 juni besluta om vad som justitiedepartementet beskriver som omfattande förändringar i Sveriges grundlag, eller regeringsformen.

Grundlagsändringar kräver två riksdagsbeslut med mellanliggande val.
Varför presenterar inte riksdagspartierna dessa omfattande grundlagsförändringar för det svenska folket i den påbörjade valrörelsen? Är det riksdagsledamöternas avsikt att smyga igenom dessa förändringar?
Inför våra ögon är eurosystemet i kris och riskerar upplösning. Fler och fler inte bara i Sverige utan över hela EU ifrågasätter EU som ett överstatligt projekt.
Vilka är de verkliga motiven för svenska riksdagsledamöter att skriva in Sveriges medlemskap i EU i statsskickets grunder?

Antar det är här jag kan fråga varför kanske?

På detta fick jag inget svar ALLS.

Sen kommer det här:

http://www.facebook.com/notes/carina- ... -i-riksdagen/405386299126

Här är artikeln i newsmill med kommentarer om ni scrollar ner.

Nästa

Carina Hägg:
Åklagaren har att utreda men kan Utrikesminister C Bildt sitta kvar

Zoran Alagic Vore klädsamt om han avgick, men det kommer ku inte att ske. Dock ännu ett bra argument för att byta regering och då byta ut utrikesministern också ...
den 11 juni kl. 22:55

Tommy Ottosson:
Vore bra att bli av med högern men det är inte bra med dom gröna heller. Om det blir för ekstremt med bensinskatten kommer det att märkas till valet.

Carina Hägg:
Tommy, minns de som lovade att sänka bensikatten som som sedan höjde den. Och dessutom lagt andra förslag som medfört höjningar för bilister och de som åker kollektivt. Vi rödgröna vill självfallet inte ha någon extrem.
Zoran får nog rätt, och Bildt är ett ytterligare skäl till att byta regering

Jag:
Wallström nominerades till uppdraget av den svenska regeringen med utrikesminister Carl Bildt (M) i spetsen.

Jag håller dock med Carina om att borgare skriver insändare för mänskliga rättigheter samtidigt som de helhjärtat stöder Carl Bildt - vore inte tvärtom trovärdigare...;) Tyärr ser myntet likadant ut på andra sidan.

Kom i håg jag är en Cut and paster;)

Här ville jag testa lite reaktioner:
http://www.facebook.com/notes/carina- ... -i-riksdagen/405386299126

BLOCKAD inom kort var vad jag blev, Fick dock en motivation:

Psycore, vet inte vilken grupp du företräder men du får vara så god och missionera på din egen fb-sida. Debatt är kul liksom nya infallsvinkalar på frågor men min sida är ändå inte ett forum för din agenda. Du har ett stort engagemang så vi ses säkert även framöver - jag är uppriktig när jag säger att dina terorier leder dig fel men det är bara du själv som kan byta spår.

There you go=)

Jag tänker lämna det här öppet för tankar och åsikter innan jag fördjupar mig i förklaringar.

Trött..

Posted on: 2010/6/15 21:36
"Truth is a pathless land"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper