vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Försvarsmaktens nya annonskampanj

See User information
http://www.forsvarsmakten.se

Någon aning om vad det handlar om? Verkar ju riktigt skrämmande

Posted on: 2006/5/27 22:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Försvarsmaktens nya annonskampanj
Vad menar du?

Det är en informationskampanj om försvaret och dess uppgifter idag.
Man har haft informationsdagar i Stockholm, Malmö och Göteborg tror jag.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Det handlar om att rekrytera och informera människor som vill vara soldater för sveriges internationella militärstyrka.

Dom menar att sverige inte är i riskzonen för en invasion, men att en internationell insats är viktig.

I grund och botten tror jag det handlar om att bygga upp ett nytt försvar för att i framtiden hantera terroristhot oavsett vart i världen det inträffar.

Dvs ett nytt stort Kina.
Där man lyder staten, annars råkar man illa ut.

See User information
Ja sverige kommer att mer och mer bryta ner sitt forsvar och nastintill endast satsa pa special och insatsstyrkor som ska inga i den gemensama europeiska styrkan minns ej namnet men det handlar om att snabbt kunna gora insatser mot terror , naturkatastrofer etc.

Det ar vad de sa till mig som amfibie soldat. Tyvarr ar man ju krigsplacerad.
I vart fall anser jag att det ar oundvikligt att europa gar mot ett gemensamt forsvar. Och i hemska tider fram over nar sverige mer eller mindre raderat sitt forsvar kommer sjalvklart ett krav pa ett europeiskt samarbete det vill saga att vi kommer bryta var falska neutralitet och inga i den gemensama sakallade forsvarsstyrkan i europa.
Da har vi en gemensam arme, en gemensam valuta en gemensam union och lever inofficielt i ett gemensamt land.

Posted on: 2006/5/28 9:28

Anonym
Du får väl göra som jag gjorde,...trots att jag gjort militärtjänst,...så går det att totalvägra senare i livet. Jag vägrade att göra repmöte och fick komma på förhör hos försvarsmaktens utsedda förhörsledare i dylika frågor.

Där fick jag frågor som; - om du och din familj blev hotade av en fientlig soldat, och det låg en AK4 brevid dig på marken,...skulle du ta upp den och använda den för att skydda dig själv och din familj?
Jag svarade; - NEJ!!

Följdfråga av förhörsledaren; - Men hur hade du skyddat din familj och dig själv då?

Svar; - MED MINA BARA HÄNDER!!

Sedan skall du dra någon gammal vals om att du blivit starkt religiös och att du är emot vapen och våld. Det gjorde jag,...och det fungerade utmärkt. Så nu behöver jag inte vara med i "deras" krig,...inga repmöten,...inte ens totalförsvaret behöver jag vara med på.

Frid / Svampkalle

Anonym
Nu ska ja berätta om när jag mönstrade rätt komikst faktiskt.

efter jag hade gjort inskrivningsprovet gick alla till olika ställen
de skulle lyfta skrot osv.
När ja kom fram och sa mitt namn så blev det raka vägen till psykologen
(där han förstog att han här kommer inte göra lumpen)
ja klampa in med (som jag såg ut då)

25cm lång tuppkamm, nitjacka bondagebraller DRmartes känger märken med ebba grön, Dead kennedys och asta kask.
och såklart fullt med politiska slagord.
Han gav mig frisedel o jag tog bussen hem
utan och ha gjort en ända övning.

okej kanske inte så kul men ja tycker iaf det.

See User information
Ökenuniformerna säger väl en hel del va?
Frågan är vad dom förväntas göra där nere?

1000 brittiska soldater har deserterat sen 2003.

Posted on: 2006/5/28 11:03
Global demokrati och ekonomisk rättvisa med reglerad marknad för ekologiskt hållbar utveckling och fred tror jag kan vara något.

See User information
Jag tror att det går mot att Sveriges militäranställda ska vara en del av den nya "internationella armen" som naturligtvis är till för att upprätthålla den nya världsordningen, på de ställen där det behövs. Det är allmänt känt att man ska använda utländska soldater till sådana aktioner, just eftersom de INTE förstår den lokala kulturen och livsstilen och inte har något personligt förhållande till det land och det folk de vistas i, och just därför är mer kontrollerbara och kan vara mer hänsynslösa.

Faktum är att just nu när jag tänker på det är det mer uppenbart än någonsin varför Sverige lägger så mycket pengar på försvaret, därför att de ska användas till sådana här uppgifter i andra länder... och det spelar heller ingen roll hur inkompetent och bristfällig själva utbildningen är, eftersom deras syfta inte är att försvara eller skydda någonting utan bara att terrorisera

Posted on: 2006/5/28 11:17

See User information
Denna "reklamkampanj" kan inte ha nåt att göra med den nya lagen som regeringen har röstat igenom???

http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,824763,00.html

"Samtidigt i Stockholm 2006 röstar riksdagspartierna fram en ny lag.
Den heter Försvarsmaktens stöd till polisen vid terroristbekämpning.
Alla partier utom vänstern och miljöpartiet röstade ja till denna lag."

Dom kommer att börja med att bekämpa "terrorism" sen kommer dom bekämpa tungt kriminella sedan kommer dom att bekämpa kriminella, sedan kommer dom att bekämpa vardagsbrott, sedan kommer dom att bekämpa alla småbrott där du och jag eventuellt är inblandade!!

FEMA, POLICESTATE , MARTIAL LAW ANYONE???

Posted on: 2006/5/28 12:06
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Opps!!! dax att lägga av med det sissta roliga man har kvar då
Ähhh, varför kämpa imot, luta dig tillbaka och njut av showen och låt dig dras med!!!

*spontan post*

Posted on: 2006/5/28 13:23
Stå på dig innan någon annan gör det

Anonym
Gramse,...som gamle OSHO brukade säga;..."Dont swim,...float"

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper