Vakencorner
|
Re: Vad händer med Swedbank?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Lita inte på bankerna dom vill inte ha dina pengar dom vill kontrollera dig.
Dessa banker tjänar inte folket utan dom är en del av spelet och skuldsätta folket. Skitbanker med totalt noll i ansvarskänsla gentemot kunden. Och man gör allt för att bibehålla sina leksaksnummer till valuta inom landet genom att försvåra på alla vis för kunden att överföra till andra länder osv. Finns mycket att påpeka men uppenbart är att systemet inte är till för att gynna dom fattiga. Så efterblivet att man skämms. Man ska helt enkelt krossa deras familjer ta över bankerna och ge lån till dom fattiga inovationsmakarna som sitter på alla grymma ideer och sluppit undan hjärntvätten därav tänker utanför boxen och kan förändra samhället. eftersom stofilerna inte har det intresset själv. Och patentverket som bromsar utvecklingen på alla plan ska man fjutta eld på och grilla majs över glöden Och riksdagen ska man täcka med cement som en grav med politikerna kvar inomhus.
Posted on: 2012/5/11 8:40
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Något liknande hände mig med häromdagen hos Swedbank.
Jag skulle sätta in lite skuldsedlar till en medmänniska i nöd. Jag hade namn och adress till personan, vilket tidigare har med bankers sekundsnabba hjälp fungerat, speciellt om mottagaren enbart har ett konto på den där förbannade banken... Men nix, jag fick nej, dom vägrade kolla upp medmänniskans kontonummer. Skulle bara sätta in lite skuldsedlar/kontanter, inget mer. Jag sa även att jag var helt ontresserad om detta kontonummernumber, att hon (tanten i kassan) kunde bara skriva ner det och inte meddela mig om det. Jag fick ett nej, fick inte sätta in dessa skuldsedlar till min medmänniska i nöd. Orsaken: Dessa har tydligen en ny sekretesslag, där bankerna inte "får" gå in på detta sätt... Lustig "sekretesslag" som enbart gäller vanligt folk, där "myndigheter" och övervakare får allt mer insyn till allt från när vi kliar oss i baken till full mappning av hur du rör dig. DU skall vara under full kontroll och omöjliggöras hjälpa andra... Det var ett jäkla jobb att försöka få hjälpa sin medmänniska... Där i kanske hela problematiken grundar sig i... Och orsaken varför detta händer nu... * Vi får allt svårare att resa, * vi får allt svårare att odla egen mat, * vi får allt svårare att hjälpa andra, * Vi får allt svårare att nätverka, * Vi får allt svårare att äga/köpa, * vi får allt svårare att uttra oss, * vi får allt svårare att ta hand/bestämma om våra egna barn, * vi får allt svårare att få göra egna val över vår egna kropp, osv osv... Allt eftersom att kontrollen ökan, påtvingas detta ohyggliga beroende till "storebror"... Allt över fiktioner och ideer som inte existerar i naturen... Enbart någon du säkerligen aldrig träffat som skrivit ned saker på ett papper... Snacka om hur vilsen mänskligheten blivit...
Posted on: 2012/5/11 10:59
|
|||
|
FRI Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion. Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar. Bättring för alla! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Dom liksom koketterar med "vad dom inte får göra" för att verka som nån sorts offer medan dom i själva verket äger oss med hull och hår. Men ibland knakar det i skrovet även hos "osänkbara" kollosser, jag tänker på Titanic. Medan festen fortsatte i första och andra klass och retade sig de fisförnäma på de oroade fjärdeklasspassagerare som man tyckte var ohövliga och oborstade och dessutom BLÖTA! Så ohyfsat att komma upp och tjafsa obegripligheter på arbetardialekt, fy och usch...
Och så gick det som det gick. Men jag vet verkligen inte om det man upplever idag är ett gnabb mellan bankerna eller ett symptom på ett större och mer grundläggande problem... eller om det är en smart manöver att på statens bekostnad flytta över förluster på arbetarklassen i vanlig ordning. Vi får hoppas på det förstnämnda.
Posted on: 2012/5/11 11:50
|
|||
|
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login