vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

DNA-Test vid razzian mot fildelare.

See User information
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,834762,00.html

Ehhh, ok, idiotiskt, jag är inte förvånad iaf.

Posted on: 2006/6/1 8:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: DNA-Test vid razzian mot fildelare.

See User information
Detta är våran chans att få mera troende till vaken.se. Då det är mååånga som blir berörda av att piratebay är nere, så borde vi posta i deras bloggar och hemsidor varför dem vill ha DNA och vilka som är bakom detta och att det är ett steg mot policestate m.m.
Och självklart länka hit och till tex infowars.com

Lets spam it!

Posted on: 2006/6/1 10:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
DNA-Testet diskuteras på idgs artikelforum:
http://www.idg.se/tjanster/artikelfor ... 20060601000923_SOS#422779

Klipper in ett vettigt inlägg från diskussionen

"Jag säger som jag brukar... vi kommer att gnälla och förbanna lite, tycka att det är för djävligt. Det kommer ta 4-5 dagar sedan är vi tillbaka i marionetternas snören och bryr oss föga. Vi är väldigt duktiga på att inte göra något åt saker i Sverige, vi är väldigt handligsfattiga och väntar på att någon ska göra något. Jag blir lika arg på mig själv varje gång jag inser att jag är sån jag med...

Saken är den att vare sig du är för eller mot fildelning så borde man reagera när saker och ting hanteras på detta sättet. DNA testa någon som har varit juridiskt ombud? Är vi ok med det? Att polisen inte har järnkoll i detta fallet är ju uppenbart då man gått in och beslagtagit servrar som icke relaterade företag haft i samma lokaler.

Antagligen försvinner detta inlägget i mängden men jag önskar att jag kunde göra något vettigt... vettigare än att bara rösta på piratpartiet. Man kanske skulle starta ett elit nätverk som har som uppdrag att lobba på individbasis :)

Avslutningsvis så vill jag säga till media, det är dags att ta ställning för hur dessa sakerna hanteras. Ni behöver inte ta ställning till piratkopieringens vara eller icke vara men hur man hanterar folk i dessa sammanhangen. Det är dags att se till att myndigheterna läxas upp och ser till att skaffa sig kunskap om hur ett sådant här ärende ska hanteras. Ta er kompetens från den gamla ekonomin och stig åt sidan, tiden har spungit förbi er och ni är en belastning för samhället.

Är jag för eller mot fildelning? Det är skit samma men jag är definitivt mot inkompetent ledarskap."

Här kan ni läsa artikeln:
http://www.idg.se/ArticlePages/200606 ... 0060601000923_SOS.dbp.asp

PriMo, här finns folk att ragga!

Posted on: 2006/6/1 14:22

See User information
Har laggt upp lite länkar till www.vaken.se på TPB, nu när den är upp igen.. Hoppas många tar sig en titt.

Siper.

Posted on: 2006/6/3 13:18

See User information
mm jag är glad att jag hittat hit...hittat denna sida efter hela piratebay grejjen hände...
nu ska jag sprida budskapet vidare till familj vänner o bekanta!
såg just loose change....hade inte förstått att det var så sjukt som det verkar vara...

så tack för er medmänsklighet !

Posted on: 2006/6/7 6:07

Anonym
Bra bra bra. Vi måste få upp mer saker på piratebay. När jag kommer hem från jobbet ska jag ladda upp lite Alex Jones saker samt annat som jag TPB inte har just nu. Inget fel med att göra lite reklam för vaken.se där heller. Mycket bra initiativ av er.

:)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper