vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Vad blir motreaktionen?

See User information
Jag är oroad för motreaktionen som kommer nu när "Makterna som är" inte längre är osynliga. Vad händer? Har dom räknat med att sanningen skulle sippra fram. Vad är deras motdrag?
Hur säkra är vi? När är det läge att börja frukta?

Vad fan vill dom!!?

Har ni någon plan?

Posted on: 2006/4/21 13:51
Global demokrati och ekonomisk rättvisa med reglerad marknad för ekologiskt hållbar utveckling och fred tror jag kan vara något.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vad blir motreaktionen?

See User information
Jag tror inte att de har något motdrag. De följer en nogrannt uträknad plan och om någon kommer ivägen så är det deras problem. Det enda som eliten fruktar är att vi ska börja tänka självständigt och sedan organisera oss och vägra vara slavar
i en värld byggd på ytlighet och en illusion av frihet.

Det går inte kontrollera 6 miljarder människor fysiskt, därför måste man göra det psykiskt via religioner, tv, radio och övrig media. Det här har fungerat strålande i alla tider och även om det sker ett visst uppvaknande så känns det som att det går för långsamt för att vi ska kunna vända det innan orwell-samhället är här och världen sticks i brand. Hur det än är med den saken kan man ju inte bara ge upp när man vet vad de planerar. Man får kämpa på och försöka informera så många som möjligt som är villiga att lyssna.

Under alla omständigheter känner jag en tillförsikt vad beträffar mänsklighetens framtid. Vi har ju en mycket mäktig allierad på vår sida; nämligen Moder Jord. Jag tror att de som arbetar för det mörka och som bidrar till att förstöra planeten kommer att svepas undan av naturkatastrofer med tiden.

Posted on: 2006/4/21 14:02
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
jag tror att vi utan tvekan star infor en valdsam framtid, vi kan informera och informera men manniskan forstar alldrig foren vattnet star over nasan..
valdet ar oundvikligt och varat vald kommer att slutfora de sista stegen i deras martial law strategi ju mer vi slass med vald desto enklare gor vi det for dem.(och de sjalva konspirerar for at vi ska slass emot varandra raser, politiska sidor och religiosa grupper)

men jag tanker inte mycket pa det nar den dan kommer dor jag stolt som en fri manniska hellre en att leva som en slav i deras facist varld.
deras plan ar sa nogran planerad att de har mot angrepp for vad vi en gor, de har makten att utplana oss nar de vill. varesig officielt eller med gifter och smittor genom t.ex myggor faglar eller manniskor.
vi ar fuckt. och jag kan tyvarr inte en sekund tro pa en fredlig losning det kommer bli konflikt det kommer bli vald och jag kommer definetivt vara en del av det.

(anledningen att jag skriver som jag gor ar for jag har mer eller mindre flyttat till thailand)

our every action is a battlecry against imperialism.
men om det trots allt finns en fredlig losning, sign me up.
bireal.

Posted on: 2006/4/21 16:36

See User information
Jag kan med ett tungt hjärta bifalla ovanstående postare.
Och som vi alla vet är vi mer eller mindre beroende av systemet o ju högre upp man är desto större är beroendet och insintamentet att spela med.. Vi sitter alla fast i spindelns nät.

Jag kommer osökt in på Georiga Guidestone påtal om apocalypsen.
http://www.radioliberty.com/stones.htm

Men, fuck.. Jag vägrar ge upp. Måste fan finnas en konstruktiv lösning på hotet vi alla står inför. Jag har fan ingen aning om vad.
Informera..mm..det är inte så djävla lätt. Man kan så frön här o där..men folk vill fan inte förstå.
Tror man måste bli mer stilful i aktivismen. Göra det sexigt så att säga.

Posted on: 2006/4/21 17:26
Global demokrati och ekonomisk rättvisa med reglerad marknad för ekologiskt hållbar utveckling och fred tror jag kan vara något.

See User information
Håller med er om att våra medmänniskor kommer att "vakna upp" försent .. tyvärr! För det går väldigt långsamt att väcka medmänniskorna, det ska gudarna veta..*suck*

Dom ser inte dom inkrementala framstegen som "eliten" gör tex, den långsamt ökande övervakningen som bla Bodström vill ha. I USA går det snabbare för "eliten" att trappa upp sitt krig mot mänskligheten, det händer saker där hela tiden i snabb takt som strider mot allt det som amerikanarna tror och står för..

Allvarligt så känns det som om man vill kasta in handuken, dom resurser som "eliten" har att manipulera människorna med är ju överväldigande..

Tur man kan lyssna på Alex Jones i mp3 format så man får kraften och lusten tillbaka för att orka övertyga medmänniskorna att dom måste vakna upp ur denna masspsykos..

Kollapse - Jag kan bara hålla med dig i ditt senaste inlägg "Dom vill fan inte ens att försöka förstå detta problem.."
Snart blir det hårdare tag mot dessa individer som inte vill förstå..
Faen var frustrerande detta är alltså..

Man kanske måste göra en äckligt supersexig musikvideo eller sexfixerad dokusåpa för att den breda massan överhuvudtaget skall kunna ta in informationen..

Posted on: 2006/4/21 17:33
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
TeBe, jag fattar frustration o tro mig när jag säger att jag mellan varven fylls med förakt mot medmänniskor.
Med stor risk att låta klyschig så tvivlar jag starkt på våldet.
Jag tror det blir bara samma maktstruktur igen. Onska kort & gott.
Ungefär som "proletariatets förtrupp".

"Man kanske måste göra en äckligt supersexig musikvideo eller sexfixerad dokusåpa för att den breda massan överhuvudtaget skall kunna ta in informationen.."

hehe, ja fyfan.. Tänkte dock mer smart & hipt.
Svennebanassa deluxe big brother...hellre tar jag gift ;)

Posted on: 2006/4/21 17:44

Anonym
Jag tror att det mest geniala motdraget görs i media!

Kolla när filmindustrin snabbt som tusan hänger på trenden och låter Jonny Depp göra "From Hell" om Jack the Rippers kopplingar till frimureriets innersta loger.

Kolla när Nicholas Cage gör "National Treasure"!

Hur övertygande tror ni sedan att det är att presentera verkliga sanningar om konspirationer för sin omvärld som nu blivit helt övertygad om att all denna ondska bara är fria fantasier eftersom spelfilm inte är på riktigt och Hollywood är ju bara på låtsas! Inte fan kan man tro på film!

Genialt! Men vad annat var att vänta... De ha ju styrt både våra känslor och spelat på lättköpt opportunism i decennier!

... och vad tror ni Rambo gjorde under hela 80-talet? Jo efter det att i princip hela världen sa att de inte köpte USA.s övergrepp i Vietnam... och massorna skrek att de på inga villkor ville ha fler krig...

Jo då låter filmindustrin deras galjonsfigur Rambo tåga in för upprättelse i Asien, Afghanistan etc...... Dyker det upp några kopplingar till varför 10 000-tals europeiska unga män raskt började pumpa anabola, rakade skallen och plötsligt var det jättepoppis att göra lumpen igen. Hahahaha... snacka om att styra massorna rätt in i hajgapet!

See User information
Jag förstår men urlholkas inte medias roll mer o mer för var dag som går?
Folk gör sina egna reportage, filmer etc. De flesta har tillgång till kameror, datorer, redigeringsprogram o internet.

"Beat the media, be the media" är ett budskap som bör synas på betongen...

Posted on: 2006/4/22 16:54

See User information
kollapse , självklart var det inte våld jag menade med att det skulle bli hårdare tag

Det jag menade var det är dax att lägga i andra växeln..

Hur, det vet jag inte riktigt ännu, finns en del personer på mitt jobb som tom kastar bort den info jag lägger ut..och det spelar ingen roll vad det handlar om det kan tex vara info om den ökade övervakningen i samhället som jag skrivit ut från stoppa-storebror.se eller så handlar det om alla konstiga händelser före,under,efter 911 som jag skrivit ut från prisonplanet.com..

Men, nej det vill man inte läsa om dock så vill man läsa aftonbladet,vecko-revyn,slitz osv..

Ger fan snart oxo upp hoppet om dessa människor, det är ju inte så att dom tar reda på denna info själva och när man väl försöker hjälpa dessa individer så vill dom inte ta in det..

Posted on: 2006/4/22 23:07
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

TeBe skrev:
... finns en del personer på mitt jobb som tom kastar bort den info jag lägger ut..och det spelar ingen roll vad det handlar om...

Kanske lägger du fram det på fel sätt... att dela ut flygblad upplever jag själv som fruktansvärt opersonligt sätt att ta upp min tid, och att referera till vad andra säger gör budbäraren enbart till ett vandrande eko i en kopieringskammare...

Eller så är det "klassikern" att de upplever de det du säger som ett hot och fäller upp glasväggen som ett visir mot ditt intrång i deras vision av verklighet! Det är precis så eliten vill att det skall fungera... och tro mig, större delen av jordens befolkning lever på detta sätt. Annars skulle vansinnet inte kunnat pågå en sekund längre.

Testa istället att visa ett genuint och ärligt intresse för deras liv och personligheter, fråga hur de mår och lyssna på deras historier och intressen...

Vem vet... detta kanske kan lära dig om hur de ser på saken, och det är inte helt oviktigt eftersom jag förmodar att du engagerar dig i deras åsikter p.g.a. att du ödmjukt bryr dig om dem?

See User information
Nu har jag ju inte riktigt den tiden över på jobbet att ha personliga samtal med alla men visst det vore det ultimata. Dock i det kompendiumet jag skrev ut så ligger det som första blad en utskrift ifrån Aftonbladet , den som sa att Iran skulle attackeras. Blad 2 är en artikel från prisonplanet.com som skrevs i Januari när nån högt uppsatt rysk politiker/millitär hade påtalat detta.

Man kan då påvisa att det som skrivs på Prisonplanet.com inte är en konsp-teori eftersom Aftonbladet sedan skriver om det, dock ca 3 månader efteråt. Det kom ju ut ett uttalande från Hersh här i Mars senast och i April skrev Aftonbladet om detta..
Jag mejlade tom Aftonbladet och skrev att om dom ville vara före Expressen med sina nyheter om Iran mm så skulle dom läsa på prisonplanet.com..

Posted on: 2006/4/24 10:56

/Benjamin Franklin

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper