vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Nu kommer den globala skatten!!!!

See User information
Nu har ju Reinfelt och Bildt redan vetat om detta sedan deras besök på Bilderberg mötet i Juni. Men nu är det dags för befolkningen att få reda på att ytterligare en skatt kommer, den är dessutom bra för det globala klimatet. En global uppvärmning som ingen kan göra nåt åt eftersom solen påverkar detta. Men dom kan väl be NASA att flyga till solen och dämpa den lite, kunde inte Fågelsång ha gjort en andra "extra" rymdpromenad och fixat detta..

Waldemar Ingdahl, vd Eudoxa:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d ... d=puff_703558&lpos=rubrik

Eudoxa beskriver sig själva som en "Think Tank" organisation som sysslar med:

"Projects

Our mission is not to influence the current agenda, as that has already been set by intellectuals more than a decade ago. Our work is to influence tomorrow's agenda."

Alltså skapa opinion för en agenda, vems agenda?? Och vi vet ju vad dessa "Think Tank" organisationer gör i USA..
NWO-agenda för hela slanten!

Posted on: 2006/12/20 22:26
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Nu kommer den globala skatten!!!!
Menar du att du inte tror på växthuseffekten?

Om solen står bakom uppvärmningen kan beräkningarna när solens väte kommer att ta slut och blir hetare och hetare vara fel. Beräkningar gör gällande att om en miljard år så har den allt varmare solen gjort att haven kokat bort och allt liv på jorden därmed omöjliggjorts.

Annars har jorden själv stått för orsakerna mellan istid och varmare klimat då jordens axel lutat olika mot solen genom tiderna.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Min kära Zink, om du påstår att solen inte har något med detta att göra, hur förklarar du då att ALLA planeter i vårat solsystem just nu går igenom global warming? Har dom kylskåp och stadsjeepar på Jupiter också?

http://www.prisonplanet.com/articles/ ... 2006/161106suvjupiter.htm

Anonym
SUV's On Jupiter?
Are humans responsible for climate change on the outer reaches of the solar system, or is it the sun?

http://www.prisonplanet.com/articles/ ... 2006/161106suvjupiter.htm

Anonym
VOID MOAHAHA JAG HANN FÖRST!, vann med 1 minut *stolt* lol

Anonym
Hur skulle det vara om ni kollade upp vad vetenskapen säger:

http://www.berkeley.edu/news/media/re ... /2004/04/21_jupiter.shtml

Jupiter kommer om det stämmer att de försvunna virvelvindarna beror på en klimatförändring på Jupiter så kommer elvatorn att bli varmare medan polerna blir kallare.

http://www.space.com/scienceastronomy/pluto_warming_021009.html

Att Pluto nu är varmare beror på att Pluto var närmast solen 1989 och den effekten gäller fortfarande.

http://mars.jpl.nasa.gov/mgs/msss/cam ... ience_rel/malin_etal.html

Att Mars har cykler i sitt klimat kom man på redan 1966. Den förändring som man observerat på Mars ingår tror man i dessa klimatcykler.

http://www.upi.com/NewsTrack/view.php ... yID=20061109-022035-4126r

Stormen på Saturnus har vad man vet inget med någon klimatförändring att göra.

http://www.scienceagogo.com/news/1998 ... 52143data_trunc_sys.shtml

Triton ökande temperatur förklaras med en förändring i istäcket.

http://www.telegraph.co.uk/news/main. ... 2004/07/18/ixnewstop.html

Även om solen är lite hetare så förklarar den ökade solstrålningen inte hela den ökade temperaturen.

Man har genom att borra i isen på Grönland och i bottensedimenten i haven kunna visa hur klimatet förändrats ända sedan dinosauriernas tid och de visar att dagens klimatförändring är snabbare än någonsin i historien. Det är alltså den snabba klimatförändringen som är unik inte själva temperaturen. Under dinosauriernas tid var temperaturen 7 grader varmare än idag.

Eftersom de finns olika förklaringar till de ökande temperaturerna på vissa planeter och månar i vårt solsystem så förklarar det inte jordens temperaturuppgång.

Om solen stod för hela uppvärmningen skulle alla planeter och månar i vårt solsystem bli varmare men det finns inga bevis på det.

Anonym
Jag stoppar härmed mitt deltagande i denna diskussion (och säkert drar iväg ämnet åt ett annat håll, sorry). Vissa kan se att vi just nu går igenom RADIKALA förändringar på alla plan, inre som yttre...vissa kan se mönster...och andra kan inte det... och att debattera med de som inte kan se den stora bilden i vad som pågår är det ingen mening att diskutera små detaljer med, för de har redan bestämt sig för att vetenskapen är gud och inget jag säger kan någonsin ändra på detta för dem, faktum. ALLT förändras och transformeras radikalt just nu. Har ni kollat in vädret på sistone? +10 i december? Normalt? Finns det en röd tråd som går igenom hela skapelsen just nu? Jag är intuitivt övertygad om detta.

Jag har bestämt mig för att eftersom att jag kan uppfatta ca 1-2% av det av verkligheten som för oss är mätbart...och har tillgång till en väääääldigt kort bit av denna planets historia så accepterar jag att jag omöjligt kan komma och slå näven i bordet och säga att vi som ras har klurat ut hur det ligger till!

Det viktigaste sinne jag har är det som är minst välutvecklat av mina 6 sinnen jag har, min intuition, men de senaste året har jag märkt en stadig förbättring av den, för 5 år sedan hade jag knappt en susning om att jag hade något sådant jag ens kunde börja kalla ett sinne, men i dag är jag sjukt glad och tacksam att jag valde att inte gå efter det fantastiskt begränsade synsättet "vetenskapen är gud", eftersom att då hade jag aldrig manifesterat många saker, händelser, synkronictiska möten i mitt liv som jag idag är oerhört tacksam över att ha fått, allt från små till stora mirakel... Hela hemligheten med att aktivera detta sätt att låta sig bli guidad...är sanslöst ovetenskaplig.

Var tacksam över allt du har och får.

Lita på att magen (magkänslan) är bättre på att fatta beslut än hjärnan.

Ha tillit till processen.

Lägg märke till synkronictiska händelser och du kommer att uppleva mer av dem.

Jag VET att flera på detta forum aldrig i världen kan acceptera detta sätt att förhålla sig till världen och samtidigt kunna ha rätt.

Jag kan idag öppna och stänga mina chakran med en enkel tankeprocess, ungefär som att vrida på en dimmer till en lampa.

Hur vetenskapligt är det på en skala? Ändå vet jag att jag har chakran.

När jag har rökt en fet blandad med tobak och efteråt gör yoga känner jag i en speciell asana (ställning) hur det bränner till som satan under fötterna, min yogalärare berättar att det är tunga s.k. taluric energier (som bla tobakrökning orsakar) som kroppen rensar ut... energier som trycks ut när man står på ett visst sätt?

hallå? hur vetenskapligt är det? Eller den övningen när man trycker ut stress från en specifik punkt på kroppen? stress sitter väl bara i huvudet? Men det fungerar, stressen släpper direkt.

Intuition, tillit, medkänsla och tacksamhet för allt från det stora till det lilla, är det viktigaste sinne vi kan utveckla i den tid vi lever i nu.

Jag önskar er en underbar helg.

Anonym
Hej!

Quote:
Om solen stod för hela uppvärmningen skulle alla planeter och månar i vårt solsystem bli varmare men det finns inga bevis på det.

Solen står för ALL uppvärmning i hela solsystemet. Det som reglerar planeternas och månarnas temperaturer är hur bra/dåliga dom är på att fånga upp och avge värme/solstrålning. T.ex mindre is på polerna = mindre reflektivt material som kan skicka tillbaka UV strålarna ut i rymden. Med mindre is så blir det varmare och densiteten i världshaven skjunker och därmed stiger vattennivån. Jorden är en väldigt komplex organism och det finns så många X faktorer, så jag tror inte någon med säkerhet kan säga hur den fungerar..

/ fr3D

Anonym
Hej CosmicSerpant!

Quote:

Jag stoppar härmed mitt deltagande i denna diskussion (och säkert drar iväg ämnet åt ett annat håll, sorry). Vissa kan se att vi just nu går igenom RADIKALA förändringar på alla plan, inre som yttre...vissa kan se mönster...och andra kan inte det... och att debattera med de som inte kan se den stora bilden i vad som pågår är det ingen mening att diskutera små detaljer med, för de har redan bestämt sig för att vetenskapen är gud och inget jag säger kan någonsin ändra på detta för dem, faktum. ALLT förändras och transformeras radikalt just nu. Har ni kollat in vädret på sistone? +10 i december? Normalt? Finns det en röd tråd som går igenom hela skapelsen just nu? Jag är intuitivt övertygad om detta.

Jag har bestämt mig för att eftersom att jag kan uppfatta ca 1-2% av det av verkligheten som för oss är mätbart...och har tillgång till en väääääldigt kort bit av denna planets historia så accepterar jag att jag omöjligt kan komma och slå näven i bordet och säga att vi som ras har klurat ut hur det ligger till!

Det viktigaste sinne jag har är det som är minst välutvecklat av mina 6 sinnen jag har, min intuition, men de senaste året har jag märkt en stadig förbättring av den, för 5 år sedan hade jag knappt en susning om att jag hade något sådant jag ens kunde börja kalla ett sinne, men i dag är jag sjukt glad och tacksam att jag valde att inte gå efter det fantastiskt begränsade synsättet "vetenskapen är gud", eftersom att då hade jag aldrig manifesterat många saker, händelser, synkronictiska möten i mitt liv som jag idag är oerhört tacksam över att ha fått, allt från små till stora mirakel... Hela hemligheten med att aktivera detta sätt att låta sig bli guidad...är sanslöst ovetenskaplig.

Var tacksam över allt du har och får.

Lita på att magen (magkänslan) är bättre på att fatta beslut än hjärnan.

Ha tillit till processen.

Lägg märke till synkronictiska händelser och du kommer att uppleva mer av dem.

Jag VET att flera på detta forum aldrig i världen kan acceptera detta sätt att förhålla sig till världen och samtidigt kunna ha rätt.

Jag kan idag öppna och stänga mina chakran med en enkel tankeprocess, ungefär som att vrida på en dimmer till en lampa.

Hur vetenskapligt är det på en skala? Ändå vet jag att jag har chakran.

När jag har rökt en fet blandad med tobak och efteråt gör yoga känner jag i en speciell asana (ställning) hur det bränner till som satan under fötterna, min yogalärare berättar att det är tunga s.k. taluric energier (som bla tobakrökning orsakar) som kroppen rensar ut... energier som trycks ut när man står på ett visst sätt?

hallå? hur vetenskapligt är det? Eller den övningen när man trycker ut stress från en specifik punkt på kroppen? stress sitter väl bara i huvudet? Men det fungerar, stressen släpper direkt.

Intuition, tillit, medkänsla och tacksamhet för allt från det stora till det lilla, är det viktigaste sinne vi kan utveckla i den tid vi lever i nu.

Jag tror jag vet hur du känner. Låt mig gissa vem du är.. Du tycker att Darwin och evolutionen är en stor bluff som lurat in männskligheten i en helt felaktig riktning. Skapelsen ( The creation ) som kommer att skapa fram tills 2012 är den världen vi lever i nu. Efter 2012 kommer "fåren" att födas om i en 3D värld någonstans och fortsätta att harva. och dom vakna kommer att stiga till ett högre medvetande ( ascend to a higher plan of existence ). Allt är ett holografiskt universum där varje bit ( atom ) innehåller helheten. Eller son David Icke säger, om man släpper en vattendroppe ( se organism ) i havet, var är vattendroppen och var är havet, dom är EN..
[/quote]

/ fr3D

Anonym
Quote:

fr3D wrote:
Hej CosmicSerpant!

Hej :) (was: SpaceCase, råkade radera mitt konto, LOL!)

Quote:

Jag tror jag vet hur du känner. Låt mig gissa vem du är.. Du tycker att Darwin och evolutionen är en stor bluff som lurat in männskligheten i en helt felaktig riktning. Skapelsen ( The creation ) som kommer att skapa fram tills 2012 är den världen vi lever i nu. Efter 2012 kommer "fåren" att födas om i en 3D värld någonstans och fortsätta att harva. och dom vakna kommer att stiga till ett högre medvetande ( ascend to a higher plan of existence ). Allt är ett holografiskt universum där varje bit ( atom ) innehåller helheten. Eller son David Icke säger, om man släpper en vattendroppe ( se organism ) i havet, var är vattendroppen och var är havet, dom är EN..

/ fr3D[/quote]

Något åt det hållet ja Fr3D...många pusselbitar kvar att lägga...och den stora bilden förändras hela tiden. Jag har till exempel idag börjat känna en stor kärlek och empati till alla världens satanister, *.mörka aktiviteter, för att jag börjar bli övertygad om att det är en väg de har valt som är väldigt viktig för vår gemensamma evolution. Alla ska inte välja ljuset. Mörkret och ljuset måste integreras och för att göra det så måste mörkret upplevas. Glöm aldrig att både Michael och Lucifer är ärkeänglar. Lucifer är "the angel of light and beauty". Han har fått utstå mycket skäll för det helt fantastiska jobb han har tagit på sig...att få oss människor att integrera mörkret för att komma förbi dualismen. Jag kan VERKLIGEN rekommendera en bok som heter "A kiss for lucifer"...

Jag vet inte vad tanken är ska ske med de s.k. "fåren" vad som sker med dem efter att den här världen har gått under (fysiskt), vilket jag tror är vad som kommer att ske, megajättetokkatastrof deluxe... men jag har en enorm tillit till den kosmiska planen, jag känner intuitivt att det inte finns någonting att oroa sig för, oro skapar brus på intuitions-tv´n och då får man massa saker att oroa sig för eftersom att man inte har synkat in sig på det kosmiska flödet där ALLT är perfekt synkronicerat, HELA TIDEN och man är automagiskt på rätt plats, vid rätt tillfälle och då löser sig detta för en på ett behagligt sätt, hur vet jag inte men åka jätterymdskepp låter väldigt kul så det kan jag tänka mig att göra.

Jag tror att majoriteten av jordens befolkning (de som ignorerar den spirituella aspekten av...allt och lägger sin energi på att se på Baren, spela på bingolotto, diskutera 9/11 och ockulta samfund till oändlighet (det s.k. "vad-är-på-väg-att-hända-vad-har-illuminati-gjort-idag-beroendet")) ska till en massa olika håll efter den sista fetlusingen jorden kommer att få/ge, allt beroende på vad de valt att uppleva här och vad de har gjort för val under tiden de är här...dessutom kan vi ju inte ta med så många miljarder människor...vi är ju redan för många så det låter ju rimligt att fördela ut själarna på olika ställen beroende på deras själs önskan och behov. Jag får ett större och större "JA" från mitt hjärta när jag tänker på Terra, jordens nästa fas, från Tellus till Terra. Texterna på www.operationterra.com fick mig att genomgå diverse transformationer, väldigt väldigt faschinerande då jag upplevde förändringar X och Y bara för att i nästa meddelande få höra "hur upplevde du förändringarna X och Y som du blev programmerad med av förra meddelandet?"...har instinktivt känt att jag har en viktiga uppgifter att genomföra (ingens uppgift är mer värd än någon annans) och att jag känner att jag har någon form av gudomligt skydd, för ibland fattar jag inte hur fan vissa saker har gått bra när de verkligen inte borde gått det, balanserat på diverse knivuddar men har alltid landat på rätt sida...ungefär som att någon hållit en i handen hela tiden även då man trillat ner i ett mörkt hål...

Kärlek till allt omkring en och att aldrig aldrig sluta ge...av pengar, tid, resurser är den bästa livförsäkring som finns eftersom att man kan inte vinna emot kosmos i en tävlan om vem som kan ge varandra mest....

In love and service.

CosmicSerpent

See User information
Tjabba - "ZINK"(-"Tank" - Hö, hö...)
jag håller med dig - Vissa krafter har sedan mycket länge - med vetskap om det som faktiskt "Händer" - som jag vill mena - "Tjyvåkt" på denna helt naturliga process om än så jobbig för det "Liv"som är involverat i processen...
själv ser ja det som en vanlig jävla menstruations cykel - fast jordens då - ligger runt 14-16 tusen års intervaller...

Om man är en listig "Land-Lord" som denne universums bråkstake - (Nödvändiga(?) - för livets upprätthållande och succesiva medvetande-utveckling) denne Jahwe/Jehova och hans hejdukar - "The Serpent Race"...
Detta, känner nog Cosmic serpent till - den rackaren...

Men grejjen är ju den - för att vi liksom, skall kunna komma i den ställningen ("In the Mood") - mentalt "Förbereda" oss - så fordras det en viss "apati" - Dissillusionerade, eller hur det nu stavas...
Vi måste vara rädda det är därför man djävlas så förbannat på jorden - "ABUSE" liksom...
Så detta med denna process tas då även till vara och man skyller på att vi varit olydiga mot Gud osv,,,
naturligt6vis så uppför vi oss som skitar -e men detta med denna förändring av atmosferen - är vi då jävlar inte skyldiga till - det kan man ju förtås eftersom de som då verkligen är skydiga till allt ont i världen verkligen inte håller igen - utan det skall "Småfolket" göra!!! Detta, är väl uppenbart!

david icke likt många andra visar ju på att kunskapen ang. svängningarna i naturen - "Sol-eruptioner" ligger i linje med det som händer på jorden - civilisationers uppdykande och fall följer dessa "krafter"... Och nu när det är en ny "Övergång på "G" - en cykels fullbordande - så är det precis som i en skolas examens arbete - en jävla massa möjligheter att antinegn gå vidare eller "Gå om" - som det vanligtvis ofta görs - men för många så är denna övergång en chans till att faktiskt flyttas upp ett steg i utvecklingen - men detta tycker inte - denna reptlers befälhavare - Jahwe /Jehova om - ty, han tycker om stillastående grejjer - så han kan käka sig mätt på de låga energier som då framställs - när liv mår dåligt - (lagom dåligt, alltså... Hö, hö... Läbbig djävul!

Posted on: 2006/12/21 21:03
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
CosmicSerpent <---- Gillade det du skrev, jag har sakta börjat vandrat samma väg själv.. Det är jävligt intressant och roligt..
Vart bor du?

zink <--- Håll fast vid din vetenskap, du kommer snart märka att det dags att överge den innan du är den sista som släpper hörnflaggan och kommer in i matchen. Du är för övrigt välkommen in i matchen vilken dag som helst, vi väntar på dig!

Posted on: 2006/12/21 23:13
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
heheh tråden gick ifrån skatten till att handla om "SKATTEN". Det kallar jag possitivt/kreativt!

Men men dom fysiska/psykiska problem vi alla på jorden och självaste "Jorden" lider av som kommer ifrån maktelitens psykopatiska/icke kärleks spirituella blaha framtidssyn kvarstår!. Så man får väll sluta att vara med i deras plan och börja leva som man lär = föregå med gott exempel. Då kommer folk att följa efter fler och fler, för ALLA känner igen den kosmiska livsenergin och när man ÄR i den kommer folk fram och vill prata/umgås en stund. Det är sällsynt i våran vardag och folk behöver hopp.

Sen vet jag inte häller vad som händer efter 2012 men jag ser det mer som en början på en ny 26.000 års cykel, och den såkallade undergången som propageras för är den rådande världsordningens undergång, inte mänsklighetens eller livet eller jordens!. Alla får väll gå sin väg och utveckla sig så gott man kan, sen får vi se vad som händer ... en dag i taget och hjälp varrandra så gott det går.

Finns ett stort problem med att det finns MASSOR med folk som tror sig veta exakt hur man skall vara och leva, och predikar och skäller på andra utan att LEVA SOM MAN LÄR! ... lättare att säga åt andra vad man själv skall göra. För att komma till insikt att man kanske har trott/levt fel!?(varit lurad) och börja om på vissa fundamentala plan är inte smärtfritt!. Jag brukar kalla det att bli född igen medans man lever .. och att födas är nog inte smärtfritt .. utan rätt så "banbrytande"

Hade så bra som möjligt kära medmänniskor å ses soon

Posted on: 2006/12/22 1:32
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

Anonym
Det är roligt att läsa att flera här faktiskt är "vakna", utan er borde sidan döpas om till yrvaken.se kanske? ;P

See User information
Jodå EttHund, det finns många som är "vakna" men vi är nog på lite olika plan.. som du märker..

Posted on: 2006/12/22 21:22

/Benjamin Franklin

Anonym
Vad då, smiter ni med skatten? (For fuck sake!! wake up)

Edited by Sean_Hannity on 2006/12/22 22:53:26

Anonym
Alex Jones hade en professor i maya arkelogi, kan någon maila honom eller henne Tollesen's bok?

See User information
Ytterligare en propaganda-artikel som propagerar för höjd skatt/ny skatt :

http://www.svd.se/dynamiskt/brannpunkt/did_14351623.asp

Posted on: 2007/1/2 12:56

/Benjamin Franklin

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper